Temperatuur anders na miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by Wannabemommie, Apr 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Hey meiden,

Herkennen jullie dit?
    Mijn temperatuur is na mijn miskraam iets lager als vorige maand.
    Toen zat ik rond de 36.9, nu is dat 36.7.
    Af en toe is de temperatuur wat hoger en wordt het 36.8 of 36.9.

Is dit normaal?

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Allereerst heel veel sterkte meis in deze moeilijke tijd.

Tijdens je zwangerschap is je temp altijd iets hoger dan normaal. Als je een mk heb gehad is je temp weer wat minder. Dat klopt wel hoor.

3. Wannabemommie

Dankjewel meis, jij ook sterkte zo te zien aan je onderschrift :(

Wel goed om te weten dat je temperatuur lager is na een miskraam.

4. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Na een miskraam kan je temperatuur net een wip wap zijn
    Ik heb de maand na mijn missed abortion ook getemperatuurd nou werd er alleen maar stapel van

5. Wannabemommie

@Danjo: ik snap er helemaal niets meer van, mijn temperatuur van vorige maand (toen ik ook zwanger bleek) was zo mooi. Nou maar hopen dat ik snel ongesteld word en weer een mooie temperatuur krijg.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi wannebemon, ik heb afgelopen maand na mijn miskraam ook getemperatuurd. Ik zal eens kijken of het lukt om mijn kaartje hier in te plakken (ben niet zo computerheld), maar drie weken na curettage was deze nog hoog (maar lager dan toen ik zwanger was) en bleek er nog hcg in mijn lijf te zitten, daarna ging die pas weer dalen. Ik vond zelf de temperatuur veranderingen wel wat vreemd. Wel heb ik uiteindelijk een eisprong gespot en daarna was het weer zoals ik gewend was.

7. Trees

Trees Niet meer actief

8. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Denk dat het gewoon beter is je eerste ongi af te wachten en dan beginnen weer met tempen

zoals ik al zei mijne was net een wip
    terwijl het normaal gewoon heel stabiel is
    na mn eerste ongi was ie ook weer mooi stabiel

9. Trees

Trees Niet meer actief

Wat ik juist fijn vond aan het tempen na de miskraam, dat ik eraan kon aflezen hoe mijn lichaam zich weer aan het herstellen was. Ik was erg opgelucht dat ik weer een eisprong had, omdat het betekende dat mijn menstruatie eraan kwam en mijn lichaam weer begon te werken! Je moet inderdaad niet gaan temperaturen om je cyclus in het algemeen weer in kaart te brengen. Je hebt er helemaal niks aan als vergelijkingsmateriaal.

10. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Iedereen ervaart het anders
    Maar even een maand rust na alle ellende is ook wel lekker
    Ik temp ook maar niet elke dag
    ik heb een zeer stabiele temp dus ik begin een x op dag 14 en dan tot 2 dagen na ei
    en begin weer op 12 of 13 dpo
    Ik was er altijd zo mee bezig als ik aan het tempen was dat ik er stapel van werd

11. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad het kan erg verschillen per persoon en je doet denk ik wat op dat moment goed voelt. Ik ben denk ik ook een controlfreak, wilde zo graag weer dat mijn lichaam weer 'normaal' werkte na de curretage. Ik wilde ook helemaal geen rust, kon niet wachten tot het vloeien was afgelopen en we weer konden.... :oops: Ik ga nu ook niet meer elke dag tempen, want voelde de laatste keer net zoals anders feilloos mijn eisprong. Het tempen is voor mij eigenlijk meer een extra bevestiging, omdat ik het vertrouwen in mijn lijf een beetje ben kwijtgeraakt.

12. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ook je temp kan raar doen terwijl je lichaam gewoon goed zn werk doet
    Tempen is ook niet betrouwbaar (er zijn gyn die het achterhaald vinden)
    met rust bedoelde ik meer rust met tempen
    wij zijn er na ma ook gewoon weer voor gegaan maar wanneer wij zin hadden
    (wij zijn zoiezo niet van het verplichte en gemiddeld doen we het 3 a 4 x in de week dus dat is genoeg )

Share This Page