Welke luiers gebruiken jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kiss87, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Even een vraagje,

Wij gebruiken eigenlijk altijd pampers, maar nu vroeg ik me af of we kunnen bezuinigen op de kosten van luiers.
    Weet dat bepaalde merken/winkels goedkope luiers hebben, maar zijn deze goed genoeg?

Wie heeft er tips?

Liefs

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben van alles geprobeerd in die twee jaar maar kwamen altijd weer op pampers uit.
    Het verschilt vooral per kind begrijp ik steeds.
    Hier werd elke andere luier ontzettend gauw keihard! Dat vond ik gewoon zielig voor mijn bewegelijke en ondernemende kind! Ook gauw nat (doorlekken) met andere luiers.
    Tot voor kort dus altijd pampers.

We zijn nu over op de luierbroekjes van Kruidvat, deze bevallen ook goed maar zijn praktisch even duur.

Elmo

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik ben juist geen voorstander van pampers, ik heb mijn kinderen daar vaak nat mee. Iedere keer blijf ik weer terugkomen op kruidvat of c1000, goede prijs, goede kwaliteit

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha...ja, dat bedoel ik maar weer.
    Ik vrees echt dat je zelf net zo lang moet uitproberen tot je de juiste hebt gevonden :D

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Haha, ik ben wel heel erg tevreden over pampers hoor!!
    Maar werk op een kdv en merk dat weinig ouders bij ons pampers gebruiken.. dus ik dacht, misschien kan ik ook wat centjes besparen op luiers...

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja ik gebruik voor Eva al jaren Kruidvat luiers.
    Die heb ik ontdekt toen ze in maatje 2 kon en ben er altijd tevreden over geweest...nu gebruikt ze ze alleen af en toe snachts.

Nu had ik voor Tim ook een pak gehaald, newborn van de Kruidvat....maaaarrrrr...ik vind er een luchtje aan zitten!
    Loop steeds aan t mannetje te snuffen omdat ik t idee heb dat ik een poepluchtje ruik.
    Vandaag m zelfs een keer omgekleed omdat ik dacht dat de geur in zijn kleertjes zat. Helemaal de kleertjes geinspecteerd op een restje poep ofzo, maar niets!
    Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt met die luiers!
    Zou t aan de newborn liggen? Want wil ze nu liever niet meer gebruiken....ga van de week maar even maat 2 halen en hoop dat t daar dus niet mee is

7. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Ik gebruik hier voor Nicky kruidvat luiers!
    en bevalt erg goed...

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    kruidvat en ook op kdv hier word kruidvat gebruikt

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruiken zo goed als vanaf het begin luiers van de Aldi en die bevallen het beste! Ook wel eens pampers gebruikt, maar daar lekt ze snel doorheen, zeker 's nachts en ik vind ze stinken. Etos en Bumblies vind ik te stug.
    En die van de Aldi zijn volgens mij echt het goedkoopste!

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Over Aldi heb ik inderdaad wat vaker dingen gehoord, dat ze heel goedkoop zijn en goed zijn!!

Die van kruidvat, opzich wel prettige luiers, alleen snachts lekt ie door..

Nou ja, ik zal eens kijken, :)

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Overdag heb ik pampers baby dry, 's nachts active fit. En volgens mij kun je niet goedkoper dan dat want ik koop altijs 3 halen, 2 betalen. Dat is echt spot goedkoop als je het uitrekend per luier

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij is het van de Aldi altijd nog goedkoper... Ik heb laatst dus wel aardig wat pampers gekocht omdat er een Nijntje muziekpopje bijzat.

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    op dit moment huggies maar ik gebruik eigenlijk alles wat in de aanbieding is behalve de kruitvat luiers die vind ik echt slecht. Maar Lex(de oudste) krijgt alleen s'nachts nog een luier en Ryan de hele dag

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    met pampers kom ik op 0.17 cent per luier uit.
    Geen idee wat die van de Aldi kosten?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet het zo niet uit m'n hoofd, maar als ik op de site De Goedkoopste Luiers - Prijsvergelijker kijk kosten ze 14,5 cent per luier en dat klopt ook ongeveer wel.
    Mijn vriend had het over 82 luiers voor 12 euro zo uit z'n hoofd (hij koopt ze altijd ;)), dus dat klopt dan wel.

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    de kaufland hier (is in duitsland) hebben 76 luiers voor 7 euro :D

17. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Mijn zoon krijgt nr. 5 al.
    Dit kost bij de aldi:17 cent per luier
    Dit kost bij c1000: 18 cent
    Dit kost bij AH: 18 cent
    Dit kost bij kruidvat: 20 cent
    Dit kost bij Etos: 20 cent
    Dit kost pamper baby dry: 27 cent (bij 3 halen 2 betalen: 18 cent per pamper).

Dus tsja, Aldi is het goedkoopst, maar of die ook beter is?
    Heb toevallig vanavond een pak gekocht.. Zal het eens proberen bij hem! Vind het trouwens wel heel handig dat er veel in zitten, die kleine pakken van pampers, poeh daar ben je zo doorheen!

Liefs

18. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik neem altijd de Kruidvat luiers. Deze zitten goed bij de kinderen.
    De kraamverzorgster zei dat deze luiers uit dezelfde fabriek komen als die van pampers. Of het waar is, weet ik niet. Op het kdv gebruiken ze pampers en die zitten ook goed.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

C1000 5+. Voor peuters vind ik dat echt super luiers. Voor baby's te dik en te stug.
    Helaas zijn we verhuisd naar een C1000-loos dorp :x
    Gelukkig hebben we een jaar voorraad luiers gekocht.

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier ook allerlei merkluiers gebruikt. Ik vind die van Ah en kruidvat het fijnste, simpelweg omdat mijn kind er niet op doorlekt, en ik vind de pasvorm bij hem meer dan goed.
    Bij pampers, Bumblies,Huggies, zat ik altijd te klooien met de randen, nouja kan natuurlijk ook aan mij liggen :p

Deel Deze Pagina