Temperaturen en gebruik van Benzadiazepinen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door poetje84, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Hallo,

Deze maand ben ik voor het eerst aan het temperaturen geslagen. Nadat ik gestopt ben met de pil verwachtte ik namelijk helemaal nog geen cyclus te hebben, maar werd na 27 dagen ongesteld.
    Uit nieuwsgierigheid ben ik mijn temperatuur bij gaan houden.
    Mijn temperatuur schommelt elke keer rond 36.1 en 36.2 en soms naar 36.3. Rond dag 14 zakt ie terug naar 35.8, maar komt vervolgens niet hoger dan 36.2 of 36.3.
    Momenteel zit ik op dag 26; dus ik verwacht mín of meer dat ik dit weekend ongeveer ongesteld ga worden.
    Ik ga er vanuit dat ik deze maand geen eisprong heb... Is dit normaal bij ontpillen of moet ik me hier zorgen om maken? Ik vind het in ieder geval erg onzeker maken... Maak me er wél zorgen over.

Nu gebruik ik ook benzodiazepinen in de vorm van slaappillen. Nu vertelde iemand mij, dat die je lichaamstemperatuur erg kunnen ontregelen. Komt bij mij de nieuwsgierigheid boven... is dát dan wat mijn temperatuur zo constant houdt? Dat 't verder allemaal wel werkt, maar dat het ontregelt lijkt te zijn door benzodiazepinen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor 't meedenken!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik keek even hier: Farmacotherapeutisch Kompas, maar zie zo niet er iets over staan (wel lijkt het beter te stoppen bij een zwnagerschap). Misschien even bij de apotheek navragen?

3. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Tuurlijk; stoppen is beter. Maar da's gemakkelijker gezegd dan gedaan ;) En met het oog op mijn gezondheidsproblemen is mijn hele medicijnkast gescreend en goedgekeurd... Dus zeg maar niet in de zin van 'wat super dat je ze slikt'; maar ze zijn wel nodig... Snap je?

Ik heb 't pas wel ergens gelezen; maar hoe het precies zit zou ik niet durven zeggen... Vandaar dat ik 't even vraag; of er misschien 'ervaringsdeskundigen' aanwezig zijn!

Is een eisprong overslaan trouwens wel normaal voor ontpillen dan? Dat daardoor de temperatuur laag blijft? Of zou ik 't nu al aan de dokter moeten voorleggen?

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja ik snap dat je soms niet kan stopppen of lastig. Sorry ik weet ook verder niks van die medicijnen af en al helemaal niet van je situatie... Het viel me op toen ik t las, that's all.

Tja als je rondleest hier op het forum komen de diverse dingen voor, elk lichaam lijkt anders te reageren op het ontpillen. Er zijn dames waarbij de eerste cyclussen tot 100 of meer dagen duurt :$.
    Ik weet niet op welke dag je zit, maar misschien is er nog geen eisprong geweest. Mijn langste was 56 dagen met een eisprong op dag 40 en dat was opeens na 3 -voor mij- redelijk normale cyclussen.

5. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Ik zit nu op dag 26. 4 september werd ik dus ongesteld na het stoppen met de pil; dus de onttrekkingsbloeding zoals tijdens het gebruik van de pil.
    1 oktober werd ik weer ongesteld; dus 27 dagen daarna! Zonder voortekenen... Dus vandaar; uit nieuwsgierigheid gaan temperaturen, maar tot nu toe niets te meten... Vind het idd erg spannend of het allemaal klopt ja of nee. Lange cyclussen hoor je idd wel veel meer over... maar het klinkt bijna alsof iedereen dan wel een eisprong heeft; en die heb ik tot nu toe nog neit waargenomen (of die is, zoals iemand beweerde dat 't ook kan) verstopt door het gebruik van die medicijnen.

Ik vind het gewoon best onzekermakend, heel spannend allemaal! Onze wens heeft een paar jaar op een heel laag pitje gestaan doordat mijn gezondheid het niet toeliet; en nu we 'groen licht' hebben gekregen komt er ineens héél veel op me af!

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Owh de de wens sluimerd al heel lang... . Ik vind het ook heel onzekermakend allemaal hoor. Ik denk dat ik wel een eisprong heb. Nu voor de 2e keer had ik 'last' van mijn buik, ovu-test positief...maar geen overduidelijk slijm te bekennen. Tja vandaag wel maar mijn temp is al relatief hoog. Dus ik dacht vanmorgen dat de eisprong gisteren was geweest, nu weet ik het ook niet meer.

Afwachten is een beetje het standaard woord, maar als je het prettig vind zou je eens met je huisarts over onzekerheden kunnen praten? Wie weet geeft dat opluchting? Misschien is er niks aan de hand en duurt deze cyclus gewoon wat langer. Als je ongesteld wordt zonder temp-stijging zou ik sowieso even informeren hoe het nou zit.

Een vriendin van mij was wel regelmatig ongesteld, maar die bleek dus geen eisprong te hebben. Dat kan dus ook.

7. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Vanochtend was mijn temperatuur 'zomaar' 36.5... iets wat ik deze cyclus nog niet een keer gemeten heb. SPANNEND! Zou het dan nu mijn eisprong zijn??? Ben nu al benieuwd naar m'n temp. morgen.

Al verwacht ik ergens ook wel dat ik ongesteld wordt... als ik uitga van m'n vorige ronde; die duurde 27 dagen & vandaag is mijn 27e dag... Dus gestegen... uit nieuwsgierigheid ovu-testje gedaan... licht streepje; ongeveer half zo donker als controlestreep... Zou dat kunnen na je eisprong?? Iig hormonen in m'n urine en dat is in elk geval al een goed teken, toch ;)
    Nu afwachten of ik niet binnen een week ongesteld wordt, temp hard daalt oid... maar dat ie mooi hoog blijft... en ik dus een lange cyclus heb... En heeeeeel misschien... wel zwanger ben... Maar daar reken ik nog maar niet op :) Als het gewoon werkt ben ik voor deze ronde al heel tevreden!

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Een niet positieve ovu-test zegt volgens mij niet heel zoveel. Het inderdaad zijn dat je dat hebt voor of na je eisprong. Maar zelf had ik het (met ochtendurine = beter van niet) lang voor m'n eisprong.

Hoe is het met je temp van gisteren en vandaag? Als die ook hoog zijn kun je volgens mij wel vrij zeker zijn dat je eisprong is geweest. Die stijging hoeft nl maar 0.2-0.3 te zijn

Deel Deze Pagina