Mijn vriend wil graag een dagje sauna doen deze vakantie. Sinds kort gaan we voor een tweede kindje. Ik had hem laatst al gezegd dat we niet kunnen gaan als ik zwanger bleek te zijn. Helaas was dat vorige maand niet het geval. Nou wil hij dus komende week of de week erna naar de sauna. Mijn eisprong is waarschijnlijk komende week en een eventuele innesteling zou natuurlijk dan in de dagen daarop kunnen volgen. Zou de sauna daar al invloed op kunnen hebben en zouden jullie in dit geval gaan?
Ik heb juist gehoord dat een verhoogde lichaamtemp niet goed zou zijn voor de bevruchting/innestellig wat tevens een aanleiding kan zijn voor een (vroege) mk.. ik zou toch voor de zekerheid niet gaan
Een hoge temperatuur (bubbelbad, jacuzzi, sauna) is een killer voor de spermacellen. Google maar even.
ik ben mijn hele zwangerschap gewoon naar de sauna geweest. mag gewoon als je maar op let dat je het niet te warm krijgt. dan ga je er uit. Over innesteling weet ik niet zo veel.
Voor het sperma is het niet zo goed, voor de innesteling weet ik eigenlijk niet. Denk dat dat wel meevalt. Als je alles op alles wil zetten voor snel succes zou ik niet gaan, als je ook gewoon een beetje lekker wil doorleven totdat het een keer lukt zou ik lekker wel gaan .
Bij mijn eerste zwangerschap, dag voor eisprong naar de sauna geweest! Mijn arts zei toen dat het geen kwaad kon om rond de eisprong naar sauna te gaan en dat ontspanning juist goed is! Maar gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, je moet er wel van kunnen genieten!