Ha meiden, Sinds ik een paar maanden geleden met de pil ben gestopt om voor een tweede te gaan, heb ik een hele regelmatige cyclus: dag 18 een knal-ovutest, dus ik ga ervan uit op dag 19 mn ei. En op dag 29 word ongesteld Ik heb dus als ik het goed heb telkens een LF van 10 dagen. Niet te kort maar wel op de grens. Het punt is dat mijn menstruatie sinds het stoppen iedere maand maar 2 dagen is met matig bloedverlies. Ik vraag me af of er een verband is tussen een korte LF en een lichte menstruatie. Iemand enig idee?
Ik heb dat ook, lf van ongeveer dag of 10-11 en altijd licht ongesteld. 2 dagen "echt" en daarna dag of 2 licht bruin met vegen. Ik vermoede dat ik een korte lf had,dacht mijn eisprong altijd vrij laat te voelen, en dit heb ik laatste 2 keer getest met ovulatie testen, en het klopte. Ik maakte me om die 10 dagen wel een beetje zorgen, dacht dat het te kort was, maar schijnt idd net op het randje te zijn. Weet niet of er een verband is met korte lf en korte menstruatie.
Er is volgens mij geen verband tussen de lengte van je luteale fase en de mate van ongesteldheid. Er is wel een verband tussen de hoeveelheid bloedverlies en het wel of geen goede eisprong hebben. Bij een goede eisprong heb je over het algemeen ook een dik en goed opgebouwd baarmoederslijmvlies. Tijdens een menstruatie is er dus ook veel af te stoten. Als je geen goede eisprong hebt, heb je vaak ook geen of heel weinig bloedverlies. Vandaar dat artsen altijd vragen hoe lang je ongesteld bent en hoe het bloedverlies is.
@Jippie, dat dacht ik ook ja. Maar als ik de ovutesten moet geloven heb ik toch een duidelijke eisprong, de vraag is dan alleen of het een goeie is.
Grappig, hier ook een laat ei, korte LF en ongi van max 5 dagen, waarvan maar 2 dagen redelijk zwaar.. Maar ja, wat is een zware ongi? Op mijn zwaarste dag red ik het nog steeds gewoon met normal tampons, uur of 4/5 red ik ermee. Dus 1 dag iets vaker wisselen en daarna kan ik alweer makkelijk een werkdag met 1 tampon doen. Ik heb ook een duidelijke eisprong, nu 2 rondes met ovutesten duidelijk aangetoond en gevoeld. Ook vandaag voel ik hem weer en dat klopt precies met de vorige ronde op CD24..
Ik heb dit ook. Echter, sinds ik ben begonnen met utrogestan is mijn menstruatie ook zwaarder. Ik wijt dat aan het verlengen van mijn lf, waardoor er meer is om af te stoten (denk ik maar). Ik had er trouwens ook een langere ronde tussen zitten, en toen was het ook zwaarder. Dus wellicht is er wel een verband, of het is gewoon puur toevallig .
Ik dacht de laatste ronde mn ei ook te voelen, een dag na de knal-ovulatietest. Maar ja, ik werd op dag 10 ongi en dat was na 2 dagen matig vloeien alweer voorbij. Heel raar, ik ben dit niet gewend van mn lijf. Ik heb altijd zware en lange 7/8 dagen menstruaties gehad, ook na mn eerste zwangerschap. Weet ff niet wat ik hiermee moet... behalve piekeren...
Ik heb een lf van 5 dagen met een effectieve eisprong en ik had en zeer korte menstruatie. Mijn gyn. Heeft progesteron tekort vastgesteld d.m.v. bloedonderzoek en voor de lf utrogestan voorgeschreven i.v.m. mk-en eerste zwangerschap met utro meteen een gezond kind die inmiddels 13 weken is!