Temperaturen tijdens menstruatie

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lappie, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi allemaal,
    Ik ben op 2 december begonnen met temperaturen. Ik temperatuur vaginaal, omdat ik dat nu eenmaal het prettigst vind.
    Maar vandaag ben ik dus ongesteld geworden en ik wil gewoon doorgaan met temperaturen en niet dat er ineens een gat tussen zit.
    Hoe erg is het als ik alleen tijdens mijn menstruatie rectaal temperatuur en verder gewoon vaginaal?

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Er zit een klein verschil in de temp tussen het meten rectaal en vaginaal. Deze verschillen zijn echter heel klein en voor zo in het begin van de cyclus niet erg. MAAR, denk er aan dat in je endeldarm allemaal bacterieën leven die je niet in je vagina wilt hebben, dus als je overgaat van rectaal naar vaginaal moet je eerst de thermometer echt heel goed ontsmetten met alcohol.

Zelf temp ik de hele cyclus vaginaal en moet tijdens de menstruatie de thermometer extra goed schoon maken, maar is goed te doen.

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Volgens mij maakt dat niks uit, als je t maar op de zelfde tijd doet..
    Maar indd wat hierboven word gezegd, goed schoonmaken! ;)

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik blijf denk ik dan maar gewoon vaginaal tempen. Dan maar goed schoonmaken.
    Het risico van de bacteriën loop ik liever niet.

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik gebruik van die thermometer hoesjes. Plastic hoesjes zijn dat voor eenmalig gebruik. Misschien heb je iets aan deze tip ;)

Deel Deze Pagina