Hoi Nor, Nieuwe ronde dus. Hopelijk is de cyste nu ook verdwenen. Ga je morgen weer starten met clomid? Ik had je berichten nog wel gelezen, maar even neit meer gereageerd. Soms ben ik iets te veel te vinden hier en dat ging niet samen met 'er even minder mee bezig zijn' . Mijn lh-pieken waren loos, en ik ben nu met een kuur een bloeding aan het opwekken zodat ik kan starten met clomid. Ik wens je veel succes in je traject, hoop dat het snel met succes mag eindigen!
Nor, denk dat ik het niet goed beschreven heb. Door een snelle eisprong heb je niet meer of minder kans op een cyste. Je kunt altijd na je eisprong een cyste krijgen (de opengebarsten follikel vult zich dan weer opnieuw met vocht). In een natuurlijke cyclus kan dat ook gebeuren, maar dan merk je er niets van. Nu door alle fm's weet je ineens wat er allemaal binnenin gebeurt. Cysten overleven vaak de menstruatie niet of kunnen ook zo ineens weer weg zijn. Het is meestal dus een onschuldig iets wat vanzelf weer weggaat. Wat alleen wel is, als je een grote of meerdere kleine cysten hebt, mag je vaak niet beginnen met clomid of spuiten. Door de hormonen kunnen de cysten namelijk groter worden. Het is dus even afwachten. Ik heb vaker cysten gehad, als ze kleiner dan 18mm waren en maar eentje mocht ik gewoon verder. Als ze groter of meerdere tegelijk waren, moest ik een cyclus wachten (of na een x aantal dagen beginnen met provera om ongi op te wekken). Succes in ieder geval! Hopelijk gauw een goede eisprong!