het onderwerp zegt het al.. temperaturen vergt nogal wat discipline.. Hoe zit dat nou als je niet iedere dag zelfde tijdstip opstaat? geen 1 dag hetzelfde? Maakt het uit als je ene dag 4 uur tempt, andere dag 7 uur? zoveel verschil zit er namelijk bij mij tussen door de weeks.. zo niet, dan wil ik het wel een kansje geven!
Het beste is natuurlijk wel om het steeds rond dezelfde tijd te doen, maar dat lukt bij mij ook niet helemaal en toch ontdek ik steeds mijn eisprong. Ik doe het doordeweeks om 5.30 of 6 uur en in het weekend is het meestal 8 uur of later, ik zet er nooit mijn wekker voor. Merk niet heel veel verschil, als ik het maar meteen doe als ik wakker word. In het weekend ga ik daarna gewoon weer verder slapen.
ik ga je een stomme vraag stellen, maar doe je dat ik bed of mag je nog even richting toilet/badkamer lopen om vervolgens daar te tempen? als ik het zo lees ga ik het misschien toch maar doen
ik meet onder mijn tong, gewoon in bed Dit is ook niet het beste ik weet het, maar het werkt en mijn temperatuur is laatste tijd heel stabiel ondanks wisselende tijden en oraal meten. Ik hou me niet echt aan de regels dus Gewoon proberen, wie weet werkt het bij jou ook wel.
mijn tempmeter is al rectaal gebruikt.. die ga ik dan maar niet voor oraal gebruiken al doe ik dat liever! Bedankt voor je reactie.. succes met het tempen!
hahaha nee dat zou ik dan ook niet meer doen! Maar je moet het wel doen voordat je op staat in eider geval. Succes!
Goei vraag want ik sta in ploegen en zou ook willen beginnen temperaturen. Maar de week van de vroege sta ik om 4u op en de week van de late pas om 8 u, dat is wel een verschil van 4 uur, is wel veel he! Anders moet ik mijn wekker om 6u zetten? Dan is het maar 2u verschil! En ik lees dat onder je tong niet de beste manier is, welke dan wel? Alvast bedankt! x
Ik denk als je je wekker ervoor gaat zetten ben je er nog meer mee bezig.. en houd je dat vol? ik houd lh testen al niet eens meer vol.. wat een werk! het beste is rectaal, altijd.. maar koop er denk ik toch liever 1 voor oraal gebruik
Ik zette er nooit mijn wekker voor, ene keer was het 7 uur andere keer was het 9 uur, beste is wel om in bed te tempen maar ik liep altijd direct naar de badkamer en dan tempen.. Ik deed het trouwens ook rectaal
Ik werk onregelmatig ongeveer 20 uur per week. Dus dat betekend dat ik ook vaak vrij ben. Ik zet mijn wekker elke dag, ook op vrije dagen dus, om 6 uur. Dat is ook de tijd dat ie af gaat als ik moet werken. Dus elke dag om 6 uur temp ik. Ben ik vrij? Dan draai ik me daarna weer lekker om om uit te slapen tot 7.30 uur. Behalve als ik nachtdiensten heb... maar die heb ik gelukkig erg weinig. Als ik die heb rondom mijn te verwachte eisprong dan heb ik pech en is het afwachten op mijn tempstijging. Aan de hand daarvan heb ik altijd wel een vermoeden of/en wanneer mijn ei is geweest.
Het beste is iedere dag dezelfde tijd en riekt na het slapen. Niet eerst je bed uit. Bij mij werkt het niet goed wat ik was altijd te vroeg wakker.
Ik heb de thermometer op mijn nachtkastje liggen, de eerste maand niet en ik merk wel dat er minder schommelingen zijn als ik niet eerst uit bed kom. Overigens meet ik oraal maar ik zorg dat ik niet eerst drink of praat nadat ik wakker word.