Sinds enkele weken is het een groot gevecht om mijn zoontje van anderhalf te verschonen. Zogauw ik hem op zijn rug leg begint het, huilen, volledig overstuur en zijn benen om mijn armen slaan. Hij probeert om te gaan zitten en lijkt in paniek. Het is zo steeds lastiger, zeker bij een poepbroek. Iemand een idee waarom hij zo doet? Overdag kan ik wel luierbroekjes gaan gebruiken maar als hij een poepbroek heeft moet hij toch rustig liggen voor het schoonmaken.
hij heeft vast gewoon door dat hij het niet leuk vindt om verschoond te worden geef hem een speelgoedje om vast te houden. blijf vooral rustig, zing bijvoorbeeld een liedje tijdens het verschonen . en zeg alles wat je gaat doen, zodat hij weet wat je doet.
Oh wat lastig!!! Is er iets gebeurd waardoor het voor hem ineens aan 'vervelende' situatie doet denken? Of heeft hij wellicht pijn in de schaamstreek of aan zijn blaas? Hem staand verschonen met een poepbroek is natuurlijk geen optie... en hem ergens anders neerleggen ipv op de commode... Bijvoorbeeld op de bank of op bed? Hem speelgoed geven tijdens het verschonen, liedjes zingen etc? Succes!
Mocht het verkeerd overkomen over die 'vervelende' situatie... Daar bedoel ik niet gelijk verschrikkelijke scenario's mee hoor. Maar is er bijvoorbeeld iets gebeurd elders bij het verschonen ( kdv, oppas, opa & oma ), bijvoorbeeld hoofd gestoten of velletje ergens tussen tijdens de verschoonbeurt. Even ter verduidelijking .
Hier ook een drama nu en als ik al zeg "kom we gaan even schone broek aandoen" dan rent hij zo hard als hij kan weg van me. Ik moet hem dan ook echt gaan vangen (met veel dingen moeten we dat nu want hij wil niks geen gefriemel aan zijn lijf of wat dan ook). Ik denk dat het wel weer een fase is die weer over gaat. Het lijkt er hier op dat hij nu al begint te puberen want hij kan zich ook fijn neerstorten op de grond als iets hem niet zint of hij iets niet mag.
Hier ook. Zelfde met wegen en meten op cb dramaaaa was dat. Aankleden is ook drama vooral over haar hoofd. Tenzij ze zit gaat het goed maarja die romper moet toch dicht geknoopt worden. Ik denk dat het eem fase is. Eerst ging ze steeds rollen. En nu dus huilen rollen staaan pfff. Ik geef haar nu elke keer nieuwe speeltjes in haar hand
Heb dat ook al een aantal periodes gehad..oplossing hier was of in de houdgreep als er iemand bij was of iets te eten in haar handen geven. Super onverantwoord ik weet het maar dat was dan een tijdje en daarna liet ze het gewoon weer toe zonder (in ons geval een halve druif )
Nu gaat ze soms zelf liggen als ik zeg dat ze een schone luier aan moet oja en we verschonen vrijwel niet meer op de commode..gewoon beneden op de bank/tafel/salontafel...vooral als de tv aan stast is dat een succes
Ik ben waarschijnlijk een héle ontaarde moeder, maar in het geval van een poepluier en gevecht, geef ik hem mijn telefoon in handen en zet daar dan een YouTube filmpje op aan. Nijntje dansen ofzo, die duurt 2,5 minuut en das ruim genoeg om hem helemaal te verschonen. Pedagogisch totáál onverantwoord natuurlijk, maar het werkt wel
Zal de leeftijd zijn, hier precies hetzelfde! Ik verschoon haar nu terwijl ze staat. Ook bij poepbroeken. Tenzij de consistentie niet zo vast is zeg maar Dan moet ze even liggen en dan moet ik haar echt vastpinnen... Als de voorraad luiers op is ga ik denk ik ook maar over op die broekjes!
Het maakt niet uit waar ik hem verschoon, op de bank, commode of tafel, het blijft hetzelfde probleem. Iets in zijn handen geven werkt ook niet, hij is zo overstuur dat hij alles van zich af gooit. Hij doet het ook bij iedereen die hem verschoont. Hij ligt sowieso niet graag op zijn rug. Morgen moeten we met hem naar een kinderosteopaat, ik zal het ook aan haar voorleggen.
Het kan een periode zijn, maar het kan ook oorontsteking zijn. Bij oorontsteking doet het pijn als ze plat liggen, mijn oudste werd dan ook helemaal wild als ik haar moest verschonen.
Ik weet zeker dat dit bij ons niet het geval is. Hij vind echt niks goed en heeft niks met liggen te maken. Als ik hem ergens bij weghaal of wat dan ook word hij boos. Insmeren is nu ook een drama en idd zoontje is nu ook een soort van dramaking hahahaha....
Wij hebben die periode ook gehad... Nu nog nog af en toe. Een liedje zingen helpt een beetje, afleiden met iets leuks ook. Opeens was het over, nu nog 1 keer in de week ofzo?
hier net zo, niks helpt. speeltjes geven smijt ie weg, boekjes ook. moet geregeld bukken om er niet eentje tegen mn hoofd te krijgen. Zeg er echt wel wat van hoor, maar hij is regelmatig oost indisch doof Hier dus ook broekjes aangeschaft en mocht meneertje toch toevallig blijven liggen dan kies ik liever voor een luier. moeten tenslotte ook op. Poepbroeken verschoon ik ook geregels staand. gebruik dan vochtige washandjes, wat op die manier veel handiger is dan losse doekjes. Is volgens mij idd een fase. Ook staand aankleden gaat hier het beste. liggen wil hij echt niet meer dus de onderbroek setjes heb ik dus nu ook in het leven geroepen.
Bij ons wordt zijn willetje ook heel erg doorgedramd, hij doet niks wat hij niet wil.. dus ook verschonen niet! meestal vind hij het wel goed als ik hem staand verschoon, maar met poep moet hij toch echt liggen. Ik geef hem meestal een potje creme of iets anders dat in de buurt ligt.. dat helpt vaak nét lang genoeg om hem met lichtsnelheid te verschonen.
Hier een meisje dat verschonen vooral een hinderlijke onderbreking van haar ontdekkingsreizen vindt. Alles is interessanter en moet benaderd worden, poepbillen of niet, en op je plek gehouden worden is een drama. Een speeltje is niet interessant genoeg: dat gooi je weg of laat je vallen, en dan moet je natuurlijk kijken waar t blijft! We verschonen dus ook vaak maar staand/kruipend/zittend. Met welke leeftijd gingen jullie naar de broekjes?