Op zoek naar 'luisterend oor'

Discussion in 'Zwanger worden' started by AvG1985, Dec 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden, moet even m'n verhaal kwijt..
    Mijn man en ik zijn nu ruim een half jaar bezig voor een kindje. Omdat we wat meer zekerheid wilden om op t goede moment te klussen deze maand voor t eerst ovulatietestjes gebruikt. Dat geeft wat houvast bij beetje onregelmatige cyclus.

Had vrijdag 27 nov m'n eisprong. En volgens de gemiddelden van de laatste maanden, qua cyclus dagen, zou a.s zaterdag m'n NOD zijn. En ik dacht zelfs misschien wel as vrijdag ivm eisprong die dan 14 dagen geleden is.

Nu had ik afgelopen week echt met vlagen dat ik misselijk was, gevoelige borsten, een keer ook echt pijnlijk en vind de aders op m'n borsten ook wel wat duidelijker. Ook af en toe een beetje licht in m'n hoofd geweest.. Kortom, volgens mij diverse symptomen. Nu heb ik een paar ervan wel eens vaker en weet ik dat ze niks hoeven te betekenen.. Maar in combinatie met op t juiste moment geklust te hebben had ik goede hoop deze maand..

Nu had ik gisteravond ineens een klein beetje bloedverlies. Alleen bij het afvegen. Licht roze.
    Vanochtend eigenlijk niks gehad, ook niet bij afvegen. Vanmiddag een klein beetje oud bloed in inlegkruisje.

Gisteravond was ik bang dat het dus toch niet deze maand was gelukt. Maar toch vond ik t vreemd ivm NOD. Hoewel...misschien is t nu ineens eerder? Toch zet t niet door... Dus twijfel ik.
    Ik heb net een Kruidvat test gedaan. Negatief. Maar niet met ochtend urine gedaan dus...

Ergens vind ik dat ik de test moet geloven. Ook om mezelf in bescherming te nemen. Maar zolang ik nog niet echt ongesteld heb ik hoop...
    Pfff... Ik voel me eigenlijk hierdoor al de hele dag niet happy.. En moe.. Zo vermoeiend. Overigens voel ik niet echt specifieke menstruatie verschijnselen...

Ik weet dat jullie ook geen oplossing hebben behalve afwachten... Maar wilde het graag even kwijt.. En wellicht zijn er meiden die dit herkennen en hun ervaring willen delen..

Thnx iig voor het 'luisterend oor'!

2. whuz

whuz Bekend lid

Oct 20, 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring: ik had dit vorige maand ook. Ruim voordat ik ongesteld moest worden een beetje roze met afvegen en wat bruinverlies en daarna een paar dagen helemaal niks. En toen werd ik helaas gewoon ongesteld.

En kwaaltjes zoals krampje hier en daar, beetje misselijk, pijnlijke borsten en dergelijke zijn om eerlijk te zijn best vaak gekkigheidjes die je lijf me je uithaalt omdat je bezig bent met zwanger worden. Toen je dat niet was, had je waarschijnlijk ook wel eens wat vage kwaaltjes.

Maar, zoals ze hier op het forum vaak zeggen, zolang er geen bloed is, is er nog hoop! Er zijn namelijk ook vrouwen die net zoals jij een klein beetje roze of bruinig bloed verliezen en die zijn wel zwanger. Kan dus nog wel hoor. Alleen een spierwit testje van de gevoelige soort is misschien ook al wel een teken dat het er deze maand niet inzit. Maar ik hoop voor jou natuurlijk heel erg dat je over een paar dagen wel een positieve test in je handen hebt.

3. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie!
    Ik weet idd ook uit ervaring dat je lichaam je voor de gek kan houden.. Ik probeer ook rekening te houden met dat t echt nu niet is gelukt. Maar heb toch een sprankje hoop.. En dat is eigenlijk juist vermoeiend...

4. whuz

whuz Bekend lid

Oct 20, 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    En herkenbaar voor alle vrouwen hier. Ik word het liefst gelijk accuut ongesteld en niet met al die rare bloedinkjes en krampjes enzo van tevoren. Dat blijft ervoor zorgen dat je toch hoop houdt.

Het zou een stuk makkelijker zijn als we zo gemaakt zouden zijn dat je gelijk twee/drie dagen na de eisprong kan testen en dan altijd ook echt weet of het gelukt is. Dan is de periode richting je ongesteldheid wat relaxter, want dat zijn toch twee stomme weken.

5. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies.haha. Helemaal eens! Dat zou fijn zijn...

Ik vind t ook hoor..als je dan al ongesteld zou moeten worden dan maar gelijk. Niet met die stomme veegjes bloed waardoor je nog twijfelt..

6. Padmee

Padmee Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    2,051
    1,533
    113
    Ik had een paar dagen voordat ik ongesteld zou worden ook roze met afvegen. En dat 4 dagen lang. Dacht elke keer "en nu zet het door". Maar dat gebeurde niet. 2 dagen na NOD getest en ik was zwanger. Geen knaller, had waarschijnlijk een late innesteling. Had twee dagen daarna wel een knaller. Jammer genoeg uitgelopen op een mk met 6 weken. Wil je hierdoor geen valse hoop geven. Ik vertel je alleen mijn verhaal :)

7. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jouw verhaal!
    Ik besef me heel goed dat ieder lichaam anders is.. Maar hoop dat mijn ervaring overeen komt met die van jou

8. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

Jul 9, 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had met de zwangerschap van m'n zoon zo ontzettend het gevoel zwanger te zijn. Kon het niet uitleggen. Toen ik op mijn nod ineens helder rood bloed had kon ik het niet geloven en heb ik de hele dag gehuild. Had de dag ervoor cb besteld. Toen die binnen kwam heb ik de test gelijk gedaan omdat het toch niet kon zijn dat ik ongesteld was geworden??? En toen gaf hij aan zwanger 1-2. Was dus de innesteling?

9. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve AvG, wat vervelend te lezen dat je verdrietig bent. Koppie op en probeer af te wachten! Ik heb bij mijn dochter ook een innestelingsbloeding gehad van 2-3 dagen. Dus een bloeding hoeft niks te zeggen. Probeer anders morgen nog eens met ochtendurine te testen. Er is nog hoop hoor meid!
    Knuffel x

10. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,
    Dank je wel voor jullie reacties!
    Wat leuk om jou hier ook weer tegen te komen Sally :)

Ik had gisteravond nog goede hoop maar dat is vanochtend de grond in geslagen.. Werd vanochtend vroeg al wakker met kramp en daarna best wel hevig ongesteld. Balen! Duidelijkheid is iig wel fijn.. Maar ik had het zo gehoopt deze maand. Zeker omdat we ook ovulatietestjes hadden gebruikt dus ik de kans groter achtte...
    Ik heb bijna het idee (door bepaalde verschijnselen) dat er wel een beetje iets is geweest maar dat het niet is blijven plakken ofzo.. Ook omdat ik nu best hevig ongesteld ben. Maar ja, daar komen we nooit achter...

In ieder geval voel ik me vandaag ellendig.. Ik zou het liefst in bed willen liggen, maar zit op kantoor. Bleh... Maar goed daar zullen jullie je ook wel in herkennen..
    Op naar de volgende ronde!

11. whuz

whuz Bekend lid

Oct 20, 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Balen! Helaas dus de ervaring die ik vorige maand had. Wel fijn om duidelijkheid te hebben al is dat een schrale troost als je goede hoop had voor deze ronde. Sterkte en neem vanavond na het werk lekker wat tijd voor jezelf!

12. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen meis!!! Het blijft steeds een teleurstelling he! Sla je weer door die menstruatie heen en opladen voor de volgende ronde! x

13. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Kan me precies indenken hoe rottig jij je voelt! Klotegevoel hoort er jammer genoeg bij... Erg vervelend; ik zou willen dat ik dat soms kon uitzetten.

Zelf gebruik ik ook iedere maand ovulatietesten. Ik vind het eerlijk gezegd wel prettig om te weten wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb; dan tel ik daarna twee weken en word ik (tot nu toe, jammer genoeg) dan keurig ongesteld. Hoef ik niet te piekeren van 'ben ik nu overtijd of niet'... Het klopt gewoon iedere keer vanaf de positieve test. Maar nu wil ik dus heeeeeeeeel erg graag die uitblijvende stomme ongesteldheid... Maar ja, zover is het verdrietig genoeg nog niet. Mijn ovulatietesten komen overeen met de jouwe deze maand; ik verwacht morgen/overmorgen ongesteld te worden.
    Inmiddels heb ik niet meer zo de illusie dat ik zwanger zou zijn... laatste maanden afgenomen. Niet echt hoop dat ik zwanger ben; toch verdrietig als ik ongesteld ben.
    Voor ons is dit de 13e ronde. Vorige week bij de huisarts geweest; 6 januari intake bij de gynaecoloog. Wij hebben een dochtertje van nu 3 jaar gekregen en zij kwam heel snel... Nu duurt het wachten al zo lang; we willen nu graag weten waar het eventueel aan kan liggen.

Sterkte voor jou!
    Elke dag die verstrijkt, is er eentje dichter bij je kindje... Probeer ik mezelf ook steeds voor te houden; hoe frustrerend het ook is om niet te weten welke dag het dan zal zijn dat je je kindje mag ontmoeten... Misschien is voor jou vandaag wel de start van jouw kindje <3

14. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties, lief. Het is fijn om te delen met mensen die hetzelfde doormaken of door hebben gemaakt.
    Het is idd steeds weer een teleurstelling.. Dat went nooit.

Poetje84, wat vervelend dat het bij jullie lang duurt... Ovulatietestjes geven idd houvast..maar ik hoop voor je dat je deze dagen juist niet ongesteld wordt! Spannend hoor... Kop op..
    En wat zeg je dat mooi, iedere dag een dag dichter bij je kindje. Het ontroert me wel..
    Ik heb ook wel goede hoop dat dat ooit gaat gebeuren, maar af en toe bekruipt me dat gevoel dat ik denk maar wanneer dan...

15. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Ja; dat gevoel bekruipt me ook regelmatig... Ik wil het niet; maar het gebeurt wel. Zo ook vanmorgen; ongesteld... Waarom nou??? Dan lijkt het allemaal zoooo onmogelijk...
    En daar gaan we dan maar weer; de nieuwe maand in. Wie weet...

16. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bahh wat naar dat je ook ongesteld bent geworden!
    Ja op zo'n moment lijkt t nooit goed te komen... Gun jezelf wel even de tijd om verdrietig te zijn als je je verdrietig voelt. Over een paar daagjes slijt het weer en kunnen we allebei weer vol moed aan de slag in de volgende ronde. Sterkte

17. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Klopt; zwaar kloten gewoon... Zo oneerlijk verdeeld (en ja natuurlijk; afgelopen week wel 3 baby's geboren in kennissenkring... steekt dan wel), ik had het zo anders gewenst...
    En dank je... over een paar dagen voelt het inderdaad weer anders... Eigenlijk best onvoorstelbaar he, hoe dat toch iedere maand weer zo sterk verandert!
    Jij ook succes!! Hopelijk wordt 2016 ons jaar <3

18. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi poetje, sorry voor mijn late reactie. Hoe gaat t inmiddels met je? De teleurstelling weer een beetje verwerkt en opgeladen voor de volgende ronde? Ik vind t ook wel bizar hoe snel je weer kunt schakelen... Maar niet altijd hoor. In t begin voel ik me echt niet goed, maar daarna probeer ik maar te denken we kunnen er nu toch niets meer aan doen..nieuwe ronde nieuwe kansen..
    Maar als er dan drie baby's in je omgeving worden geboren kan ik me voorstellen dat dat steekt! Dat lijkt me moeilijk... Ook al gun je het hun, je wilt t zelf ook zo graag...
    Ik hoop ook dat 2016 ons jaar wordt! Succes!

Share This Page