hoe in het kleuteronderwijs

Discussion in 'Zwanger worden' started by sallytje, Mar 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sallytje

sallytje Nieuw lid

Mar 22, 2007
    3
    0
    0
    hela,

Ik ben kleuteronderwijzeres. ik vervang momenteel de juf van de allerkleinste kls. waarschijnlijk tot het einde van dit schooljaar. Mijn ongi zou normaal rond 2 april zijn. hopelijk niet he.
    Hoe zit het als ik zwanger zou geraken?
    Moet ik dit direct vermelden aan de directie of kan ik gewoon dit schooljaar toch uitdoen.

Na de zomervakantie zou ik niet kunnen beginnen met werken he(denk ik, omwille van beroepsziekte), als alles goed verloopt, maar hoe zit het dan met mijn inkomen, weet iemand hier meer over. ik ben geen TADD en geen benoemde.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen en iets meer weet.

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Je hoeft het de eerste drie maanden niet direct te vermelden. En ik denk dat je gewoon het jaar vol kan maken.
    Ik denk dat je uit belgie komt, en dan zijn de regels net even anders. Wacht nu eerst maar eens af, of je zwanger bent en dan kan je het in alle rust gaan uitzoeken, kijk eens in je cao. Ik hoop voor je dat het raak is.

3. Stientje

Stientje Fanatiek lid

Dec 2, 2005
    3,886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik ben belgje en bij ons is het zo dat je van zodra je weet dat je zwanger bent het direct verplicht bent van te melden.
    Thuis blijven mt je enkel als je nt immuun bent tg bepaalde ziekten (cytomegalie, bof...) waarbij je ook ontlasting en spuug van knd mt mijden... als er geen klachten zijn die je verplichten thuis te blijven kan je gewoon blijven werken zolang je wilt.. geloof met een min van 7 weken vooraf en 8 weken nadien. Als je in Belgie woont en nt vastbenoemd bent, word je vgs mij gewoon uitbetaald dr het ziekenfonds.

4. sallytje

sallytje Nieuw lid

Mar 22, 2007
    3
    0
    0
    Bedankt,

Ik vind het fijn dat er mensen zijn, die hier wat meer van weten en die me erover willen inlichten.

Groetjes

Share This Page