Tips om slim kleding te kopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door San99, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Onze dochter is nu vijf maanden en ik heb nu al een hele lade vol met kleding die ze niet meer aan kan. Op dit moment heeft ze bijna niks meer wat past. Voor mijn gevoel heb ik al zoveel gekocht voor haar. Ik ben wel iets goedkoper gaan inkopen, meer bij de h&m en de Hema en soms al iets wat net iets te groot is, alleen het gaat zo hard. Vraag me af of iedereen dit heeft en of er tips zijn om slimmer en goedkoper kleding te kopen. Ik ben niet van de tweedehands kleding. We hebben het redelijk breed dus het is niet zo dat het megagoedkoop moet maar zoals ik het nu doe kan niet de bedoeling zijn.

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    1 troost... hoe ouder ze worden hoe langer ze in een maat blijven zitten ;)

3. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze groeien hard hè!

Ik zou zeggen. Koop niet teveel! Ze doen echt maar heel kort met een maat. En zoals shirtjes, truitjes kan je best iets ruimer kopen. Gewoon mouwen omslaan. Mijn kleine heeft voor nu misschien 4 setjes plus nog wat losse shirtjes (hij is bijna 6 maanden). Ik heb toch altijd genoeg was dus het is ook weer zo gewassen!
    En in de rompers die ik heb zit stretch, dus die kunnen sowieso wel wat langer mee!

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik koop standaard zo'n pakket rompers bij de hema (1 met lange mouwen en een pakket met korte mouwen) en altijd 3 joggingbroekjes (10 euro) bij h&m. Voor meisjes heb je 3 leggings voor 10 euro. Dan nog 2 of 3 spijkerbroekjes of van die nettere broekjes van de hema. Shirtjes en truien koop ik vaak bij de zeeman. Ik koop wel altijd een kledinpakket op marktplaats maar wij hebben het dan ook niet heel breed ;) Ben meestal rond 60-80 euro per maat kwijt denk. Gelukkig gaat het inderdaad steeds minder hard :) het is zo verleidelijk om elke keer weer nieuwe kleertjes te kopen maar ik denk nu maar, voor je het weet 'mag' ik weer een grotere Maat aanschaffen ;)

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Het komt een beetje over alsof je overrompeld bent door een verrassing waar je geen rekening mee had gehouden. :)

Maar je vraagt om tips:
    - Koop 2 (of 3) setjes in een maat die je echt superleuk vind, waarbij je meer kijkt naar smaak en minder naar prijs. Die kun je aandoen als je bezoek krijgt of op bezoek gaat bijvoorbeeld. Koop de overige setjes vooral op basis van prijs. Wat mijn dochter naar het kinderdagverblijf aan heeft boeit me bijvoorbeeld niet zo.
    - Haal je basics (leggings, maillots, sokken, pyjama's, simpel effen shirt/broekje) bij de Zeeman of Wibra, dat scheelt nog weer wat met HEMA/H&M. En als je er binnen bent voor sokken, zie je soms zomaar ineens iets anders leuks hangen wat je mee kan nemen.
    - Koop langzaam 1 of 2 maten vooruit als je iets leuks tegenkomt wat leuk geprijsd is. Dan hoef je niet een hele garderobe/maat in 1x te kopen en overal de volle mep voor te betalen.
    - Koop binnen de goedkopere winkels ook nog de uitverkoop. HEMA heeft bijvoorbeeld altijd een rek met afgeprijsde artikelen hangen, daar kijk ik altijd tussen voor toekomstige maten. Als Wibra uitverkoop heeft betaal je bijvoorbeeld 1 of 2 euro voor een shirt/longsleeve, die kunnen ze alle seizoenen aan dus kun je makkelijk vooruit kopen. Er zitten best leuke dingen tussen.
    - C&A heeft rompers met een fijne prijs/kwaliteit verhouding, 5 voor 6.95 euro dacht ik. HEMA stretch rompers vind ik net wat fijner, maar daar betaal je ook het dubbele voor (zelfs als 2+1 gratis om de zoveel tijd)
    - Heb je ook zo iemand in je omgeving die af en toe enthousiast met kleding aan komt zetten? Bijvoorbeeld oma's. Vertel welke kledingsmaak je hebt, dan is hetgeen wat je van hen krijgt ook nog leuk om te dragen ipv achterin de kast te leggen :D Mijn moeder kwam vaak met printjes aanzetten, dus ik heb verteld dat ik niet zo dol ben op de meeste printjes, en dat ik altijd blij ben met pyjama's! (dan boeit de smaak me namelijk niet haha)

6. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Haha nou ik wist wel dat het snel ging maar niet zo snel! Is ook niet erg maar wil er wel iets slimmer mee omgaan dan ik nu doe. Bedankt iig voor al jullie tips!!

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Toch via mp, vaak vind je daar ook ongedragen kleding
    Omdat mensen vaak teveel hadden en het dus amper of nooit gedragen is. Wij hebben ook een leuk centje, maar ik weiger 30-50 euro voor een broek etc uittegeven nu

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Slim kleding kopen? Naar Lief in Batavia stad gaan en heel veel inslaan en dan vooral jurkjes en rokjes kopen. Kan je eventueel ook in een maat groter kopen.
    Mijn dochter had overigens maat 80 het langst aan en sindsdien doet ze langer over een maat.

Ik heb op marktplaats trouwens hele leuke pof spijkerbroekjes van diesel gekocht. Ziet er echt uit als nieuw en ik was net zoveel kwijt als een H&M spijkerbroekje. Dat noem ik pas slim winkelen

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik vind het zonde om iedere keer nieuwe kleren te moeten kopen. Gelukkig heb ik niets tegen 2de hand kleding maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
    Ik heb heel veel kleding van collega's en buren gekregen. Dan ook echt zakken en zakken vol. Ik ben er heel erg blij mee. Vaak is het ook niet veel gedragen en ziet het er nog goed uit.

Ik koop wel altijd zelf de rompers. De strech rompers van de hema. Wel wat duurder inderdaad maar erg fijn.
    In iedere maat heb ik in ieder geval 1 mooi setje wat we zelf uitgekocht hebben.
    Van de zomer heb ik via Internet op een of andere site in de opruiming kleertjes gekocht. Shirtje voor 1,99 euro en idem voor een legging. Kwaliteit niet bijster goed maar ach, het is toch zo vies :D
    Mijn moeder vind het erg leuk om kleren te kopen voor dl. Ik laat goed doorschemeren wat ik absoluut niet leuk vind. Gelukkig weet ze dat nu een beetje.

Voor maat 80 bijv heb ik voor 25 euro op internet besteld (ongeveer 7 leggings, 5 shirtjes en 1 joggingbroek ), 8 rompers bij de hema (maat 86/92) en de rest heb ik gekregen (broeken, rokjes, jurkjes, shirts, vestjes, 2 winterjassen, slaapzakken, pyama's) haar hele kast hangt vol. Ik heb ongeveer 50 euro aan deze maat uitgegeven denk ik.

Gelukkig doet ze nu ook langer met een maat dus zal zelf ook wat meer gaan kopen.

Trouwens, de kleertjes van dl gaan ook weer naar collega's toe als daar iemand een dochterje krijgt. Zo helpen we elkaar allemaal :D

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Je vergelijkt dan wel Diesel marktplaats met H&M nieuw in winkel (die ook leuke broekjes heeft). Doet me denken aan mensen die zeggen Pampers in de aanbieding zijn net zo duur als huismerk luiers (vergeten dat huismerk ook regelmatig in de aanbieding is). ZGAN H&M broekjes op marktplaats koop je weer voor max 2 euro, nog slimmer ;)
    Ik bedoel het niet zo flauw als het misschien overkomt hoor haha, dat even voor de duidelijkheid. Persoonlijk geef ik niet om merkkleding bij kinderkleding. Maar ik begrijp best dat je blij bent met je (relatieve) koopje voor een leuke Diesel broek! Ik word ook altijd blij van koopjes en leuke nieuwe kleding, maar dan dus vaak de koopjes van de koopjes :)

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik had ook tot 1 jaar /maat 68 echt veel omdat je veel op je smak afgaat maar eigenlijk zit iets beter of leuker. Na 1 jaar weet ik merken wat haar goed staan en passen en is ook langer draagbaar. Soms jaar kan je met maat 74 doen. Ik koop ook veel in sale of aparte stukjes wat ik leuk vind als schoenen/tutu/legging/jurk bij zulily en limango.

Ik probeer nu ook meer kopen voor combis.
    Maar hema etc hier zelden. Ik slag veel bij imps elfs, zara soms, trumble dry, z8, gymp jassen en mutsen, noppies, petit bateau rompers etc.

Wat ik heb gemerkt is als ik koop hema of kruidvar rompers en petit bateau gaan eerste nooit aan en is zonde van geld. Dezelfde met kleren en schoenen dus nu doe ik meer slimme aankopen die wat duurder zijn maar kan tig keer wassen en is nogsteeds mooi en voelt/staat ook prachtig.
    Heb ook weleens next direct gekocht omdat design leuk vond maar is echt vreselijke kwaliteit en staat totaal niet op mijn dochter qua pasvorm.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ging het vanaf maatje 74 eindelijk wat langzamer dus nog even geduld :)
    Ik kocht alles op het moment dat hij het nodig had. Zo voorkwam ik dingen te kopen die ik vergat waarvan ze in de kast zouden liggen.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dit dus, mijn dochter zit al sinds het voorjaar hardnekkig in 80.
    Heb me lam gekocht aan 86 voor de winter, maar nu (zo'n 3 maanden later) zit ze nog steeds in mt 80. En ik vind het persoonlijk armoedig staan als alles te groot is. Heb dus maar weer mt 80 gekocht. Ben dus een hoop geld kwijt nu...
    Mijn tip is dus koop niet te veel in een maat, je kunt altijd nog bijkopen.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Heel slim dit! Ik moet echt uit de buurt van winkels en webshops zoals Next blijven, heb echt een gat in mijn hand.

15. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Heel herkenbaar.

Ik koop ook veel van de zeeman en wibra, hele leuke kleertjes voor die kleintjes voor weinig geld, kwaliteit is nog best goed te doen voor de tijd dat ze erin zitten.
    Rompers halen ik altijd bij c&a 5 voor 7,-. Goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden.
    Ook haal ik idd altijd een maat groter dan ze aan heeft zodat ik ff de tijd heb om kleding aan te schaffen ipv in 1x. En zo kan ik wachten op de uitverkoop.
    De echt leuke dure merk kleertjes koop ik wel eens via marktplaats
    Probeer altijd max 10,-/15,- per setje kleding uit te geven (broekje shirtje /jurkje legging / shirtje rokje legging)

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik koop alles in de sale, ik krijg er niet altijd alles voor terug en soms niet eens de helft, maar vaak wel,

Zo heb ik voor mijn jongste tijdens de zwangerschap voor 150 aan z8 kleding gekocht, hier zaten 3 kledingstukken voor mijn andere dochter bij en 2 borgvesten, een totaal prijs van bijna 600 euro maar vanwege de super sale maar 150 !

Ik heb het hele pakket voor 60 euro op marktplaats gezet, voor de borgvesten kreeg ik nog 40 euro ( samen ) en voor de kleding nog 100 euro !! Ik vroeg 60 voor alles maar ze gingen er Zo ver overheen met bieden dat ik nu dus bijna hetzelfde er weer voor terug heb dan ik zelf betaald heb, ik heb de drie kleding stukken van mijn andere dochter nog want die bewaar ik voor de jongste,

Daarom koop ik vaak merk kleding in de sale, dit is beter te verkopen als hemA en zeeman en je kind loopt soms goedkoper in die kleding dan in de kleding van hema en prenatal enzo

17. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb, achteraf gezien, het meeste spijt van kleertjes die ze (bijna) nooit heeft aangehad omdat het niet goed paste of omdat het vreselijk onhandig was voor een baby.

Nu pak ik het dus zo aan dat ik bepaalde merken niet meer koop en de merken waarvan ik weet dat ze haar goed passen koop ik waar mogelijk in de sale. Imps en elfs vind ik bijvoorbeeld een heel fijn merk, en online is er altijd wel iets in de uitverkoop te vinden. Behalve de echte zomer en winterkledingstukken zijn er veel dingen die je toch het hele jaar door gebruikt en die koop ik ook gerust vooruit.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Imps en elfs heeft woe en zondag garage sale uitverkoop voorafgande collecties sample sale;)
    Op fb imps&elfs frendship staan locaties

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    zeeman en wibra hebben weer zoveel leuk! Ik kick totaal niet op merken hoewel van z8 ik de jurkjes super leuk vind maar ik ga echt geen €35 betalen. Dus dat zou ik alleen in de uitverkoop nog overwegen. Verder veel in de uitverkoop. Voor de jongste dingen doorgeschovenaar ook wat nieuws erbij. En van een vriendin wat leuke dingen overgenomen. Primark ook altijd wel iets leuks. Vooral voor zomerspul afgelopen zomer. Laatst viel het me een beetje tegen.

20. pientje1

pientje1 Niet meer actief

hier heeft ze 8 maanden in maat 80 gezeten, dus kan nog even duren ;).

Deel Deze Pagina