temperaturen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MissFluffy, Aug 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    Hoi allemaal
    Ik wil bezig gaan met ovulatie testen en ik las dat temperatuur opmeten ook en goede methode kan zijn. heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand wanneer je het beste je temperatuur kan opmeten? bij een normale ovulatie test moet je de ochtendurine gebruiken, zou ik dan ook de ochtendtemperatuur moeten meten?

ik ben hier nog heel nieuw in, dus alle tips zijn welkom :D

2. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

Sep 27, 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
  3. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

Mar 23, 2015
    1,534
    142
    63
    En het ook iedere dag dus ook t weekend om dezelfde tijd te doen dus stel je moet doordeweeks altijd om 7 uur op dan meet je hem dus iedere dag ook in weekend om 7 uur voor het opstaan

Rectaal meten is het beste

4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    oh dat scheelt weer :p ik sta altijd om half 10 op.

gebruiken jullie alleen de temperatuur als indicator? of gebruiken jullie ook nog ovulatietestjes?

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Beide

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Omdat je met temperaturen pas weet dat je eisprong geweest is als je temperatuur omhoog gaat, ben je eigenlijk al "te laat". Hierom doen veel dames alsnog ovulatietesten.
    Je test elke dag op dezelfde tijd. Voor je uit bed gaat. Volgens mij rectaal. Als je vroeger of later test is het niet betrouwbaar. Dus als jij half 10 standaard opstaat maar je gaat om 7 uur een keer naar de wc, dan kan dit n probleem opleveren met temperaturen om half 10.
    Volgens mij is er n heel topic over temperaturen. Wellicht krijg je daar meer reacties op je vraag. Ik heb zelf nooit getemperatuurt dus meer dan dit kan ik je aan informatie niet geven.

7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    bedankt voor jullie reacties

ja ik had wel verwacht dat er een ander topic zou zijn ergens.. maar ik vind het heel lastig om hier iets te vinden op het forum. misschien nog even wennen

8. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Er is een topic dat heet volgens mij temperatuurkaartjes.
    Daar zitten de experts op dit gebied :)

9. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    ik zal hem opzoeken :D

10. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38
    Ovulatietesten doe je niet met je eerste ochtendurine.. Kan wel vanaf de 2e, tenzij je cb digitale gebruikt die mogen dacht ik wel via ochtendurine?
    Temperaturen doe je altijd 's ochtends want je moet tempen direct na het ontwaken voordat je uit bed gaat

Temperaturen doe ik nu ook voor het eerst deze ronde

Het is belangrijk dat je het rectaal doet omdat dit het meest betrouwbaar is, iedere ochtend op hetzelfde tijdstip dus ook in de weekenden, direct nadat de wekker gaat temperaturen en niet eerst nog andere dingen doen, en deze temp dan noteren in bijvoorbeeld fertility friend

Hier staan wel wat topics
    Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

11. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    oh wat goed dat je het zegt! ik had de bijsluiter van de ovulatietesten verkeerd gelezen, het woordje NIET gewoon overgeslagen dus dacht dat er stond 'het liefst met ochtendurine'. dan kan ik het misschien beter doen voor het slapen gaan?

wat fijn zo'n forum met allemaal behulpzame mensen

12. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38

ja kan.. als je maar minstens 2 uur van te voren niet drinkt zodat je urine niet te waterig is, en als je van plan bent om elke dag te testen kun je dat het beste rond dezelfde tijd doen

Share This Page