hele erge pijn in vagina????

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tdw, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tdw

tdw Niet meer actief

Hallo,

Dit gaat allemaal vast heel raar klinken maar ja...
    Ik vroeg me af... Ik werd maandagochtend wakker met enorme pijn in mijn vagina, klinkt gek maar de pijn herkende ik nog van een flinke blaasontsteking die ik ooit jaren geleden eens heb gehad (maar dan veel erger). Daarbij ook veel plassen en elke keer maar enkele druppels. En ook veel aandrang. Die pijn was behoorlijk hevig (ik kon niet eens meer zitten) en trok in de loop van de dag weer wat weg. Heel in de verte voelde ik nog wat maar niet zo erg meer. Ik heb maandag en dinsdag gewoon gewerkt en dinsdagavond kwam de pijn weer in alle hevigheid en hoe! Zitten ging echt niet meer alsof mijn vagina en dat hele gebied eromheen met messen bewerkt werd zo'n stekende pijn was dat. Na een hele tijd stond mijn man op het punt mij naar de HAP te brengen maar ik zei dat het waarschijnlijk een blaasontsteking was en dat ik de volgende dag wel even urine in ging leveren. De pijn trok na een paar uren en een paracetamol uiteindelijk wat weg en nu heb ik weer nergens last van (misschien een beetje zeurende pijn in mijn buik maar niet meer die vreselijke pijn in mijn vagina, ja kan het niet anders omschrijven...) dus ik wil nu nietwaar de HA want denk nu misschien is er wel niks aan de hand... Maar wat kan het dan geweest zijn???? De pijn was echt heel erg maar ik lees overal dat een blaasontsteking niet die pijn veroorzaakt als je zwanger bent... En als het een blaasontsteking is waarom nu dan ineens geen pijn meer??? Vind het allemaal best raar en mijn man maakt zich nu best wel zorgen en wil dat ik het laat onderzoeken. Weten jullie wat dit nou geweest kan zijn? Ik heb wel een urine opvangpotje gehaald en mocht het weer komen laat ik het morgenochtend meteen nakijken maar twijfel nu of het wel een blaasontsteking is..... Maak mij ook wel een beetje zorgen maar vind het zo vervelend om voor niks naar de HA te gaan...

Groetjes Tess

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hallo Tess,

hoe is het nu? Heb je nog last gehad? Het kan goed komen van een blaasontsteking. Heb je nog urine laten controleren? Daarnaast kan deze pijn ook veroorzaakt worden door bandenpijn. Door het groeien van de baarmoeder, worden de banden uitgerekt. Ook dit geeft een stekende pijn in de vagina, liezen en onderbuik. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Succes!

Groetjes Monique

3. tdw

tdw Niet meer actief

Hoi Monique,

Ik heb niks meer laten controleren omdat ik nergens meer last van heb... Bandenpijn kan dat ook zo erg zijn? En in je vagina gebied? Kan me van vorige zw schap niet herinneren dat ik ooit bandenpijn heb gehad.

Groetjes Tess

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Gelukkig heb je geen last meer gehad. In een volgende zwangerschap kan je vaak meer last hebben van bandenpijn, doordat je buik vaak sneller groeit. Bandenpijn kan echt
    een stekende pijn veroorzaken, waardoor je echt even niet meer weet hoe je moet bewegen of gaan zitten. Gelukkig is het vaak van korte duur en verdwijnen de klachten weer vanzelf.

Groetjes Monique

Share This Page