Hallo dames, Vanaf wanneer kan je je kindje leren om mee te helpen met opruimen? (speelgoed) En dan echt gericht bedoel ik? Vigo kan er echt een rommeltje van maken (niet dat dat erg is natuurlijk) maar ik zou wel eens willen beginnen met spelenderwijs leren op te ruimen. Is dit nog te vroeg of kan dat al wel? Vigo is 14 maanden. Groetjes
14 maanden vind ik best vroeg , me meisie ging met 2 jaar beginnen met opruimen nu wil ze graag afwassen en koken hahhze is 5 jaar nu
Ik heb geen idee wanneer ze dat echt kunnen, maar wij ruimen al samen op sinds ze speelt. Als we gaan eten doen we al het speelgoed in een kist: 'even samen alles opruimen en dan lekker eten' en ik begin gewoon en ben blij met elk blokje wat ze er in gooit. Luid applaus als ze het goed doet Voor het slapen gaan 's avonds hetzelfde. Ik denk wel dat je ze gewoonten kunt leren en ik wil graag de gewoonte dat we allemaal opruimen waar we mee klaar zijn als we iets anders gaan doen. (overdag is het hier echt niet opgeruimd hoor )
een leuk liedje erbij zingen en opruimen wordt zo spelende wijs leuk. Ik zing altijd "we ruimen alles op, we ruimen alles op, hi ha victoria we ruimen alles op"
Lieve doet mij sinds kort helpen met opruimen. Maar ook met de was in de kasten leggen en de vloer vegen met haar bezempje van het speeldgoed Lieve is nu 20 maanden
Hugo ruimt al een hele tijd samen op... Ik weet niet wat precies zijn leeftijd was, maar ik denk toch wel rond 13/14 maanden... Toen ging het uiteraard nog niet zo goed, maar nu weet hij al precies dat als hij 's avonds naar bed toe gaat dat hij eerst moet opruimen en dat doet hij ook! Groetjes Niki
Giovanna helpt ook mee, ik hoef maar te zeggen tegen haar van Kom je mama even helpen met alle blokjes opruimen? Dan doet ze alle blokken in de blokkentas haha.
hier helpt ze ook al mee hoor vind ikn iet te vroeg dat is net zoiets dat ik pas commentaar van iemand kreeg omdat ik haar een tikje over de vingers gaf na rie keer nee... vonden dat ze er nog geen begrip voor kon hebben dan den k ik wanneer kom je dan op het punt dat je echt begint van nee dat mag niet....?:S volgens mij denken ze dan dat alles mag ofzo....
Oke, bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik er dan zo langzamerhand maar mee ga beginnen Op de peuterspeelzaal waar ik stage heb gelopen, hadden ze een heel leuk liedje die we draaiden als het tijd was om op te ruimen. Deze wil ik graag downloaden maar ik kan hem nergens vinden. Misschien weet iemand welk liedje ik bedoel? Wij gaan opruimen wij gaan opruimen Zet het waar het hoort de spullen soort bij soort Wij gaan opruimen wij gaan opruimen Ruim de boel maar op!