Temperatuur altijd eind 37 graden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meg, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Onze zoon van bijna 9 weken oud zit qua temperatuur altijd wat hoog (al vanaf zijn geboorte).
    Wij hebben ons er nooit echt zorgen over gemaakt. Tot we vandaag hoorde dat de baby van vrienden van ons altijd in de eind 36 zit. Onze zoon heeft echt nooit een temperatuur van in de 36. Maar echt eind 37 graden.

Volgens mij kleed ik hem niet te warm aan. Vaak een romper met lange mouw en een shirtje met lange mouwen. Gisteren had hij een romper zonder mouwen aan en een long sleeves en een vestje.

Is dit iets om aan de dokter te vragen? Of hoef ik me hier geen zorgen om te maken?

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afhankelijk van hoe warm het in jullie huis is... Bij ons is het 20 graden en dochter draagt romper korte mouw met een shirt lange mouw en haar temperatuur zit altijd rond 37. Misschien toch iets anders kleden proberen

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn kinderen hebben altijd een temperatuur van 37.5/37.7. Vanaf baby af aan al.

Hoe hoog is de temperatuur bij jouw kind?

4. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    @carino, ook rond de 37.5/37.7. Ik zit nu in het kraamboek te kijken... zijn temperatuur is nooit in de 36.
    Zijn sommige kinderen warm bloediger dan andere? Heb jij je nooit zorgen gemaakt?

5. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    De normale lichaamstemperatuur kan per persoon ietsje verschillen. Bij ons in de familie zijn een paar mensen die een normale temperatuur van 36 graden hebben, dat kan dus ook. Als jouw zoontje die iets hogere temperatuur altijd al heeft en verder gewoon vrolijk en gezond is, dan kan het ook gewoon zijn eigen temperatuur zijn. Ik zou me er geen zorgen over maken!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier altijd rond de 37.5
    Ik vind romper met shirt en vest best behoorlijk voor gewoon binnen.
    Trek je hem wel wat uit als hij gaat slapen, of dat ook niet?

7. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Bedankt voor jullie reacties. Dat stelt me echt gerust!
    Ik probeer hem te kleden naar wat ik aan heb. Ook is het bij ons vrij warm binnen omdat ik echt een koukleum ben. Dus misschien moet ik niet naar mijn eigen interne thermostaat luisteren ;)

Vandaag heb ik hem alleen in een romper lange mouw gelegd omdat zijn temperatuur 38.1 was. Als hij weer wakker is ga ik kijken of hij van zijn verhoging af is.

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Geen probleem, zeker niet als het al sinds de geboorte zo is.
    Iedereen heeft een andere basistemperatuur, niet iedereen is op 37.0 afgesteld :)

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier zit dl altijd rond de 36. Tja, gemiddelden zijn gemiddelden :D

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik had hier laatst ook een topic over geopend, omdat mijn zoontje ook een hogere temperatuur van zichzelf heeft en ik dat ook wat hoog vond. Mijn zoontje heeft standaard 37,4. Volgens de arts van het cb kan dat per kindje verschillen en zijn sommige kinderen blijkbaar warmer.

11. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    mijn dochter is altijd 36.8 tot 37.1.
    Zoontje is mega warmbloedig en 37.5 - 6
    Ik kleed hem niet te warm, hij heeft geen sokken aan in huis of in bed (alleen buiten).
    Heb met mijn eigen kids ondervonden dat er dus warmbloedige kindjes zijn en uh.. minder warmbloedige :)

12. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 37,6 - 7 en ik geef hem ook gewoon meerdere lagen kleding, net als ikzelf draag. Als ik stilzit krijg ik het koud en ik ga er vanuit hij ook. Als hij gaat slapen doe ik zn vestje uit. Voel gewoon in zn nekje of hij het niet te warm heeft. Zou me geen zorgen maken als het van het begin af aan al zo is.

13. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Bedankt voor alle reacties... het stelde me erg gerust.

We hebben nog de thermometer gecontroleerd door een bakje met water te vullen en met de Braun (die gebruiken we voor de baby) en die van het Kruidvat de temperatuur te meten. Daar zat een groot verschil in! Meer dan een halve graad!! Dus ik heb de thermometer van de HEMA gekocht (die schijnt erg goed te zijn) en die gaf ook een lagere temperatuur aan net als die van het Kruidvat.
    Ik denk dat onze speciale Braun baby thermometer de grootste miskoop ooit is geweest. Super slecht want daardoor heb ik af en toe mijn zoon kouder aangekleed omdat ik dacht dat hij bijna koorts had.

14. fafa

fafa Niet meer actief

Ik wilde al gaan typen: "het kan natuurlijk ook zijn dat je thermometer niet klopt" maar daar ben je nu dus zelf ook achter :)
    Goed dat het nu opgelost is.
    Is het misschien niet zo dat die babythermometer speciaal voor mond of oksel is ofzo? En dat ie die temperatuur dan "vertaalt" naar werkelijke lichaamstemperatuur?

Deel Deze Pagina