Wat zou er mis kunnen zijn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Elisee91, Feb 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elisee91

Elisee91 Niet meer actief

Hoi hoi,

Na 15 rondes gaan wij er ook aan geloven: de MMM. Ik zie er heel erg tegenop en dokter google helpt me niet echt verder.

Zaadjes al getest en die zijn top!
    Ik heb cyclussen tussen de 23 en 33 dagen. Altijd lang en heftig ongesteld, gemiddeld 10 dagen - waarvan 5 heftig. Ovulatietesten laten iedere maand een eisprong zien, vaak erg laat. Luteale fase tussen 6 en 13 dagen, kort dus.
    Ik heb redelijke temperatuurkaartjes. Tijdens ongi zakt mn temp, na eisprong +0.3 en soms stijgt ie nog een keer +0.2. De eerste stijging is vaak al voordat ik een positieve ovulatie test heb. Is dat gek?

Zelf denk ik aan progesteron tekort. Wat denken jullie? Ik weet dat speculeren niks oplost, maar misschien willen jullie met mij meedenken. Het is allemaal zo spannend...

Liefs,
    Elise

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Zou je je temperatuurkaartjes hier eens kunnen plaatsen?

Hier ook vermoeden van progesteron tekort/(te) korte LF. Wordt deze maand onderzocht middels cyclusanalyse.

p.s. zie dat je 3 soortgelijke topics hebt geopend. voor je eigen overzicht en dat van ons zou je het beter bij 1tje kunnen houden ;).

3. Elisee91

Hmm ik heb mn kaartjes niet online. Ben een beetje old school zelf grafiekjes aan het tekenen.

Waarom vermoeden ze het bij jou? Wat houd het in dat ze cylcus gaan monitoren?

Hihi, ja ik wist niet waar ik het moest plaatsen...

4. manaolana

Ik temperatuur ook en daaruit blijkt dat ik een LF van 10/11 dgn heb en vaak al een aantal dagen voor ongesteldheid oud bloedverlies, soms zelfs al 6 DPO.

Cyclus monitoren houdt in dat ze met echo's de groei van de eitjes bijhouden en na de eisprong moet ik bloedprikken op progesteron.

5. Elisee91

Spannend! Succes!

Ben jij ook bezig geweest met ovulatietesten? Wat gaf dat voor resultaat bij jou?

6. manaolana

Ja hier ook ovulatietesten gedaan. Resultaat is in ieder geval nog geen zwangerschap ;). Maar paar dagen na de test altijd wel een temperatuurstijging die de eisprong dus bevestigt en dat is wel fijn.

7. Elisee91

Dit is de reeks van afgelopen ronde:

36,6 36,7 36,4 36,6 36,2 36,1 36,3 36,1 36,1 36,1 36,1 36,5 36,4 35,9 36,3 36,2 36,4 36,3 36,5 36,4 36,4 36,3 36,7 36,6 36,8 36,7 (27 dagen)

Bij dikgedrukt had ik positieve ovulatietesten. Qua temp zie ik nu geen duidelijke stijging. Jullie wel?

8. manaolana

Ik vind het altijd heel lastig beoordelen zonder plaatje :cool:.

Maar temperatuur je wel rectaal, iedere ochtend zelfde tijd en voor je opstaat?

9. Elisee91

Ja snap ik - daarom een foto van de afgelopen twee rondes.
    Ik temp inderdaad op de meest betrouwbare manier.

Attached Files:

Share This Page