Ik wil de volgende cyclus eigenlijk beginnen met temperatuen. Nou heb ik gelezen dat dat elke dag op dezelfde tijd moet. Ik werk onregelmatig en dat betekent dat ik zo'n twee keer per week om zes uur mijn bed uit moet. Dan zou ik de andere dagen dus eigenlijk ook mijn wekker om zes uur moeten zetten? Dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Als ik eenmaal wakker ben, slaap ik niet meer dus dat worden wel erg lange dagen dan elke dag Kan dat ook op een andere manier?
het ligt er ook aan hoe laat je er anders uit gaat is dit een uur of drie uur bijv. een uur maakt volgend mij niet uit. staat volgens mij ook wel hier ergens miss eens met zoekfunctie opzoeken.
tempen wordt dan wel een beetje lastig. Ik zet mijn wekker in het weekend ook op 07.30. Gelukkig voor mij kan ik wel doorslapen... als je 5 dagen om 07.00 uur tempt en 2 dagen om 06.00 kun je wel een vertekent beeld krijgen. Maar als het echt niet anders kan zou ik dan bij de vroegste tijd 0.1 graad per uur optellen
De andere dagen ben ik 7.30 wakker. De zoekfunctie had ik wel gebruikt, maar vind ik hier niet zo handig. Ik kan heel vaak niet vinden wat ik zoek. Maar bedankt!
als je kijkt naar mijn kaartje zie je ook dat er een aantal lichte bolletjes staan dit komt ook omdat ik deze week dus om half 6 opsta ipv half 8. toch geeft ie wel een redelijk mooi beeld weg. en hij vind mijn ei. normaal heb ik altijd elke maandag dat mijn vent vroeg weg moet en we dus om half 5 opstaan. die dagen zijn mijn tempen dus ook vaak mega laag. maar maar heel af en toe vind ie daar dan ook echt mij ei. en als ie hem daar vond was ie er ook echt geweest. dus als je altijd ditzelfde patroon hebt valt het denk ik wel mee. het is natuurlijk fijner en veel beter elke dag hetzelfde te doen. ik zou dit ook liever hebben maar jah gaat nou eenmaal niet altijd. en dan moet je toch wat.
ik heb ook niet elke dag op zelfde tijdstip getempratuurd, mijn vriend werkt onregelmatig en als hij eruit gaat wordt ik dus ook wakker en kom ik moeilijk weer inslaap.Vanmorgen ging de wekker om 05:15, maar daarna ben ik gelukkig wel weer in slaap gevallen heb toen om 7:45 meten.Bij mij is ook m'n eisprong gevonden hoor! groetjes, griekie
Ik wil de volgende cyclus ook gaan temperaturen en ik werk ook onregelmatig. Ik vind het ook erg lastig om nu te weten hoe ik dit het beste aan kan pakken. De ene dag staat mijn wekker om 5 uur, en heb ik 6,5 uur geslapen vooraf. Maar er zijn ook dagen dat ik late diensten heb, ik lig dan pas rond 00:30 uur in bed en slaap soms uit tot een uur of 10:00. Kan ik dan beter de wekker zetten om 5 uur, ondanks dat ik pas een paar uurtjes in bed lig, of wachten tot ik ongeveer net zo lang geslapen heb als tijdens een vroege dienst, en na zo'n 6,5 meten? Ook al is dit dan een uur of 2 later.
Ik werk ook onregelmatig(werk in de zorg) en zet 's morgens mijn wekker standaard op 5.30, ook als ik vrij ben, dan heb je wel het beste resultaat. Het is even niet anders, maar alles voor het goede doel.
hoe doen jullie het dan als je nachtdienst hebt... ik ben nu namelijk een aantal dagen aan het tempen... (ook niet precies om dezelfde tijd, maar dat scheelt max maar 2 uur). Maar nu heb ik nachtdienst... meten voordat ik ga slapen zal ook wel niet het juiste beeld geven of wel? of moet ik dan juist meten als ik weer op ga staan.. (dus smiddags)?
Met nachtdienst zou je het nadat je geslapen hebt kunnen doen aangezien dat je nacht is? bijv. als je om 8 uur 'smorgens naar bed gaat en er 'smiddags uitkomt om 5 uur.Ik draai zelf geen nachtdiensten maar wel late diensten. Mischien dat iemand een beter idee heeft, hoe het moet met nachtdiensten... hopelijk is dit een goede tip
En sorry, met mijn late dienst lig ik pas om 2uur in bed en zet evengoed de wekker om 5.30 omdat dat de tijd is dat ik opsta als ik vroege dienst heb.
ik heb ook geen nachtdiensten. Alleen erg vroege en erg late. Ik denk dat ik toch maar een soort van gemiddelde slaaptijd aanhoud ipv elke dag om dezelfde tijd. Anders heb ik de ene keer 7 uur slaap achter de rug om 05:00 uur en de andere keer pas zo'n 4 uur.
ben nu inmiddels 4 dagen aan het tempen. Ben halverwege mijn cyclus begonnen (ik geloof ca 3 dgn na ei) om een beetje te wennen aan het tempen en de manier van registeren op FF. Ik vind het wel lastig. Ik heb de eerste 2 dagen vroege diensten gehad en om 5 uur getempt, na zo'n 6 a 6,5 uur slaap. Ik ben de laatste 2 dagen vrij geweest en lag laat op bed. Ik heb wederom getempt na zo'n 6,5 uur slaap, maar dit was pas rond 7 uur. Zit dus 2 uur verschil in, wat FF al aanmerkt als onbetrouwbaar (open stipje). Mijn temp was 3 dagen lang aan het stijgen en lijkt vandaag wat te stabiliseren. Ik heb toen ik echt uit bed ging vanmorgen, rond 10:00 uur, nog eens getempt om te kijken of dit nou veel uitmaakt, en ik zat 0,17 C hoger dan om 7 uur. Ik twijfel nu dus of het beter is om toch om 5 uur mijn wekker te zetten of juist een even lange slaaptijd aan te houden. Wat denk jullie?
Nou ik heb de afgelopen tijd geen wekker gezet en wordt om verschillende tijden wakker, maar heb ook gewoon mijn ei gevonden hoor dus eerlijk gezegd ga ik de volgende rond ook geen wekker zetten.Ben blij als ik eens kan uitslapen.Maar ieder z'n mening hierin
Hier nog een die in de zorg werkt... Doordeweeks kan ik wel op hetzelfde tijdstip tempen (mits geen nachtdienst) omdat mijn lief er dan om 05.45 uur uit moet. Ik temp dan en val vervolgens weer in slaap. Of ik spring er uit omdat ik zelf moet werken natuurlijk. Dit weekend allebei vrij en dan temp ik gewoon als ik wakker word. Ik geef op ff geen tijd aan, en kijk eerst wel wat er gebeurd. Dit is de eerste maand dat ik het bij hou, al ben ik wat later in de cyclus begonnen.
Ìk heb vanmorgen eens onderzocht hoeveel een paar uur extra in bed liggen nu scheelt. Ik was om 6 uur wakker en dat is de tijd dat ik de afgelopen dagen getempt heb. Die dagen zat ik iets boven de 37C. Vanmorgen om 6 uur zat ik op 36,93. Toen ik weer in slaap viel en om 9 uur weer wakker werd had ik 37,25. Dat scheelt toch best veel. Al met al blijft mijn temp, zo'n week voor NOD, constant iets boven of rond de 37. Voor mijn doen best hoog volgens mij. Ik loop al een paar dagen met rode wangen rond en 2 dagen terug tijdens sex kwam mijn man aan mijn tepels en dat deed ineens pijn. Nu doet het nog altijd zeer als ik ze aanraak. Ik weet alleen niet of dit nu komt omdat hij misschien iets te hardhandig is geweest of dat er andere redenen zijn... we wachten nog een weekje af...
vanmorgen weer 37.05 (om 6 uur) Om 9 uur, toen ik uit bed kwam was het 37,36! Is nu al zo'n week rond deze temperaturen. Ik moest vanmiddag in de vrieskou 1.5 uur buiten zijn. Ik kreeg na een half uurtje ineens onwijs pijn in mijn tepels weer. Echt alsof ze er spelden in prikten! Ik hoop dat dit een goed teken is. Verder voel ik weinig raars. Afwachten.....
Balen sanne! Verwen jezelf vandaag maar eens lekker en dan terug al je moed bij elkaar rapen en op naar de volgende ronde!