nacontrole na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sara1976, 1 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    3 weken geleden, op 10 juli, ben ik gecurreteerd na een missed abortion.
    De eerste dag erna heb ik veel gebloed. De dag erna niets, een vervolgens nog 2 weken oud bloed. Verder weinig klachten, alleen af en toe steken in m'n buik gehad.
    Vandaag had ik nacontrole, maar dat stelde werkelijk niets voor.
    Ben denk ik nog geen 5 min binnen geweest. Hij vertelde alleen dat er geen reden is gevonden voor de miskraam, dat ik 1 cyclus moest afwachten voor ik zwanger mocht worden, en dat ik bij een volgende zwangerschap met 7 weken mocht komen voor een echo.
    Ik ging er vanuit dat ik nu een echo zou krijgen om te kijken of alles schoon was.
    Of is dit niet standaard?

Groetjes Sara

2. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Sara,
    ik heb nu 3x een mk gehad en de laatste 2x een curattage. Ik ben nooit voor nacontrole geweest. Nu werd er na de laatste curettage gezegd dat ik een afspraak moest maken voor 3 weken later ivm met onderzoeken, 3x achter elkaar een mk is natuurlijk niet goed. Ik weet niet of ik dan een inwendige echo krijg om te kijken of alles weg is. Ik weet alleen dat we nu onderzoeken gaan krijgen maar hoe of wat verder dat weten we niet. Het is dan ook niet gebruikelijk dat er een inwendige echo gemaakt wordt. Ik denk dat dat alleen gebeurd als je aanhoudende klachten blijft houden zoals veel bloedverlies of buikpijn.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen.
    Liefs, mussie

3. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    Hoi sara,

Ik heb 28 juli een curretage gehad.
    En mijn gyn heeft gelijk een afspraak gemaakt voor over 6 weken.
    Dan zou die ook al wat uitslagen binnen hebben.(omdat dit mijn 2e mk al is)
    En daar kon ik dan ookk mijn eventuele vragen verder stellen.
    Denk dat ze 6 weken aanhouden omdat je dan als het goed is ook alweer een normale menstruatie gehad hebt.
    Weet eigenlijk niet of ik dan een echo ga krijgen.

Groetjes kareltje

4. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Mussie en Kareltje,
    bedankt voor jullie reacties.
    Nu is het me duidelijk dat een echo na een 1e miskraam niet gebruikelijk is, heb het verkeerd begrepen denk ik.
    Wil jullie ook veel sterkte wensen met het verwerken van jullie miskramen! 1 keer is al verdrietig, en als het je dan meerdere keren overkomt helemaal. Lijkt me verschrikkelijk!

Liefs Sara

5. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nu 3 mk achter de rug en wij krijgen nu pas onderzoeken :( Wat raar dat dat per ziekenhuis verschilt. Mag ik vragen wat voor onderzoeken jullie al hebben gehad? Dit vraag ik omdat je schrijft;dan zou die ook al wat uitslagen binnen hebben.
    Liefs, mussie

6. Niet meer actief

Ik heb na mk1 ook al een echo gehad. Echt anders overal!
    Na mk2 ook.
    Mk3 ben ik niet naar de gyn geweest en ik zit nu in mk4 en daar krijg ik zeker te weten ook weer een echo.

Ik zou gewoon lekker vragen als ik jou was. Dan weet je of alles schoon is.

7. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi, ook mijn gynaecoloog vond een echo niet nodig als het bloeden vanzelf ophield. Ik ben bij de VK geweest (gister) voor een echo, omdat ik toch zekerheid wilde hebben. Zij vond het goed, maar zei wel dat als het bijvoorbeeld gaat ontsteken dat dit ook zonder een echo wel duidelijk wordt (je krijgt koorts, het vloeien gaat stinken en je hebt veel buikpijn). Als niet alles eruit is stopt het vloeien niet vanzelf.
    Ik denk dus dat het idd niet nodig is om een echo te doen. Ik vond het fijn het even bevestigd te krijgen hoor, maar achteraf was het niet echt nodig (ook al vloei ik nog een beetje).

8. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey sara,

heb vandaag een curretage gehad, gisteren gehoord dat beebje niet meer leefde, direct een spoedopname geweest vandaag, was tever zwanger om het zelf te laten komen vertelde de gyn.
    nu erg veel pijn maar dat zal wel minder worden hoop ik...
    moet over 2 weken voor controle komen ivm klachten of nabloedingen, 4 weken daarna moet ik weer op controle komen en dan krijg ik een echo ofdat alles schoon is, zo ja krijgen we weer groen licht, nu even 6 weken rustig aan doen en mijn cyclus weer op gang laten komen...
    ik hoop dat je het verlies van 3 weken geleden heb kunnen verwerken en weer met frisse moed vooruit kan kijken!
    liefs van bianca

9. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Bianca,
    ik wil je heel veel sterkte wensen meis.
    Hoever was je?

10. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Sara,

Ik heb ook 10 juli een curretage gehad en gelijk wel een verbloeding, toen keek de gyn al met inwendig echo of er nog iets was achter gebleven. Nadat ze me medicijn hadden gegeven voor de baarmoeder om samen te trekken was het bloeden gelijk gestopt en stelde het vloeien niks meer voor totdat precies een week later een flinke nabloeding kreeg en ik gelijk bij de spoed gyn terecht kon. Ik kreeg gelijk weer een inwendig onderzoek + echo, zaten nog bloedresten. Moest eind van de week weer terug voor uitslag weefsel onderzoek en controle. Weer echo en onderzoek, was stukken minder terug te zien in de baarmoeder. Week erna volgende afspraak zelfde verhaal, ziet er nu beter uit. Heb ook totaal geen bruin verlies niks meer. Over 2 maanden terug maar als tussentijds bloed/ongi krijg dan eerder terug.
    Dus ik heb wel een abonnementje gehad pfffff :rolleyes:

@mussie tevens heb ik de uitslag gekregen van wat eruit is gekomen tijdens de curretage, was alles aanwezig, vruchtvliezen en kleine aanleg voor placenta alles voor een normale zwangerschap alleen geen *, had ik al eerder verloren :cry:
    @meiden lees ik bij jullie ook niet dat weefselonderzoek is gedaan?? of heb ik iets gemist in mijn verwarring????

@Bianc, wat erg meid, heel veel sterkte met dit verlies, hoop dat de pijn snel afneemt, kunnen we gelukkig iets tegen innemen maar het intense verdriet blijft helaas.....heeft veel langer nodig

liefs

11. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland

12. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mussie, ik had 11 weken + 5 dagen moeten zijn, beeje was met 8 a 9 weken gestopt...
    had ook al een week een voorgevoel dat het niet goed zat, de gyn. vertelde me ook al dat het " moederlijke" voorgevoel en zeker wat betreft je eigen lijf meestal gelijk heeft...
    jeetje mussie, al 3 mk's en nu pas onderzoeken, veel succes daarmee en natuurlijk ook nog met de verwerking!
    @diana, weefsel onderzoek wordt wel gedaan, krijg daar over 2 weekjes meer over te horen.
    pff meid je hebt zeker een abonnementje lopen bij de gyn. zeg! gelukkig heb je nu geen bruinverlies meer! hopen dat alles over 2 maandjes helemaal goed is meis!
    dikke knuffel van bianc!

13. Niet meer actief

Wat balen Bianc.
    Dat is nogal abrupt zeg.

Ik heb sinds gister bloedverlies ( de 4e keer alweer)

Hoeveelste mk is het bij jou?

Sorry als ik ergens overheen gelezen hebt.

Gaan ze onderzoeken doen?

14. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    @janne he bah meid dat je bloedingen hebt, heb je de vk al gebeld??
    en jeetje zie dat je al 3 mk's heb gehad, pff sterkte meis maar ik zou echt ff naar de vk of naar de gyn. gaan met je bloedverlies...
    hebben ze onderzoeken bij jou gedaan ivm je vorige mk's??

dit is de eerste en hopelijk gelijk de laatste MK voor mij!
    had nu 11 weken en 5 daagjes moeten zijn, beebje is met 8 a 9 weekjes gestopt...
    worden onderzoekjes gedaan ja, over 2 weken bij de gyn. zijn dan krijg is de uitslag van het weefsel onderzoek ofdat alles er wel goed is uitgekomen en een eventuele reden waarom het is misgegaan... 4 weken later een echo ofdat alles schoon en netjes is.

15. Niet meer actief

Ik ben gister al naar de VK geweest, maar ja. Mij hoeft hij niets meer te vertellen, ben nl een kenner op dat gebied. Zei hij zelf ook.
    Dinsdag naar de gyn voor HCG prikken, maar ik denk dat ze dat maar om moeten zetten naar onderzoeken.
    We hebben na mk2 chromosomenonderzoek gehad.
    En bij de 1e mk hebben ze gekeken of het een molazwangerschap was.

Bij jou doen ze al snel onderzoeken he?

16. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja ze doen idd snel onderzoeken ja, denk dat dat per zienhuis verschillend is...
    veel succes dinsdag bij de Gyn., zal aan je denken!

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Bianca,
    jeetje meis, jij was ook al ver. Vreselijk :cry: Ik wens jullie nog een keer heel erg veel sterkte. Neem de tijd om dit verdriet te verwerken. Goed voor jezelf zorgen hoor!

Die onderzoeken zijn idd per ziekenhuis verschillend, kijk naar ons, wij hebben echt nog helemaal geen onderzoek gehad. :(

Liefs, mussie

18. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Lieve meiden,
    nogmaals heel veel sterkte gewenst, wordt nog steeds erg verdrietig als ik dit allemaal lees...ik heb zo met jullie te doen, gelukkig zijn we hier voor elkaar te steunen ;) , heeft mij in ieder geval de afgelopen weken enorm geholpen.

@Mussie, heel goed van je om een briefje mee te nemen! Wat vreemd dat je niks gezegd wordt. Goed ze kunnen natuurlijk niet alles weten dat begrijp ik ook wel...Maar om je zo weg te sturen en dat na 3 mk, vind ik gewoon wreed, gevoelloos. Als het nu niet lukt zou ik toch eens rondkijken voor een andere gyn/ziekenhuis in de buurt....kijken of dit wel klikt, want als ik dit zo ook bij andere lees is het vaak dat veel afhankelijk is welke gyn je toevallig voor je hebt zitten en hoe betrokken die is, heel verschillend. Bij ons in het zuiden is dat gelukkig een stuk gemakkelijker als ik niet tevreden ben zou ik bijv. in Belgie vlak over de grens kunnen of een ander regionaal ziekenhuis. Heb deze zwangerschap bijv voor maastricht gekozen omdat gyn speciaal voor de zwangerschapsvergiftiging begeleiding ontzettend goed is. Eerste zwangerschap was dus ook afschuwelijke ervaring met gyn omdat die me met alles in het onzekere lieten en het heeft meer dan 1 jaar geduurd heeft voordat ik eindelijk deze gyn vond en begreep wat met me aan de hand was/is geweest. Misschien heb je er iets aan, want je gaat altijd met hoop naar zo'n afspraak en dan kom je met nog meer twijfels en vragen terug, het moet gewoon klikken en je moet je vertrouwen een beetje terug krijgen al kunnen ze niet alles verklaren ok maar dan nog

liefs

19. Niet meer actief

Mij ook. Ik herkende zoveel. jammer dat ik nu weer in dit rijtje thuis hoor.

Maar Diana krijg je het dan wel vergoedt?

20. kareltje

kareltje Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.144
    0
    0
    hey mussie,

Weet niet precies wat voor onderzoeken het precies zijn.
    Ging allemaal zo vlug bij de gyn,dat ik niet eens tijd had om wat te vragen!
    Zal denk ik weefselonderzoek wezen op de vrucht,en of die compleet was denk ik.
    Maar zekerheid heb ik pas over 6 weken.
    XXXXXX kareltje

@bianca heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    heb er geen woorden voor word zelf weer helemaal emotioneel ervan.

Deel Deze Pagina