Jongens, de cijfers liggen toch niet zo schrikbarend laag? Ik kreeg net dit doorgestuurd: Bij 5:40 hoor je haar zeggen dat het 80% van de mensen met PCOS niet lukt om kinderen te krijgen? Wat??? Dat is toch niet echt zo???
Nou, ik zou Mascha echt niet op haar woord geloven, hoor. Anders moet je haar even vragen naar de bron.
Ik zou inderdaad eerst zelf op zoek gaan naar 'betere' bronnen. Of het even bij haar navragen... maar ze hoort een keer wat en gooit het er zelf vervolgens ook uit en tadaa er is een 'feit' geboren. Nee hoor meid.
Nahh als ik zie hoeveel vrouwen hier PCOS hebben (inclusief ikzelf) dan heeft echt wel meer dan 20% uiteindelijk een kindje hoor. Geloof er dan ook echt helemaal niks van.
https://www.24baby.nl/zwanger-worden/hoe-zwanger-worden/pcos-zwanger-worden/ Het eerste zoekresultaat via Google. Dus ik weet niet welke bron zij gebruikt........
Lieve Pancakes, van een collega met pcos kreeg ik te horen dat van alle mensen met vruchtbaarheidsproblemen mindert dan 5 procent daadwerkelijk ongewenst kinderloos blijven. Dus 95 procent kans dat jij wel gewoon een prachtig kindje zal krijgen.
Jullie zijn zo lief! En de mensen die zeggen "Mascha als bron...", ja I know en normaal gesproken zou ik dit ook zeggen, maar ja, als je een beetje wanhopig bent, schrik je gewoon van zulke dingen...
Oh, wat vervelend dat ze dat zegt. Weet nog toen het bij ons nog niet gelukt was dat deze vraag over percentages mij ook erg bezig hield. Kwalijk dat iemand dit soort uitspraken doet. Klopt echt niets van. Het percentage van mensen dat uiteindelijk ongewild kinderloos blijft is echt heel laag. En dan zitten daar ook nog de 'ernstige gevallen' in van mensen die onvruchtbaar blijken te zijn. Niets van waar dus!!
Dat percentage klopt echt niet! Als je PCOS hebt, zijn er genoeg mogelijkheden aan medicijnen en behandelingen die je kunt proberen. Wij hebben door middel van ICSI een prachtige dochter gekregen en hier speelden maar liefst drie vruchtbaarheidsproblemen tegelijk! PCOS, een verminderde zaadkwaliteit en een bevruchtingsprobleem. Ik ken die hele Mascha niet, maar erg wetenschappelijk komt het op mij niet over.
Nee, dat klopt echt niet! Als het het percentage zonder hulpmiddelen was had ik het misschien nog geloofd (al vind ik het dan nog laag klinken), maar met alles wat er mogelijk is, nee gelukkig veel hoger.
Dat geloof in ook niet hoor. Ik heb zelf pcos en ben toch 2x natuurlijk zwanger geraakt. Er zal vast ook een grote groep zijn die wel met alleen hulp zwanger zal raken, maar denk dat het percentage zeker wel hoger is dan 20%.