Opeens drama bij luier verschonen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo allemaal,

Of ik het nou boven op de commode doe of beneden op het vloerkleed op een handdoek of de bank, het is opeens DRAMA (lees huilen, veel draaien) bij luier verschonen.

Ik snap het niet, want dat is nooit een probleem geweest.

Kan dat dat het opeens een probleem is of zou er wat anders aan de hand zijn. Ze heeft bijna nooit luieruitslag dus dat kan het ook niet zijn...;)

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    En met een speeltje in zijn/haar handen?

Probeer het gezellig en leuk te maken met grapjes en een liedje. :)

En hopen dat alles schoon blijft en geen poep op de bank komt ;)

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ons zoontje vindt er ook zomaar ineens helemaal NIKS meer aan. Schoppen, draaien, jammeren.
    Ik probeer hem af te leiden door liedjes te zingen of hem iets in de handen te geven. Maar vaak gooit hij dat laatste weg.

4. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad. Ik wist in het begin niet wat ik moest doen. Ben het op een gegeven moment gaan negeren en ben liedjes gaan zingen. Hij bleef mooi netjes liggen en keek zo van wat doe jij nou weer hahah. Af en toe is hij nog wel vervelend dan maak ik er een leuke spelletje van. Even kietelen of buikkie kussen

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Het is hier ook al zo`n drama ineens. Nu geef ik een flesje drinken of een soepstengel en dan gaat het wel. Niet de oplossing maar werd er knetter gek van. En dan vooral het trappen, niet normaal!

6. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    lees mee hier precies hetzelfde

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    hihi, ben blij dat wij niet de enige waren met het probleem!
    Ook wij werden knettergek van dat verschonen. Zodra ze neergelegd werd draaide ze al om en ging ze staan. We hebben het dus een tijdje geprobeerd leuk op te lossen, maar op een gegeven moment had dat echt geen zin meer. Dus gauw de billen gepoetst en staand een luierbroekje aan gedaan (easy up). Dat heeft ons door die lastige tijd geholpen. Nu (4 maanden later) gaat het weer met verschonen. Wel moeten we ze nog afleiden met wat interessants.
    Succes ermee!

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Hier hebben we het ook gehad, wat een drama! Ik had idd. ook de broekjesluiers, en zodra we weer zo'n 'ik wil niet verschoont moment' hadden, dan pakte ik de broekjesluiers

9. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Broekjesluiers? dat klopt niet, maar hoe noem je die dingen? Hihi, je snapt vast wat ik bedoel.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ken het probleem. sinds een ruime week doet onze zoon dit ook. en hij had daarvoor altijd de grootste lol met omkleden en nu blijft hij maar draaien en doen als gevolg dat het uitloopt op een krijsbui

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Yep hier ook nu ineens.
    Zoey wil nu heel graag zitten en liggen doet ze gewoon minder graag. Ook met babyzwemmen protesteert ze volop tijdens het rugzwemmen;). Soms helpt lachen wel. Even lekker kietelen of kiekeboe spelen. Ze is dan lekker los en ze laat het dan wel toe. Soms afleiden met een speeltje of een boekje.

Succes!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier heeft ze nu ook een fase. eerder geen probleem nu ook huilen en alle kanten opgaan. Soms helpt afleiden met een stukje krentenbol of een speeltje.
    Hoop dat de fase snel voorbij is

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Kahrin: bedoel je soms luierbroekjes :p?

Hier is het ook een drama, ik weet niet waar het aan ligt maar ineens wordt hij sinds een week echt helemaal driftig, begin te gillen als een speenvarken en doet er alles aan om weg te komen. Zéér vermoeiend ;).

14. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier sinds een kleine maand hetzelfde probleem: drama met verschonen! Heb echt alles al geprobeerd. Alle tips die hier ooit op het forum voorbij zijn gekomen, helpen niets. Ik houd hem dus maar gewoon in de houdgreep. Dan krijst ie de boel maar even flink bij elkaar. Op een leuke manier hem proberen af te leiden is al lang verleden tijd hier. Hij ligt op de commode met z'n hoofdje links en benen rechts. Ik houd hem met m'n linkerarm plat gedrukt, anders gaat ie draaien, zitten, staan. Met m'n rechterarm doe ik dan de rest. Haha, word er al handig in. Hij wordt er eerst helemaal woest van, helemaal giftig! Maar na een paar tellen lijkt ie het een beetje op te geven. Moet ie ook wel, want de aanhouder wint, en dat ben ik. Uiteindelijk is geen enkel kleintje (fysiek) sterker dan zijn of haar moeder, toch? Dus dan maar even een minuut niet lachen hoor....

Deel Deze Pagina