Ik heb al dagen last van obstipatie en het is echt pijnlijk als het na een poosje dat een beetje komt. Nu hoor ik van mijn moeder dat wonderolie ook moet helpen (en dat het - volgens een bakerpraatje- de bevalling op gang helpt). Nu is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar in eerste instantie wil ik graag weten of het inderdaad verantwoord is om wonderolie te gebruiken in dit (laatste) stadium van de zwangerschap. (ben vrijdag uitgerekend.) Al vast bedankt.
hoi, ik zou geen wonderolie nemen, je kunt er gigantische darmkramp van krijgen. Het mag wel hoor, en er is inderdaad een kans dat door het gerommel van je darmen de bevalling op gang komt...als je bijna bent uitgerekend kun je het er wel op wagen... Maar, ik zou eerder zeggen, roosvicee laxo, extra zemelen in je yoghurt, heel veel drinken, fruit met schil, veel groenten en bewegen. Lauw water op je nuchtere maag. Als het niet helpt een laxeerdrankje van de apotheek. Mirjam
De groenten, lauw water, fruit ed heb ik al geprobeerd maar door het feit dat ik veel vocht vasthoud ben ik nu opgeblazen door al het vocht en heb ik een pijnlijke buik van het eten dat er niet uit wil. Toch maar wonderolie dan. Het lijkt me - ondanks het gerommel- prettig om eindelijk eens een iets legere buik te hebben. Ik las op internet dat het niet in je bloedbaan terecht komt en het dus geen effect zou hebben op de baby ? Ik wil hem natuurlijk niet in gevaar brengen doordat hij in het vruchtwater poept ofzo. Alvast bedankt.