Temperaturen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zwangnie, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik weet dat ik dit eigenlijk onder het topic temperatuurkaartjes moet zetten, maar dit wordt minder vaak gelezen :(

Op internet kun je er een hoop over lezen, maar een paar dingen vind ik niet helemaal terug. Wellicht kunnen jullie dit voor mij verduidelijken.

- Vanaf wanneer begin je in je cyclus met temperaturen?

- Is temperaturen rond de klok van 8.30 uur te laat? (ook als je dit elke dag om dat tijdstip doet)

- Ik ben een slechte slaper, woel en draai veel. Is mijn temperatuur dan wel betrouwbaar?

- Wanneer zakt je temperatuur voor je menstruatie? Is dit een dag, dagen of misschien zelfs een paar uur daarvoor pas?!

Ik hoor graag jullie antwoorden!

2. Simmy

Simmy Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,067
    313
    83
    hallo.
    temperaturen doe je vanaf de eerste dag van je menstruatie (cyclusdag 1) en altijd op hetzelfde tijdstip voordat je bent opgestaan. Half 8 is goed als je niet voor die tijd opstaat. Ik ben ook een onrustige slaper maar t temperaturen ging ondanks dat prima. Je temperatuur stijgt na je eisprong en daalt weer op de dag dat je ongesteld wordt. (of een dagje ervoor of erna)
    Een programma als fertility friend is wel heel handig.
    Hoop dat je hier iets aan hebt :)

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Je tempt gewoon je hele cyclus door, dus beginnen op dag 1.

Half 8 is een prima tijd, maar als je man/vriend bijvoorbeeld al om 6 uur uit bed moet, dan kun je beter op die tijd tempen en daarna weer verder slapen.

Als je omrustig slaapt, kan het zijn dat je temp wat meer schommelt. Maar ik denk dat je er wel gewoon een eisprong uit kan halen.

De ene keer zakt mijn temp en dan wordt ik gelijk op dezelfde dag ongi en de andere keer zakt hij al 2 dagen van te voren. Dus het is altijd even afwachten.

4. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Bedankt meiden voor jullie antwoorden! Hier kan ik wel wat mee! Meer reacties altijd welkom ;)

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Elke dag rond hetzelfde tijdstip lukt mij niet, ik doe het gewoon wanneer ik wakker word. Als ik uitslaap doe ik het dus later, al word ik vaak wel tussendoor wakker om naar het toilet te gaan en doe het dan eerst. Ik doe het al meer dan een jaar en het klopt altijd, ook als ik slecht heb geslapen. Bij mij zie je dus wel wat schommelingen, maar er is duidelijk een grens vanaf welke temp m'n ei geweest is.

Bij mij zakt m'n temp op de dag dat m'n menstruatie begint. Ook tijdens m'n menstruatie hou ik netjes m'n temp bij, dus echt de hele cyclus.

Share This Page