Ik lees hier zo vaak dat mensen óf in ronde 1 of 2, óf als ze niet meer zo bezig zijn met zwanger worden, zwanger raken. Nu hebben wij momenteel gericht en verplicht gemeenschap, oftewel om de dag, of we nu zin hebben of niet. Zijn er hier meiden op deze manier zwanger geworden? Aan de ene kant denk ik dat dit wellicht averechts werkt, aan de andere kant zijn we in de eerste 3 rondes ook niet spontaan zwanger geraakt .
Nou wij doen het ook verplicht, zelfs op doktersvoorschrift en met hormoonspuiten, en ik ben nu in de 20e ronde toch echt wel zwanger. Verplicht en gericht is soms vervelend. Aan de andere kant moet je echt zelf proberen om de knop om te zetten en het gezellig te maken. Dan heb je er in ieder geval nog plezier van!! Gewoon van elkaar genieten, dat is echt heel belangrijk!!
Denk dat je moet proberen het vooral leuk houden.. Ik weet dat ik een lange tijd moet ontpillen dus ga er vanuit dat het nog wel wat rondes kan duren. Maar ook ik vind het moeilijk om er niet gericht mee bezig te gaan.. Merk wel aan mezelf dat ik het dan ineens een stuk minder leuk vind Kan me wel voorstellen dat als het echt wat langer gaat duren dat je dan meer gericht aan de slag gaat
Het is moeilijk om dat verplicht/gericht klussen leuk te houden. Zeker als je niet zeker bent waneer je ei komt, en je veel dagen achter elkaar "moet" klussen. Maar zoals je al merkt, doe ik het wel. Het gevoel dat je je ei onbenut voorbij laat gaan is ook niks.
Aangezien het er toch echt om gaat dat een eitje en een zaadje bij elkaar komen en in gaan nestelen, denk ik niet dat het uitmaakt hoe de seks tot stand komt... Vrouwen in allerlei uiteenlopende situaties worden zwanger, en dat heeft met enige regelmaat niets met gemoedsstemming te maken... dus ik zou het blijven doen, lijkt me meer kans geven dan als je het helemaal spontaan laat en dan je ei net mist...
Hier probeerde ik het zoveel mogelijk te 'plannen' door ovulatie testen en tempen. Mijn cyclus was niet volgens het boekje (eisprong tussen dag 16 en 22 en een korte LF) en daardoor zou om de dag klussen wel een héle opgave worden. Op deze manier wist ik zeker dat we goed klusten en konden we het de overige weken gewoon doen wanneer we wilden en niet wanneer het moest! Ze riepen wel vaak dat ik er niet zo mee bezig moest zijn (zelfs vriendlief) maar door er 'geen controle' op te hebben, werd ik enkel gefrustreerder als vriendlief een keer geen zin had en ik bang was zo mn ei te missen Op deze manier ben ik 3x zwanger geworden (helaas 2x een MA). Eerste keer in de 3e maand, 2e keer in de 4e maand (waarvan de eerste maand rust ivm curretage) en de 3e keer meteen in de cyclus na de curretage.
Hier zit er helaas ook niets anders op dan ´verplicht´ gericht klussen. Ik slik hormonen (clomid) om een eisprong te creeëren en het zou toch zonde van alle moeite zijn om dan net mijn ei te moeten missen. Ik vind dat verplichte klussen zelf wel heel vervelend. Man heeft ook nog eens ploegendiensten wat het soms nog ingewikkelder maakt. Hij s'avonds laat thuis en ik s'ochtends vroeg op, maar ja alles er voor over hebben
Verplicht klussen vind ik ook lastig. Maar als ik niet wat meer moeite ga doen voor verplicht klussen, gebeurt er bij ons uberhaupt geen geklus. beiden een laag libido en dat is nooit een probleem geweest, zelf fijn dat we daarin hetzelfde zijn. helaas is het lastiger om nu zwanger te worden. Ben gestopt sins nov. 2010 en merk steeds meer dat het me gaat frustreren. in de tijd dat ik gestopt ben met de pil nog geen enkele keer geklust... Iemand ideeen om met een laag libido en kinderwens toch aan het klussen te raken?
Wij hebben ons prinsesje gekregen door gewoon het te doen wanneer wij wouden zonder erbij na te denken. juist die stress van moeten werkt averechts. Juist de maand dat ik dacht dat ik niet zwanger kon zijn, bleek ik zwanger!! En wanneer ze verwekt is, weten we niet haha!! dus ga voor de ontspanning en niet voor het moeten!! Heel veel succes
Wij zijn ookal weer een poosje bezig en we hebben een probleemje.... Misschien dat sommige van jullie dit ook hebben. Maar mijn vriend wil niet zo vaak seks...klinkt misschien een beetje stom/raar, maar ik bedoel te zeggen dat hij natuurlijk wel seks wil hebben met mij, maar van hem hoeft het niet heel de maand om de dag zeg maar. Hij heeft een drukke periode op het werk (reoganisatie en bang dat die niet kan blijven) dus hij is met andere dingen bezig. (leek mij wel een goede manier om te ontspannen Nu ben ik ondertussen een controle freak geworden want in mijn vruchtbare week wil ik het toch wel meerdere keren doen gezien het feit dat je dan meer kans hebt om zwanger te raken. Ik weet dat ik geen druk mag zetten maar soms gebeurt dat wel en uiteindelijk levert dat ook niets op, behalve ruzie. Dus zit een beetje in een lastig pakket... Hij moet zich er ook prettig bij voelen en zich geen donnor voelen. Seks zelf is wel oké hoor. Ik heb dus ook geen antwoord...Normaal (voordat we bezig waren voor een kindje) deden we het 3x per twee weken gemiddeld denk ik. Dus ja of je kans dan groot is zwanger te worden. Voor mijn vriend is die frequentie dus voldoende... Die verhogen, wordt alleen maar frustratie van beide kanten...Kortom wij zijn ook zoekende...
Bij ons precies het zelfde. Ook niet een heel hoog libido. Ik hou nu met ovulatietestjes bij wanneer ik mijn eisprong heb, omdat we inderdaad anders ook wel een hele lange periode om de dag moeten klussen. Zodra mijn testje donkerder wordt beginnen we met ongeveer om de dag, en nu wacht ik nog op de echte knaller. De rest van de weken laten we het lekker zijn beloop. Gelukkig is het bij ons in de 'verplichte klusweek' nog wel gezellig. Het initiatief ligt wel vooral bij mij, manlief heeft soms geen zin, maar met een beetje positieve aandacht enzo krijg ik hem tot nu toe wel steeds zo ver. Hij heeft ook het idee dat seks iets moet zijn waar je uitgebreid de tijd voor neemt, echt een avondvullend programma p maar als je om de dag of dagelijks 'moet' dan is dat niet te doen om daar elke keer 4 uur mee bezig te zijn. Gelukkig heeft hij nu door dat het ook best leuk is als het allemaal wat sneller gaat.
Voor de eerste zwangerschap hebben wij het ook gericht en verplicht gedaan toen duurde het ruim een jaar voor ik zwanger was Nu heb ik na de bevalling in dec gewoon geen anti conceptie meer gebruikt en ik was na 3 maanden zwanger ( en geloof me als je net een kindje hebt verloren denk je niet zo na over wanneer je nou vruchtbaar bent en je libido zit zwaar onder het vriespunt hihi ) Toen ik mijn manneke belde met een pos est in mijn handen vroeg hij ook meteen ... Van wanneer moet dat zijn dan Dus mijn ervaring is wanneer je er niet mee bezig bent gaat het sneller als dat je er wel mee bezig bent Succes
ja weet niet of dit echt zo is, mn man had eerst de griep en daarna ik dus idd het kwam er maar weinig van...maar toch die ene keer! raak... Maar toch denk ik dat het er niks mee te maken heeft, en het is ook moeilijk het van je af te zetten.
ergens denk ik ook dat bepaalde dingen ook een beetje voorgeschreven zijn... ik geloof wel in het lot... zo hoor ik van mensen dat ze net in de laatste week voordat ze ongesteld zouden moeten worden hebben geklust en toen zwanger zijn geraakt... als ik dat moet geloven... hoeven al die theorieën niet eens te kloppen ... zelf zijn we ook gericht aan het klussen... rond de ovulatie om de twee en anders drie dagen... minder prettig inderdaad... dus vaak zijn het van die vluggertjes... maar iets in me zegt dat dat veel minder effect heeft dan een uitgebreide en gewenste gemeenschap... daarom herken ik je vraag wel... kan helaas zelf ook nog niets zeggen...ergens denk ik ook dat een kind gemaakt moet worden met liefde niet uit frustratie......maar goed ik werk fulltime mijn vriend ook... dus dan heb je gewoon niet veel tijd en fut voor uitgebreide liefdes spelletjes... helaas:x
Ik ben gelukkig gezegend met een man met een hoog libido... Ik de praktijk komt het erop neer, dat we gezellig samenzijn wanneer ik zin heb. Dat is rond mijn ei bijna elke dag (zo'n 3 dagen lang) en daarbuiten 1 of 2 x in de week.... We zien wel of dat werkt. Aangezien ik een korte LF heb, werkt dat ook niet echt mee...
Wij hebben allebei een vrij hoog libiodo,ik vooral rond de eisprong We klussen dus om de dag en soms elke dag en hebben daar ook zin in. Helaas is zwanger worden nog niet gelukt. Maar goed ik heb de ziekte van Lyme en heb 7 maanden koorts gehad. Na de antibiotica geef ik mezelf meer kansen
De eerste maanden deden wij ook "verplicht" klussen, na 10 maanden werd ik zwanger, net op het moment dat we niet bezig waren met het verplicht klussen i.v.m. verhuizing. Dit is helaas een MK geworden, nou hup... weer verplicht klussen! In juni 2010 naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken MMM Daarna werd het verplicht klussen echt een drama voor ons en besloten we dit ook niet meer te doen! Hup in aug 2010 weer zwanger en helaas een VMK! Het ging echt aan onze relatie vreten en brak mn man en ook mij gewoon op! In november 2010 hielden de onderzoeken op, want ze konden niets vinden. Ik mocht in januari/februari terug komen voor een kijk operatie! Bewust heb ik gekozen om die NIET te laten doen en daarom hebben we ook tegen elkaar gezegd in december: We laten de boel de boel... We gaan lekker genieten van ons leventje samen, voorbereiden op ons huwelijk 18 april 2011 En ineens... op 21 maart had ik een positieve test in mn handen en inmiddels 8wk+4dgn zwanger en een goede echo gehad!
Wij plande/forceerde niks en ben nog maar 1 keer ongesteld geweest. Van een hoog libido was trouwens ook helemaal geen sprake ofzo, we hebben die maand misschien 2 keer sex gehad. Terwijl ik een bijzonder onregelmatige menstruatie had ook nog is, dus wij dachten dat duurt wel ff..
Wij kijken samen wel wat de vruchtbare dagen zijn en doen dan extra ons best. Gelukkig blijft het wel leuk en spontaan iedere keer. Zodra één van ons het niet ziet zitten, slaan we gewoon een keertje over, geen probleem. Hier geen geforceerd, maar wel bewust geklus . Ik zie het maar zo, als je nou eenmaal weet wanneer je extra vruchtbaar bent, waarom daar dan geen gebruik van maken?