temperaturen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by babygirl1988, Mar 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babygirl1988

Mar 9, 2007
    14
    0
    0
    veendam
    ik heb een vraagje over temperaturen want dat snap ik niet helemaal hoe kan je ongeveer na gaan wanneer je eisprong is en ik ben nu voor het eerst bezig met temperaturen

de 1ste dag was het 36,5
    de 2de dag was het 36,4
    de 3de dag was het 36,3
    de 4de dag was het 36,4
    de 5de dag was het 36,4

dan zit ik toch goed op schema want ik zie bij sommigen dat het heel erg heen en weer schommelt maar zoals ik gelezen heb op andere forums dat als die zeg maar ongeveer 3 graden stijgt dat dan je eisprong is ben je dan eigenlijk al te laat met klussen zeg maar of niet ? want als dat zo is wanneer weet je dan ongeveer wanneer je eisprong is want anders zou je elke keer te laat zijn want niet iedereen voelt het toch aan? Misschien dat jullie mij er antwoord op kunnen geven

Groetjes babygirl1988

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi babygirl,

als je nu voor het eerst bezig bent met temeparturen kun je er nog niks van zeggen. Iedere vrouw heeft haar eigen curve. Die hangt niet allen samen met je cyclus maar is ook afhankelijk van andere dingen. Eigenlijk kun je na 3 maanden temperaturen pas iets zeggen van je curve en zien wanneer bij jou (ongeveer) de eisprong plaatsvindt. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met zwanger worden, maar je mag dat temperaturen ook nog wel even laten zitten hoor. Je gaat je er zo op focussen anders....Je bent jong, en als je ook gezond bent dan heb je een hele goede kans om snel zwanger te worden. Gewoon regelmatig vrijen, 2-3 keer per week in de verwachte vruchtbare periode, en dan komt het wel goed. Lees eens het artikel: kansen om zwanger te worden, bovenaan deze pagina.
    Neem je al foliumzuur?

Mirjam

3. babygirl1988

Mar 9, 2007
    14
    0
    0
    veendam
    nee ik gebruik nog geen foliumzuur had er al wel naar gekeken maar mijn vraag is zijn er ook reuk loze foliumzuur want ik heb in begin vitamine b pillen geslikt en die ruikt net zoals folium zuur en ik ga daarvan over me nek dus misschien is er wel foliumzuur met een lekkere smaakje eraan of zijn ze allemaal hetzelfde ?

Groetjes babygirl1988

Share This Page