Deze maand toch maar gestart met temperatuur meten op aanraden van de gyn. We zijn namelijk zo'n 14 maanden bezig. Doormidden van progesteron prikken is aangetoond dat ik een eisprong heb. Alleen weet ik niet precies wanneer mijn ei springt. Ovu testen vind ik niet heel duidelijk(zelf met dure clearblue krijg ik geen smiley). Ik weet dat om de dag voldoende moet zijn maar dit heeft nog niks opgeleverd, helaas. Dus tempen.... Wat ik hier terug lees is het belangrijk om: Vast tijdstip meten Minstens 3 uur te slapen Gelijk meten in bed ( dus niet bijv eerst naar het toilet) Maar hoe maak ik dit passend binnen mijn leven? Vannacht feestje gehad waardoor ik als ik mijn vaste tijdstip zou meten, korter dan 3 uur zou slapen. Ik heb mijn tijdstip dus verschoven om wel minimaal 3 uur in rust te zijn. Is dat okee? Hoe werkt het met nachtdiensten? Overdag na slapen meten? Of zijn deze metingen sowieso niet betrouwbaar? Dit zou er jammer zijn omdat ik deze maand dan rond dag 14 zit. Hoop dat hier een antwoord op is.
Ik werk in de zorg en dus onregelmatig. Met vroege en late diensten heb ik de wekker gezet op hetzelfde tijdstip. Met de nachtdienst tempte ik wel als ik geslapen had overdag, maar wetende dat het onbetrouwbaar is. Je kunt er vaak wel iets uithalen meestal, maar niet altijd. Qua feestjes.... dat is dan helaas ofwel pech gehad. Hij is in feite minder betrouwbaar, ook doordat je alcohol hebt gebruikt als dat het geval was. Maar ik zou wel gewoon meten, ook al is het een uur later. Je merkt wel aan de rest van je tempen en aan je tempcyclussen in hoeverre het voor jou toch nog klopt of dat het in jouw geval helemaal niet klopt.
Bedankt voor je reactie. Zo ga ik het dan ook maar doen. Ik ben benieuwd wat voor kaartje ik ga krijgen. Ik ben wel bang dat 4 metingen achter elkaar niet helemaal betrouwbaar zullen zijn.
Heb ik ook eens gehad, 3 of 4 metingen waarin net mijn eisprong viel. Maar hoera... dan heb je gelukkig nog de beoordeling van je slijm en ovutesten. Temp was inderdaad onbetrouwbaar, maar ik zag dat mijn eisprong daar ergens geweest was en ik bleek zwanger