Hallo dames, Wie van jullie zijn ook gestopt met de pil/anticonceptie en hebben nog geen natuurlijke menstruatie gehad? Misschien is het leuk om hier een beetje te kletsen en onze symptomen/gedachten/frustraties/wensen etc. te uiten. hoe lang zijn jullie gestopt met de pil? Heb je al kinderen of ga je voor je eerste? Ik zal maar beginnen; Ik ben sinds 13 februari gestopt met de pil en heb nog geen natuurlijke menstruatie gehad. ik hebruik etos zwanger worden capsules 2x pd, teunisbloemolie, visolie, bijenpollen en macapoeder. Beetje een waslijst dus ik ben (net) 34 jaar dus niet de jongste meer. ik ben wel eens bang dat het door mijn leeftijd wel eens langer kan gaan duren allemaal. Ben nog maar een maand bezig ongeveer dus dat is op zich nog niet zo lang. Maar ik wil het zo graag, liever vandaag als morgen een heleboel mensen om me heen hebben een baby of zijn zwanger, dus ik wil ook wel eens aan de beurt zijn. Ik hoop dat meer mensen volgen met hun verhaal
Hoi sylvia, Ik ben op 17 februari gestopt en wacht nu ook mijn eerste natuurlijke menstruatie af. Heb geen idee meer van mijn cyclus voor de pil, dus ook geen idee wanneer ik hem zou kunnen verwachten. Ik heb al wel paar ovulatietesten gedaan om te kijken of ik mijn eisprong kan vinden. Helaas nog niks. Ik wil zo graag deze ronde ook optimaal benutten. Verder slik ik alleen zwanger worden capsules van kruitvat....als ik ze niet vergeet.
Hoi mackweck, welkom hier op het forum. Spannend he allemaal. ik heb de eerste weken ook wel eens een ovulatietest gedaan maar ook zonder resultaat. ik lees hier wel eens dat het wel een aantal maanden kan duren voordat er weer een eisprong/menstruatie is. Ik hoop dat dat het bij ons allemaal wat sneller gaat. welk testen gebruik jij? Ik had de ovulatietest van sensitest en de zwangerschap stesten van de kruidvat,2v5. Helaas tot nu toe zonder resultaat. wel heb ik steeds last van buikkrampen, het voelt alsof mn menstruatie elk moment kan komen. Maar dan verdwijnt het ook steeds weer voor een tijdje. ik probeer er niet elk moment van de dag mee bezig te zijn, maar dat is wel moeilijk.
Hoi dames. Ikzelf heb enkele jaren de pil geslikt en mijn cyclus was na de laatste pil direct regelmatig. Ligt het misschien aan de pil? Ik heb 6 a 7 jaar microgynon 20 geslikt. Een lichte pil dus. Ovulatietesen heb ik nog nooit geprobeert dus geen idee hoe het met mijn eieren gaat.
Ik heb vorig jaar door omstandigheden 1 cyclus geen pil geslikt, toen duurde het 6 weken voor mijn menstruatie kwam. Dus daar hoop ik nu ook een beetje op. Ik heb wat testen ingeslagen bij de action. Een vriendin van mij had hier goede ervaringen mee. Zij is ook inmiddels van de 2e in verwachting en allebei in de 2e ronde raak. Hoop dat ik dat kan evenaren natuurlijk! Zal volgende keer als ik bij kruitvat ben ook wat halen. Na al die positieve verhalen hier kan ik ze alvast maar in huis hebben.
Hoi sylvia, Niet helemaal hetzelfde, maar na de zwangerschap duurde het ook een poos voordat de menstruatie weer op gang kwam. Door het temperaturen wist ik wel dat er een eisprong was en dat ik dus plm. 10-14 dagen later ongesteld zou worden, en voila! Het is dan door te temperaturen natuurlijk niet zeker wanneer je een eisprong zou krijgen, maar het kan eventueel wat meer inzicht geven.
Hallo allemaal, Ik ben 1 februari gestopt met de pil en mijn 1e cyclus heeft 27 dagen geduurt, zit nu in ronde 2. Het is echt bij iedereen anders. Ik ben benieuwd of in snel zwanger raak. Hoop dat je snel een mooie cyclus heb en natuurlijk snel zwanger bent
Hoi mardaisy, ik had je gisteravond een berichtje terug gestuurd maar kan hem nu niet meer zien staan, wat vreemd. maar jij zei dat je dmv temperaturen je eiSprong kunt vinden. Dan schijnt je temp net iets hoger te liggen toch? Misschien ook iets voor mij om te gaan doen. maar ik heb nog helemaal geen menstruatie gehad dus toch ook geen eisprong? En ik lees je banner, wat erg voor jullie dat jullie dochtertje maar zo kort bij jullie mocht zijn, wat verdrietig. Ik hoop ook dat jij snel zwanger bent en een gezond kindje in je armen mag houden!
@macweck, cherryblush, en xmelisz, fijn dat jullie gezellig meekletsen. Hoop dat we snel zwanger zijn met zn allen
Hoi, Ik ben 15dec gestopt met de pil, eerste menstruatie was 8febr, daarna 4maart. Dus vanaf nu kan ik een beetje gaan bijhouden of mijn cyclus mooi gelijk loopt. Succes!
Wil alleen even inhaken op het gebruik van teunisbloemolie. Als je niet weet wat voor cyclus je heb kan deze olie hem ook nog eens verlengen of van slag maken.
Dankjewel voor je reactie, paula. Dan is het misschien verstandig dat ik dan eerst stop met de teunisbloemolie misschien? Bedankt voor de tip, ik zal er eens even op googlen. Misschien dat de menstruatie dan eens eerder op gang komt. Het is ook zo ingrwikkeld allemaal. Teunisbloemolie zorgt wel weer voor een goede innesteling, en stel nou dat ik dan net zwanger ben. Ik test om de twee weken ongeveer. Nou ja, mss eerst even alleen etos zwanger worden capsules. Of beter van helemaal niks..? Lastig allemaal...
Ik heb net even wat dingen uitgezocht over tarwekiemolie en het kan inderdaad je cyclus verlengen, maar ook verkorten. Dat is bij iedereen weer verschillend, wel heeft het een goed effect op de vruchtbaarheid door de hoge dosis vitamine e, DE vruchtbaarheidsvitamine bij uitstek. het wordt zelfs aanbevolen als je zwanger wilt raken.
He wat verwarrend die teunisbloemolie en tarwekiemolie, ik haal ze steeds doorelkaar! Bovenstaande berichten wou ik verwijderen maar dat lukt niet. Ik had op paula gereageerd maar die heeft het over teunisbloemolie terwijl ik tarwekiemolie gebruik. Excuse moi :#
Hallo allemaal, eind januari ben ik gestopt met de pil. Begin februari heb ik mijn onttrekkingsbloeding gehad. Ik denk dat ik rond 26 februari mijn eisprong heb gehad maar zeker weten doe ik het niet. Dat zou betekenen dat ik rond dit weekend ongesteld moet worden maar tot nu toe nog niets. Ik ben trouwens 35 jaar, kijk sinds een paar weken op het forum mee. Het lijkt me leuk om hier mee te babbelen. Groetjes, Mirya
Hoi mirya, welkom op het forum. leuk dat je ook mee komt kletsen En we zijn bijna even oud, ik ben net 34. ik wacht ook op mn natuurlijke menstruatie. Tot op de dag van vandaag wel wat buikkrampen maar nog steeds helaas geen bloed.
Ik ben 7 februari gestopt met de pil en wacht ook gezellig met jullie mee hihi. Heb wel allerlei bloedingen (bruinverlies), nu zo'n 2 weken. Wij gaan voor de tweede. Bij de eerste had ik dit niet, maar slikte ik ook een andere pil (nu microgynon 50). Wellicht maakt dat ook nog uit?
Ik Lees dat je 13 februari bent gestopt met de pil. Heb je wel je ontrekkingsbloeding gehad? Gemiddeld 3 dagen daarna? Want zo ja, dan heb je rond 16 feb je ontrekkingsbloeding gehad. Als we er vanuit gaan dat deze 4 dagen duurt gaat je nieuwe cyclus pas op 20 februari in. Dus dan is het helemaal niet gek dat je nog geen menstruatie gehad hebt omdat je dan pas op dag 23 zit. Gemiddeld is 28-30 voor een normale cyclus. Als je cyclus meteen normaal zou zijn zou je dus pas over 5 dagen je menstruatie verwachten. Echter duurt de eerste menstruatie vaak iets langer. Zo gek is het dus niet. Ik zou ook niet meteen met al die preparaten gaan beginnen maar eerst gewoon je cyclus op gang laten komen.
Hoi devilschase, bedankt voor het meedenken Nee ik heb 11 februari mijn laatste onttrekkingsbloeding gehad van de pil. Toen heb ik nog twee pillen doorgeslikt uit de strip en toen ben ik pas definitief gestopt. daarna heb ik niet nog een keer een ontrekkingsbloeding of normale menstruatie gehad. Op welke dag van de cyclus zit ik dan nu eigenlijk?