Zwangerschapsverlof en vakantiedagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jellybabe, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jellybabe

    Jellybabe Lid

    3 jan 2006
    8
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

    Ik heb een vraagje: ik ben 34 jaar oud en 3 maanden zwanger en ik hoop in juni met zwangerschapsverlof te gaan. ik vraag me af, hoe zit dat met mijn vakantiedagen van dit jaar dan? Ik heb normaal 25 dagen per jaar, maar als ik 16 weken weg ben, wat gebeurt er dan met mijn vakantie dagen? Krijg ik die nog gewoon of krijg ik minder dagen omdat ik zolang weg ben van mijn werk?

    Excuses voor mijn schrijftelijk nederlands. Ik ben zelf geen nederlandse dus vandaar schrijf ik af en toe van die rare dingen.

    Groetjes,
    Jellybabe
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Heb jij even geluk, je behoud gewoon je recht op vakantiedagen. Je hebt dus 16 weken verlof plus nog eens 25 vakantiedagen. Maar dat geld alleen als je het hele jaar fulltime blijft werken.
    Voorbeeld, je gaat per 1 juni met verlof. Per 1 oktober ga je weer werken maar voor 3 dagen ipv 5.
    9 maanden fulltime = 9/12 x 25 dagen = 18,75 vakantiedagen (1e helft jaar en je zwangerschapsverlof)
    3 maanden parttime = 3/12 x 3/5 x 25 dagen = 3,75 vakantiedagen resterend voor de rest van het jaar.

    Hopelijk heb je hier iets aan?

    Groetjes van Kiki
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Heb jij even geluk, je behoud gewoon je recht op vakantiedagen. Je hebt dus 16 weken verlof plus nog eens 25 vakantiedagen. Maar dat geld alleen als je het hele jaar fulltime blijft werken.
    Voorbeeld, je gaat per 1 juni met verlof. Per 1 oktober ga je weer werken maar voor 3 dagen ipv 5.
    9 maanden fulltime = 9/12 x 25 dagen = 18,75 vakantiedagen (1e helft jaar en je zwangerschapsverlof)
    3 maanden parttime = 3/12 x 3/5 x 25 dagen = 3,75 vakantiedagen resterend voor de rest van het jaar.

    Hopelijk heb je hier iets aan?

    Groetjes van Kiki
     
  4. Jellybabe

    Jellybabe Lid

    3 jan 2006
    8
    0
    0
    Hallo, ik heb er ZEKER wat aan!

    Ik heb ook iets gehoord over onbetaald verlof (ouderschapsverlof) na dat het kind geboren is. Weet je hier ook iets van of misschien een website waar ik dit soort informatie kan vinden?

    Heel erg bedankt voor je post!
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Op het moment dat je in vaste dienst bent en er langer dan 1 jaar werkt (hoeft dus niet langer dan 1 jaar een vast contract te zijn) Dan kun je ouderschapsverlof opnemen.
    De omvang van het ouderschapsverlof waar je recht op hebt, is afhankelijk van de omvang van je dienstverband. De basisregel luidt: het totaal aantal uur ouderschapsverlof = je arbeidsduur per week x dertien. Voorbeeld, je werkt 40 uur per week --> 40 x 13 = 520 uren ouderschapsverlof.
    Sommige werkgevers vergoeden zelfs een deel van de uren die je niet werkt, overheid heeft daar een handje van.

    Een en ander kun je ook vrij eenvoudig vinden door op deze site onder het kopje mama en werk

    Succes met het uitpluizen van de info.
    Groetjes van Kiki
     
  6. Jellybabe

    Jellybabe Lid

    3 jan 2006
    8
    0
    0
    oh wat jammer, want ik zit hier pas 3 maanden - dat is echt baaaaalen zeg. anyway, ik ga het verder uitzoeken, dank je wel voor alle informatie!!!
     
  7. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    he kiki, ik kan het niet vinden onder het door jouw genoemde kopje, kun je me verder helpen?
     
  8. milou

    milou Niet meer actief

    dan kun je dit jaar je ouderschapsverlof niet meer opnemen, maar wel nadat je 1 jaar in dienst ben, dus volgend jaar. ik geloof dat als je er gebruik van wilt maken, dan kan dat totdat het kind 7 of 8 wordt. en voor elk kind kun je het opnemen.
     
  9. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Al je vragen worden beantwoord op www.szw.nl.
    Als je langer met verlof wilt dan 16 weken kun je tzt een verzoek bij je werkgever indienen om na je verlof nog vakantiedagen op te nemen.
    Succes ermee!

    Jansen
     

Deel Deze Pagina