Hallo Meiden, Met dit kaartje van deze maand, is het dan mogelijk dat ik geen eisprong heb gehad? Maw kan je temp wel omhoog gaan maar geen eisprong hebben? Ben heel benieuwd naar de reacties. Groetjes
Ik vermoed dat FF werkt met een minimaal verschil dat je moet hebben om geen gestippeld kruis te krijgen. Volgens de biologieboeken levert de ovulatie een temperatuurverschil van 0,25-0,45 graden. Jij hebt 1 hoge waarde voor je ovulatie zitten: 36,9. Met de temperatuur van na je ovulatie (37,0) is dit verschil maar 0,10 graad. Omdat je wel een dip hebt gehad, heb je waarschijnlijk dat gestippelde kruis op je diagram staan. Edit: Vraagje: Als je de meting van 27 feb "discard" doet... krijg je dan wel een kruis?
Mogelijk heb je wel een eisprong gehad, hoor... Als er statistisch gezien geen kans op een eisprong is, zal FF ook geen gestippeld kruis zetten. Volgens mij zakt jouw horizontale lijn naar beneden als je achter de temperatuur van 27 februari het vinkje "discarded" zet. Of zet er eens 36,7 neer. Wordt dan de gestippelde lijn vervangen? En FF is ook maar een statistisch programma.. het is geen absolute waarheid.
Ik zie het... meestal gaat het bij een gestippeld kruis erom dat er dan data ingevoerd is, waarop FF niet helemaal exact kan vaststellen wanneer en of je je ovulatie hebt gehad. Op 22 feb heb jij ook een behoorlijke temperatuurdip gemeten... Misschien is ie daarom de weg een beetje kwijt? Ik weet niet of je ook andere tekenen bijhoudt? Baarmoederslijm bijv.? Misschien kan jou dat voor je gevoel wat meer uitsluitsel geven over wanneer je precies je ei hebt gehad. Maar nogmaals: als er volgens FF geen kans was geweest had ie dat gestippelde kruis ook niet gezet: Keep fingers crossed! Heb jij een regelmatige cyclus?
Omdat ik uit mezelf geen eisprong krijg ben ik maanden lang aan de Clomid geweest. Daarbij had ik voor mij eisprong altijd slijm en voelde ik ook altijd dat ik een eisprong had (een paar dagen daardoor spanning in de eileiders). Deze 2 tekenen had ik nu niet en daarom weet ik dat ik geen eisprong heb gehad. Plus het feit dat ik deze maand geen clomid heb gehad. Ik wist dus al zeker dat ik deze maand geen eisprong zou krijgen totdat ik mijn kaartje zag, ff constateerd een eisprong en mijn temp is omhoog gegaan, hoe kan dat? vandaar dus mijn vraag
Toch ziet je temperatuurverloop na de (eventuele) ovulatie er deze periode een stuk stabieler uit dan tijdens je vorige cyclus? Nu maar aftellen tot de NOD. Ik zal voor je duimen!
ja dat viel mij ook op en dat vind ik juist erg raar... maar kan wel zijn dat het indd echt door de clomid komt dat je temp daarvan gaat schommelen, ik weet het niet. Maar begreep dat je ook niet goed kan tempen wanneer je pco hebt. Nou ja ik weet voor mezelf dat ik geen ei heb gehad omdat ik geen enkel teken heb gehad wat in die richting wijst, alleen mijn temp kaartje. We zien het vanzelf wel...hoop dat ik onge ga worden, dat zou betekenen dat ik op eigen krachten een eisprong heb gehad. en het mooiste zou dan natuurlijk zijn dat ik niet onge word en daarvan dus zwanger ben geworden maar die kans acht ik al helemaal 0,0
Je kan prima tempen als je pco hebt. Het duurt alleen wat langer. Kijk eens naar mijn temp kaartje. Heb mijn ei niet gevoelt. Je hoeft niet altijd wat te voelen hoor.
Oohh wauw..je bent zwanger gefeliciteerd!! Heb jij oom pco? Wel raar..jouw eerder kaartje ziet er erg schommelend uit en je laatste kaartje is heel stabiel. Bij mij schommelde hij ook zo maar deze maand, nu ik geen clomid slik is de temp stabieler tot nu toe, dat vind ik wel raar...
Zag je kaartje en toen dacht ik nog met die dip dat lijkt alsof je ongi wordt! en ziehier... je hebt dus iid wel je eisprong gehad 13 dagen geleden dat klopt precies. Heb je m dit keer niet gevoeld maar je temp blijkt het wel uit! Ook met pco kun je af en toe een ei hebben van jezelf! er is hoop....
Ja ok..nou ik vind het bijzonder hoor Maaaar...de stippellijn op het kaartje is verdwenen..hoe kan dat dan??
Yep! een stippellijn dus indd echt een eisprong gehad oohh ben echt zoooo blij dat dat gebeurd is zonder medicatie Maar wat je zegt, met pco heb je af en toe wel een eisprong... Maar had nooit verwacht dat dat de eerste cyclus zou zijn na de clomid, dat vind ik wel verdacht...
Misschien heeft de clomid je even een zetje gegeven! ik heb het ook wel hoor. Ben zwanger geraakt 3 jaar geleden na heel veel behandelingen met iui en puregon uiteindelijk spontaan zwanger zonder behandeling of medicijnen! na zwangerschap hele mooi cyclussen gehad tot nu we voor een tweede gaan dus... :s Maar ben erg blij voor je dat je eentje hebt gehad. Is er een reden da tje nu geen clomid hebt gebruikt?
Oh wat goed dat je uit jezelf zwanger bent geworden Jammer dat het nu niet lukt Weet natuurlijk niet hoe lang je al bezig bent maar het komt vast goed Ik ben klaar met de clomid, nu op naar de volgende behandeling maar tussendoor eerst een HSG gehad, daar krijg ik volgende week de uitslag van. Daarna start de nieuwe behandeling maar dit zal zoals het nu lijkt weer clomid worden. Ben ook erg benieuwd naar de uitslag van de HSG (baarmoederfoto).
Zou dit eventueel nog een innestelling kunnen zijn?? Bloed nu namelijk niet mer en dat vind ik vreemd of het zet morgen nog door...