eisprong na miskraam? Of niet?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by meow, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Zouden jullie met me mee willen kijken naar mn temperatuurkaartje?
    Op 6 dec heb ik een miskraam gehad (6w4d) Had maar weinig bloedverlies, minder dan een gewone menstruatie, maar het duurde een week. Op 15 dec was mijn zwangerschapstest negatief, eerder heb ik niet getest.

Nu had ik op dag 13-14-15 veel waterig slijm en mijn temperatuur ging ook omhoog, om daarna weer naar beneden te gaan en blijft nu zo rond de 36,5/36,6.
    Eerst zette FF wel een kruis, maar toen mn temp naar beneden ging, was het kruis ook weg.

Kortom, ik weet t niet meer :( wat denken jullie? Wel of geen eisprong gehad en kan dat zo snel na een miskraam?

2. z0nne

z0nne Niet meer actief

Hey meis, wat verdrietig dat je een miskraam had.. sterkte!!
    Ik denk zelf dat je nog geen eisprong hebt gehad.. als ik na je kaartje kijk.
    Ikzelf had ook geen eisprong na m'n miskraam (8wk) en een iets kortere cyclus, de cyclus erna wel een eisprong en zwanger!!
    Mijn gynaecoloog zei dat als je nog veel hcg in je lichaam hebt dat het mogelijk is dat je de eerste cyclus zonder eisprong hebt ;)

3. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    dank je wel...
    ik heb net de meetmethode veranderd in Fertility awereness en nu geeft FF wel een eisprong...
    Nja ik wacht t maar af, maar thx voor je reactie

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Allereerst veel sterkte... Verdrietig dat jij dit ook hebt moeten meemaken. :(

Ik denk wel dat je je eisprong hebt gehad inderdaad, maar je temp zit wel heel kort boven de coverline. Dus als de coverline iets hoger zou moeten zijn (bijvoorbeeld omdat je in het begin een paar temps mist), dan is ie nog niet geweest.... Ik heb in je oude grafieken gekeken en soms is je coverline deze hoogte, soms iets hoger.

Zelf heb ik een curettage gekregen na ruim 10 weken zwangerschap. Mij is toen aangeraden een maand de pil te slikken om de boel op gang te brengen. Daar hoor je verschillende dingen over, maar ik heb het wel gedaan. De eerste cyclus na die pil-maand was bij mij direct weer met een eisprong. Hij kwam alleen een klein weekje later dan anders.

5. z0nne

z0nne Niet meer actief

Hoe kun je die meetmethode veranderen? ik wil het graag weten..
    Ja, nu lijkt er wel een eisprong te zijn geweest.. ook heb je geen stippellijnen, dus lijkt er op dat FF niet twijfelt :)

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Je kunt bij ovulation detector, onder het blok een knopje vinden waar tuning/override staat. Daar kun je de analysemethode aanpassen. :)

7. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @annabeth; ja de vk zei ook dat ik ook een maand aan de pil kon, alleen dat wilde ik niet, want toen ik na een jaar bv weer aan de pil begon, werd ik 5 weken achterin elkaar ongesteld...das ook niet echt de bedoeling :D

In de ronde dat ik zwanger was, zat mn temp ook wel dicht op de coverline en ging ie pas laat omhoog. Aan de andere kant vind ik mn temp wel erg laag voor de periode na mn ei, normaal zo rond de 36,7.

Afwachten dus :( haha ik hou niet van wachten

8. z0nne

z0nne Niet meer actief

Heb ik al eens gedaan, dan krijg je een blauw kruis!!
    Ik wilde graag weten hoe Meow het had gedaan (ze heeft een rood kruis, ik geloof van FF zelf gekregen) ;)

9. z0nne

z0nne Niet meer actief

Meow, ik had na de miskraam ook een lagere temperatuur na eisprong, misschien binnenkort toch eens een zwangerschapstestje doen meid..

10. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    @zussi; ah ok, dus t kan wel? Had ook al bij de zwangerenkaartjes gekeken en sommigen zitten idd ook dicht op de coverline.

t is wat Annabeth zegt, je gaat naar ovulation detector en dan klikje op tuning/override en dan kun je kiezen uit advanced,Fertility Awareness of OPK

11. z0nne

z0nne Niet meer actief

Thanks Meow!!
    Ha ha, daar kijk ik ook vaak bij de zwangeren kaartjes..
    Voel je je zwanger?

12. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    nee, dat niet, maar dat had ik bij beide zwangerschappen niet...

13. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    ik heb ff toch weer teruggezet op Advanced, want vanmorgen had ik ineens eggwhite slijm...ben benieuwd wat mn temp doet. Alleen dan vind ik mn coverline weer hoog als ik deze week mn ei krijg.
    Aan de andere kant doen mn (.)(.) enorm zeer, heb ik normaal nooit met mn ei.
    Als mn ei aan t einde van de week nog niet is geweest, doe ik een test.

14. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    O wat vaag! Tsja, je leest t wel vaker dat meiden vruchtbaar slijm hebben na hun ei.... Ik heb dat deze maand voor het eerst gehad, maar mijn temp is wel omhoog. Vind het dus ook maar vaag. Ik heb het wel in FF gezet, waardoor mijn vette kruis onmiddellijk een stippellijn werd. :( Kruis blijft bij mij wel op dezelfde dag staan, al lijkt het mij gek dat die dag klopt (als je ei is gesprongen, heb je de dag ERNA toch geen positieve ovutest meer?).... :( :( :(

Ik heb jouw grafiek ook nog even bekeken. Het is jammer dat je in het begin wat temperaturen mist. Als ik nu zie wat er staat, vind ik het wel vrij vlak eigenlijk. Dan zou je ei de 13e dag al moeten zijn geweest. Als dat niet zo is, dan denk ik dat ie nog moet komen, want na de 13e is je temp wel hoger dan daarvoor (muv die eerste), maar daar zit geen nieuwe stijging ofzo. Als je ei vandaag of morgen nog zou springen, zou je coverline uitkomen op ca 36.55. Dat is niet zo gek, als je bijv. kijkt naar de grafiek die eronder staat. Daar heb je ook de coverline op 36.55. Je 'na ei temp' ligt daar op minimaal 36.7. Dat heb je deze ronde nog maar 3x gehad, en dan ook echt als maximum....

Ik vind 't lastig.... Even afwachten wat je temp morgen en overmorgen doet.... Als je BM HSO is, dan lijkt me dat toch wel een indicatie voor vruchtbaar zijn en een naderende eisprong....

Bij mij was ie na mijn vlinder en een maand pil ook wat later dan anders. Ik heb die ronde zelfs 2x een LH piek gehad. Denk dat mijn lijf nog wat van slag was....

Hoe is het nu verder met je, zo na je miskraam? Wist je dat er een speciaal clubje is voor meiden die zwanger willen worden na een miskraam? Weet niet of je dat leuk zou vinden? Wordt heel wat afgekletst. :D

15. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    nou mn temp weer terug naar 36.5, ik hoop op een pre ovu dip... Ik wil een ei :D Meestal he ik 3 a 4 dagen eggwhite en daarna springt ie. Hopelijk nu ook, ben ongeduldig.
    wel nog steeds erg gevoelige (.)(.) en ik had nu ook "ei pijn"

Welk clubje is dat?? Heb wel een klein clubje, ook leuk, maar waar jij t over hebt, die ken ik niet.
    T gaat op zich wel goed, t heeft een plaatsje en ik wil gewoon verder. Ben soms nog wel boos of verdrietig, maar dat hoort er denk ik bij

16. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Club is hier op het forum, het is besloten, dus je moet eerst toegelaten worden. Dat heeft als voordeel dat je echt lekker jezelf kunt zijn en dat niet iedereen meeleest. (En dat boos en verdrietig zijn bij vlagen hoort er volgens mij ook echt bij. Dat kun je daar dus lekker kwijt en de anderen daar begrijpen dat ook omdat ze het zelf ook hebben meegemaakt. Ik vind dat zelf heel fijn). Aloha is de beheerder van het clubje. Misschien kun je haar een privebericht sturen? Tenminste, als je het leuk vindt en als je denkt dat je er wat aan hebt.... het hoeft niet natuurlijk. ;)

Goh en je temp maakt het wel spannend idd! HSO BM en Eggwhite afscheiding, temp die naar beneden gaat... Je zou zeggen: ei is onderweg! Toch? :D Ik hoop het voor je in elk geval! Mijn duimen draaien. :)

17. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Thx voor de tip, ik ga haar wel een pb-tje sturen, hopen dat ik erbij mag :D
    En jawel, vanmorgen was mn temp 36.8, dus ik denk dat ik mn ei nu gehad heb :D. Nu hopen dat mn temp 3 dagen hoog blijft en niet na 2 dagen weer naar beneden gaat zoals op dag 14

18. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Oh wat fijn dat ie nog verder omhoog is gegaan! :D Ik zie het in je grafiek idd. Die stijging icm HSO lijkt me wel een echt teken dat je eisprong eindelijk is geweest. Zou fijn zijn! Ik duim dat je temp hoog blijft of liever zelfs: dat ie nog verder stijgt!

:) En je mag vast wel bij het clubje, zou niet weten waarom niet. :)

19. z0nne

z0nne Niet meer actief

Mooie tempstijging Meow :) en alle tekens voor een eisprong!!

20. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Zie mn temp :D toch echt wel een ei :D

Share This Page