Ik wil mezelf alvast beetje inlezen en voorbereiden op de volgende ronde over temperaturen. Heb ook een paar misschien rare vragen maar ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen. -Ik heb een thermometer thuis die gebruiken we nu eigenlijk alleen oraal maar lees overal dat rectaal beter is? - Waneer lees je de temp. af? Als die piept of eerder? - Hebben jullie een hoesje om de thermometer heen of gewoon elke keer schoonmaken? - Waneer begin je? de eerste dag dat je themperatuurt bedoel ik dan. - Ik heb soms dagen erbij zitten dat ik al om half 6 op moet staan s'ochtends maar ik wil niet de hele maand, elke dag, mijn wekker zo vroeg zetten. Is het erg als je soms wat later of eerder temperatuurt maar wel altijd zodra je wakker bent? - Ik lees veel over temperatuur kaartjes waar kan ik dat invullen? Ik denk dat dit mijn vragen voor nu wel even zijn. Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen Zit nu pas in ronde 3 maar ik verwacht dat het niets geworden is, had net een negatieve test (10dpo en vermoede 2 dagen na innesteling aan symptonen maar ik vrees dat het toch niets is..). Maar mijn vriend heeft obesitas (bmi rond de 38) en ik heb zelf licht overgewicht (bmi 29.3) dus ik ben zo bang dat wij moeite gaan hebben met zwanger worden omdat vriendlief zo veel overwicht heeft en daarom wil ik als het volgende ronde weer niet gelukt is toch even de huisarts bellen. Het is natuurlijk nog heel vroeg maar ik wil niet zinloos gaan proberen om vervolgens te horen dat hij (of ik) misschien wel onvruchtbaar is Moet er niet aan denken. Maar dan hebben we in ieder geval wel alles geprobeerd nu. Ovulatietesten gebruik ik ook al. Sorry voor de meiden die in de mmm zitten of veel langer bezig zijn hoor ik weet dat ik echt nog maar net bezig ben maar het spookt zo in mijn hoofd.
Hoi Fleurtje! 1. Rectaal is veel nauwkeuriger en beter, koop evt een nieuwe, ze zijn niet duur! 2. Als hij piept 3. Beidde, schoonmaken en hoesje 4. Cyclusdag 1 5. ja dat is erg je moet elke ochtend om dezelfde tijd, meteen als je wakker wordt doen. Je temp verschilt zonder hormonen/eisprong als je er een paar uur tussen laat zitten. Maar je krijgt er handigheid in, wekker zetten, tempen en door snurken 6. FF / Fertily Friend is een app die ik gebruik. Er zijn er meer Succes!
Ik moest ook soms om 5.30u opstaan.. dat betekende dus dat ik iedere ochtend om 5.30u de wekker zette om te tempen, als ik er dan nog niet uit hoefde sliep ik gewoon weer verder Als je het op verschillende tijden doet is het niet betrouwbaar.. Misschien wel in je achterhoofd houden dat je met tempen pas je eisprong opmerkt nadat het eitje is gesprongen dus ovulatietesten zou ik dan zeker blijven gebruiken Je kan de huisarts om hulp vragen maar ik denk dat je nog niet geholpen zal worden na 4 rondes. Normaal gesproken gebeurt dit pas na ongeveer een jaar. Succes met temperaturen en zwanger worden!
Dank voor de reacties! Ben er een stuk wijzer uit geworden, dat wordt dus elke dag wekker zetten. Ovulatietesten wou ik er nog naast gaan gebruiken.
Ik doe het oraal en ik zet er alleen mijn wekker voor rond mijn ei want die metingen zijn het belangrijkst. Tot nu toe altijd mijn ei kunnen vinden.