Een vraagje over hoe kan het anders, de temparatuur tijdens een cyclus!!! Ik weet dat het heeel verkeerd is en dat ik het helemaaal verkeerd doe, maar toch heb ik er een vraagje over!! Ik heb de afgelopen 2 weken me temp op verschillende tijdstippen op een dag bijgehouden en er was een duidelijke temparatuursverhoging te zien, normaal is mijn temp als ik ongesteld wordt tot 14 dagen daarna tussen de 36.7 en 36.9 maar daarna gaat hij omhoog tot 37.5 totdat ik dus weer ongesteld wordt (hoop dat het een btje te volgen is!!). Maar ik temparatuurde dus op verschillende tijdstippen (was eigenlijjk meer om te kijken of er miss iets gebeurde, niet heel serieus dus) en heb de afgelopen 2 weken ook regelmatig alcohol gedronken ivm de feestdagen, daarnaast slik ik zowiezo ook regelmatig paracetamol ivm dagelijkse hoofdpijn (nee, niet door de drank). Ik weet dat dit allemaal je temp in de war kan schoppen en dat het eigenlijk niet meer betrouwbaar is...maar!! hoe kan het dan zo zijn dat het toch wel redelijk constant blijft? En kun je er dan toch nog iets op uit maken, zoals een eventuele eisprong? Wat een verhaal, ik hoop dat jullie er iets mee kunnen..
Juist hahahahahaha. Nou zoals je al zegt heb je het niet goed gedaan, maar ja dat wist je dus al. Alcohol doet wel iets met je temp maar aangezien ik niet drink weet ik niet per hoeveel glazen dat dat is. verder gebruik ook ik regelmatig paracetamol tegen chronische hoofdpijn, maar ik kan bij mezelf geen verschil ontdekken in temp. En je cyclus volgt altijd een bepaald patroon dus dat zul je er wel in kunnen herkennen, maar niet zo precies als dat je goed zou tempen natuurlijk. Dus als je bijv die temp van 36,7 zou nemen, dan zou deze misschien 36,8 of 36,6 zijn als je het goed opgemeten had, snap je me nog??
Haaii!! Jaja ik heb geluisterd zoals je ziet en even een onderwerpje aangemaakt!! Leuk dat je reageerd ik ben blij dat je bij jezelf geen tempverschil merkt bij het gebruik van paracetamol, want ik heb dus ook vaak hoofdpijn en als het tempen door het gebruik van de paracetamol al niet meer betrouwbaar is schiet het niet op haha. Ik snap wel wat je bedoeld idd, want je temp kan nogal schommelen op een dag toch? Maar omdat het grote verschil toch duidelijk blijft in de temp (ondanks het verkeerde tempen) gebeurd er miss toch wel iets?
Het zou zomaar kunnen meid. Je temp wisselt de hele dag door en begint al met stijgen op het moment dat je je ogen open doet. En het verschilt ook nog als je een keer eens lekker uitslaapt. Raar gedoe, maar het is nu eenmaal zo. Gewoon elke dag dezelfde tijd die meter in je bips proppen en opschrijven/onthouden. Je kunt ook een kaartje digitaal bij houden op Fertility Friends. Is een Engelse site, maar is zo makkelijk dat je er geen Engels voor hoeft te kunnen spreken. Een link van je kaartje kun je hier dan in je handtekening zetten zodat we mee kunnen kijken. Dat is toch altijd wat makkelijker om mee te denken. Kijk maar in mijn handtekening voor een voorbeeld. Kom anders lekker mee kletsen bij "algemene temperatuurkaartjes deel 5". Is gezellig daar en alle vragen mogen natuurlijk gesteld worden en worden ook zo goed mogelijk beantwoord.