paracetamol tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door judtje, 21 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judtje

    judtje Lid

    17 nov 2005
    39
    0
    0
    kassamedewerkster in supermarkt
    Lemmer
    Ik heb best wel vaak last van hoofdpijn en neem dan altijd 2 paracetamol in een keer.

    Nu las ik dus dat je als je zwanger bent maximaal 4 paracetamol mag slikken op en dag.

    ik probeer het moment van slikken dus zo lang mogelijk uit te stellen met als gevolg dat de hoofdpijn dus flink erger wordt.
    Dan heb ik aan 4 paracetamol op een dag niet genoeg.

    Wat kan ik nu het beste doen?
    Zodra ik een hoodpijn op voel komen 2 paracetamol innemen in de hoop dat het daarmee afzakt (dit kan dus soms een paar dagen achtereen zijn)
    Of toch afwachten met de kans dat het erger word?

    En mag je trouwens ook paracetamol met coffeine nemen tijdens de zwangerchap?

    Groetjes judith
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Judith,

    je kunt inderdaad beter proberen de erge hoofdpijn voor te zijn. Neem als je de hoofdpijn op voelt komen twee paracetamol tegelijk, en neem voldoende rust. Ook veel water drinken kan helpen.
    Je mag in de zwangerschap alleen de pure paracetamol gebruiken, dus zonder toevoegingen als coffeine en dergelijke.
    Weet jij hoe hoog je ijzergehalte is? Als dat te laag is heb je ook wel eens hoofdpijnklachten.
    Als je echt zo vaak hoofdpijn hebt is het misschien handig om eens naar de huisarts te gaan. Misschien kan hij je verwijzen voor fysiotherapie, massage en ontspanningsoefeningen kunnen ook goed helpen.

    Mirjam
     
  3. judtje

    judtje Lid

    17 nov 2005
    39
    0
    0
    kassamedewerkster in supermarkt
    Lemmer
    Bedankt voor je andtwoord.

    Mijn ijzergehalte was vorige week 7.4 dus heel goed,en ik heb jaren terug al eens fysio gehad voor de hoofdpijn zonder resultaat.

    ik krijg het voornamelijk als ik aan het werk ben,ik heb wel eens gedacht dat het aan de omgeving lag de lucht is daar namelijk heel erg droog.

    Ik heb een paar weken terug toen er op het werk geen gewone paracetamol meer was paracetamol met coffeine genomen,moet ik me daar nog zorgen over maken?
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Judith,

    het zou goed aan de droge lucht kunnen liggen. Daar krijgen veel mensen hoofdpijn van. Even de ramen open in de pauze kan helpen, evenals een vochtreservoir aan de verwarming zodat de luchtvochtigheid kan stijgen.
    Je hoeft je geen zorgen te maken over die keer paracetamol met coffeine, een keertje is niet zo erg. Maar gebruik het, nu je het weet, liever niet meer.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina