Merkt jouw hond het?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kabouter Klus, Dec 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik meen hier al eens een aantal keren gelezen te hebben, dat sommige meiden aangeven dat de hond het merkt als ze zwanger zijn; dat het gedrag van de hond dan verandert, zeg maar.

Ik vraag me nu af op wat voor manier zich dat uit? Loopt íe dan de hele dag achter je kont aan, bv.?

Ik ben vorige week wel gewoon ongi geweest, maar het valt me op dat onze hond de laatste 3 weken 's avonds na het eten telkens bij me op de bank komt liggen. Ik lig dan met de benen opgetrokken, en hij komt in m'n holletje liggen; en dat kan íe zo de hele verdere avond volhouden!
    Dit is iets wat íe eerst nooit deed. Hij kwam wel eens effetjes bij je liggen ofzo, maar zocht uiteindelijk altijd zijn eigen plekkie weer op na 1 minuut, vandaar... :)

2. Niet meer actief

Mijn hondje merkt het wel!Ben zelf niet zwanger maar een vriendin van me wel! ze is niet echt aanhankelijker maar ze springt niet meer tegen haar op! :) best grappig om te weten als je er op let!

dus mijne voelt het wel :) scheeld alweer een hoop testen ;)

liefs

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    De hond van de buurmeisje merkte het aan mij, Een paar dagen voor mijn nod, zaten we bij haar voor de deur buiten, en als mijn buurmeisje mij aanraate of iemand voor de grap dreigend tegen me deed, of zelfs al mijn been aanaakte ging Dax (haar rottweiler) voor mij staan en grommen tegen diegene! Grappig he!

4. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    ik heb 2 hondjes en ik heb niet het idee dat ze er iets van merken, ze doen iig niet anders dan anders tegenover mij. Me ouders hebben er ook 2 en daar merk ik ook geen verschil.

5. Niet meer actief

Bij die van ons (een choc labradorreu) merk ik het wel. Vanaf dat ik een week of 6 zwanger was was hij veel aanhaliger. Hij kwam vaker tegen me aanliggen op de bank, legde dan zijn kop op mijn arm of been. Ook is hij ineens waakser geworden, vooral als het donker is en we lopen met hem buiten. Dan begint hij te blaffen als er een andere (dus ook voor hem bekende) honden aankomen, terwijl hij voorheen bijna nooit blafte. als ik hem uitlaat komt hij vaak even naast me lopen en kijkt dan even omhoog. We hebben zo'n flexi-lijn van 5 meter, als hij aan het eind van die 5 meter loopt kijkt hij vaak ook nog even om of ik er nog wel ben. Dus ik merk het wel degelijk aan onze hond. Ook hebben we twee katten (een poes en een jeweetwel kater). Die kater daar merk ik geen veranderingen aan, maar die poes is ook ineens veel knuffeliger geworden. Vaak als de hond van de bank af gaat komt zij helemaal tegen me aan liggen (hond en kat gaan niet samen op de bank ;) ), terwijl ze anders een hele eigenwijze kat was die liever op haar eigen was en absoluut niet van kroelen hield. Ik vind het wel leuk en aandoenlijk.

Liefs, Tantan

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik heb dan niet een hond maar wel een poes..en zij merkt echt dat ik zwanger ben..we hebben haar nog niet zo lang geleden uit het asiel gehaald en zij is nogal schrikkerig, en helemaal niet zo aaierig..maar sinds ik zwanger ben komt de poes steeds vaker op me buik liggen en gaat er ook niet zomaar meer vanaf!

het is wel grappig ze is mijn kindje aan het broeden hihi

7. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    De hond van mijn ouders is niet aanhankelijker dan anders want hij is altijd al gek op mij.. Maar hij springt nu niet meer zo enthousiast tegen me op.. Bij vorige zwangerschap deed hij hetzelfde..

8. Niet meer actief

Betreft dan geen honden maar dolfijnen. Tijdens het duiken in Eilat werd een vrouw uit de groep door een paar dolfijnen apart geduwd en bleven er de hele tijd een paar om haar heen zwemmen bij wijze van bescherming. Denk dat de oer instincten bij de dieren nog goed zijn ontwikkeld! Ben trouwens zelf niet Heidi maar het manneke! Toevallig stond dit scherm nog open en ben ik aan het browsen geslagen.

Dames veel succes ook voor jullie manneke's

9. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gezellig toch, dat er af en toe een "manneke" meegluurt hier? Zouden er meer moeten doen! begrijpen ze misschien ook iets meer van onze moodswings etc., hahaha :D :) :confused: :( ;)

Ik vind het inderdaad wel een mooi gegeven, dat sommige dieren dingen kunnen aanvoelen. Heb daar ook eens een mooi boek over gelezen.

10. Niet meer actief

mijn hondje merkte het ook....
    Superlief en zo beschermend...

Wordt alleen maar erger...
    Zooooo schattig. De beeb en de hond hebben elkaar ook heel goed in de gaten! Zo lief.

Dus luister maar goed naar je hondje hoor! ze weten meer dan jij en ik!

11. Suus75

Suus75 Actief lid

Sep 9, 2006
    167
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een aanhankelijke kat. Ze komt steeds op mijn buik liggen en wil alleen maar bij me zitten. Dat was tijdens mijn vorige zwangerschappen ook!

Groetjes,
    Suus

12. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    Ik vergeet, 1 van onze poezen plast in huis sinds ik zwanger ben. Mijn man zegt dat ze dat ook deed toen ik zwanger was van Merijn... erg irri

13. Niet meer actief

Nou ik heb zelf twee border collies en ik kon merken dat toen ik in november zwanger was(maar mk geworden) zijn ze allebeide heeeel waaks geworden. Nog meer als dat ze al waren.
    Helemaal als ik alleen thuis ben. En super lief en aanhalig, meer als normaal. Dat wel.

Zoals nu ook weer... nu ben ik ook alleen thuis en dan liggen ze bij me en dan gaan de buren met d eauto weg of zo iets en dan staan gelijk op en grommen of zachtjes blaffen en de een loopt naar de keuken deur en de ander blijft bij mij staan.
    Min vriend had dat ook al gemerkt.
    Ja zou haast denken dat.... nou vast niet joh.
    Hihihihihi! Zou wel een mooi nieuwjaarskadootje zijn. hihihihihih maar we gaan er niet van uit.

Kus swiggy

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    ha, wat leuk om te lezen, mijn hond was veel voorzichtiger met me en nog erger: zat aan mijn borsten te snuffelen, wel meerdere keren. Of dat nou toeval was of niet :confused: ? Weet wel dat beesten een 6e zintuig hebben. Vorige hond was blind en doof, maar wat zat ze snel met haar hoofd op mijn schouder als ik moest huilen!

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Toen ik zwanger was in juni/juli was de hond opvallend aanhankelijk.
    Het was een beetje vreemd. Hij was niet bij me weg te slaan. Overal was ie bij me tot het toilet aan toe. Toen ik de miskraam kreeg was ie weer anders...was heel apart hoor.

Liefs Mirre

16. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn hond toendertijd merkte het ook
    golden retriever, ze was waaks, wat ze anders nooit was :) en was niet bij me weg te slaan

17. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Mijn ouders hebben 2 honden ( een engelse bulldog en een franse bulldog)waarvan ik nooit de aandacht kreeg van de franse bulldog ( is nu net 4 maand) maar sinds de zwangerschap lig die steeds bij me op de bank (als ik daar ben). De engele bulldog is veel voorzichtiger, en luisterd veel beter naar mij dan naar hun.
    Ook hebben mijn ouders 3 katten, waarvan er 2 nooit bij me kwamen, en nu? Ze liggen alle 2 bij me, en 1 op de buik.

Zelf heb ik 2 katten, waarvan er 1 is, die nooit aandacht wou.
    Nu ligt ze bij me op de bank, en waar ik ben is die kat ook.

Raar eigenlijk he?

18. troela

troela Actief lid

Nov 30, 2006
    226
    0
    0
    catering
    oi oi

mijn kat wou juist helemaal niks meer van me weten, voor mijn zwangerschap ging hij altijd mee naar boven als ik ging slapen en kwam hij lekker bij me liggen, toen ik zwanger was werd het steeds minder en op een gegevne moment helemaal niet meer.

19. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi,
    ik weet nog niet zeker of ik zwanger ben maar mijn hond loopt me nu steeds achterna waar ik ook heen ga en ligt bij me op de bank als ik aan tafel zit ligt ze bij me voeten en luistert ineens perfekt naar me we zullen het zien groetjes

20. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Gisteren waren we bij de buurman op bezoek en die heeft een jack russel/fox (kruissing)
    op gegeven moment zat die bij me op schoot (doet ie vaker) ern met zn neus tegen mn buik te duwen (zachtjes). Ook begon hij toen beetje te piepen/geluidje te maken ..
    Nouja, zit nog maar op dpo 2..dus zal wel niks zijn maar vond het wel grappig dat ie de hele avond bij me heeft gezeten.

Liefs
    Syl

5 januari is mn nod

Share This Page