temperaturen.. help?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Jughi, Dec 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jughi

Jughi Bekend lid

Oct 28, 2014
    710
    1
    0
    Hoi Dames!

omdat ik lange cyclussen heb en mijn ovu testjes niet bepaald uitsluitsel geven tot nu toe.. Denk ik er over te gaan temperaturen. Ik kan alleen niet precies vinden hoe het nou werkt :) En had de hoop dat jullie mij willen helpen! Ik hoop vooral terug te kunnen zien dat ik daadwerkelijk een ei ergens gehad heb!

Wat ik tot nu toe verzameld heb:
    - elke ochtend zelfde tijdstip
    - opschrijven
    - in een app stoppen (wie weet een handige app?)
    - het moet rectaal? (mag het ook onder de tong? ;))

Groetjes Jughi!

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,303
    396
    83
    je hebt alle informatie al ;)

Elke dag vanaf dag 1 tempen rectaal op dezelfde tijd voordat je uit bed bent geweest, indien je uit bed bent geweest heeft het geen nut meer ;).
    Een handige app om het in te zetten is ff (fertility friends)
    opschrijven is niet echt nodig als je het in een app zet ;)
    en ovulatietesten gebruiken zo kan je zien wanneer je ovulatietest positief is en wanneer de temp stijgt, dus hoelang je na positieve ovulatietest je eisprong hebt ;)

Rectaal is het beste onder de tong is niet betrouwbaar, rectaal is het betrouwbaarste

3. Jughi

Jughi Bekend lid

Oct 28, 2014
    710
    1
    0
    Potjandorie ;) is dat ff simpel dan..
    Zou ik er nu al mee kunnen beginnen of is het raadzaam te starten vanaf mijn eerste menstruatie dag?

Bedankt voor je antwoord!

4. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,303
    396
    83
    vanaf de 1e dag menstruaite beginnen ;)
    dan weet je je temp op je nod en dan kan je zo een goed beeld krijgen. dan weet je wat je normale temp is namelijk ;)
    als je nu ebgint weet je niet wat je normale temp is dus heb je er weinig aan ;)

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Ligt eraan welke dag in je cyclus je al bent, als je menstruatie pas is geweest kan je nog wel beginnen. En kan je ook nog wel een redelijk duidelijk beeld krijgen. Als je al tegen je eisprong zit of als die al geweest is, zal het weinig nut hebben om te temperaturen deze ronde. Je zult waarschijnlijk geen eenduidig beeld krijgen dan.
    Als je geen idee hebt waar je zit, zou ik gewoon beginnen, rekening houdend met het feit dat je deze ronde er misschien weinig aan hebt.

Share This Page