Temperatuur babykamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hinata, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ooooohw, ik dacht al, gheghe!:D

2. zogelukkig

20 graden vind ik persoonlijk ook te warm en wordt het hier niet eens boven, 18 misschien, maar met een oud huis met enkelsteens muur koelt het hier gauw af. Ik vind 15 graden het minimum en ja, daar moet als het vriest wel de cv voor aan. Als de kamer schoon is zorgt de verwarming niet voor vervuiling hoor.

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik durf geen dekens te gebruiken!!!
    Julia slaapt in een romper (lange mouw), pyama en winterslaapzak zonder mouwen. Haar kamer temperatuur is nu 19 graden, later zetten we de verwarming lager tot 16 graden. Op een gegeven moment kan ik de mouwen aan haar slaapzak ritsen......maar een deken....brrr....ben veel te bang dat ze stikt!

4. tulip

tulip Niet meer actief

je kunt het dekentje dwars leggen, dan kun je hem ver instoppen en dan kan ze er niet onderschuiven, misschien een tip???

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Richtlijnen waar ik me altijd aan probeer te houden:
    - Kamertje moet goed geventileerd zijn (wij hebben altijd de roosters hier open)
    - Liever geen verwarming aan (is hier lastig, vanwege vloerverwarming. Als die uit staat wordt het echt koud! Dus staat ie hier op 19)
    - Temperatuur liever een beetje te fris dan een beetje te warm. Om te controleren of je kindje het niet te fris of te warm heeft: Controleer het nekje! Richtlijn: tussen de 16 en 18 graden. Van de zomer kregen wij de kamer heel moeilijk koel. Bleef altijd wel tussen de 19 en 20 graden. Nu het kouder wordt, koelt ook de kamer beter af. Met de vloerverwarming op 18-19 graden en de roosters boven de ramen open, wordt de kamer 16-17 graden. Ons zoontje slaapt in een lekkere dikke slaapzak met alleen een rompertje aan.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nou ik dacht dat het bij ons koud was, maar de babykamer is nog niet kouder geweest dan 19 graden. En de verwarming staat haast nooit aan (alleen even als hij in bad gaat). Toch goede isolatie dus :)

Met de verwarming aan slapen is erg ongezond, zou ik echt nooit doen. Als de verwarming op de babykamer aan is geweest gaat het raam even open zodra we naar beneden gaan.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik lees hier dat slapen met de verwarming aan ongezond zou zijn. Maar het gaat toch, in verreweg de meeste gevallen, om een gewone radiator? Dus met cv? Niet om een kolen- of gaskachel? En de verwarming slaat/staat toch niet de ganse nacht aan? Althans, ik kan me niet voorstellen dat hij de hele nacht staat te loeien. Hier is het zo dat hij éventjes aanspringt zodra de temperatuur onder een bepaald punt komt, wat wij zo hebben ingesteld op dat klokje. Dan wordt dat plaatje gewoon heel eventjes iets warmer, totdat het dus weer een graad warmer is. En mijn ervaring is dat ie dan pas uren later weer even aanspringt. Dus ik snap niet wat daar zo erg aan zou kunnen zijn..
    Van de zomer was het trouwens wel eens 31 graden op de kamer van onze dochter. Dan sliep ze dus niet. Koelde het om een uur of half elf af tot een graad of 27 en dan kon ze pas slapen :)

8. zogelukkig

100% eens.
    Dat slapen met een radiator aan ongezond zou zijn is onzin! Slapen in een te warme kamer of een te koude kamer DAT is slecht. Ik weiger mijn zoontje met een ijskoude neus en handjes wakker te laten worden. Als de radiator aanstaat, wil nog niet zeggen dat het te warm wordt op de kinderkamer. De thermostaat is beneden en als het daar op temperatuur is, slaat deze af. Hij trek heel slecht naar boven. Als mijn zoontje in bad gaat, doe ik iedere avond alle buizen beneden dicht en dan wordt het pas warm op zijn kamer. Dan gaat de buis half dicht en beneden weer allemaal aan, dan zie je het gewoon een halve graad afkoelen per uur. Maar als wij de haard stoken, doet die thermostaat helemaal niks en verwarmen we VOOR het slapengaan de kinderkamer met een elektrisch kacheltje, zodat onze knul het behaaglijk heeft!

Deel Deze Pagina