Provera : gelijk hoge temperatuur?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Mikjeee89, Dec 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

Feb 20, 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb nu mijn eerste Provera kuur van 6 dagen om mijn menstruatie op te wekken. Nu is mijn temperatuur vanaf diezelfde dag ook al hoger als wat ik normaal had de afgelopen tijd. Maar in de ochtend met temperaturen had ik de Provera nog niet ingenomen, pas later bij het ontbijt. Nu is de temperatuur nog zo hoog. Kan het zijn dat ik toch net voor de Provera de eisprong gehad heb?
    Of was de 1e dag toeval, en is de rest van de hoge temperaturen echt het effect van de Provera ?

Bijgevoegd een deel van mijn temperatuurkaartje..
    Wie o wie weet mij wat meer te vertellen? :)

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,017
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Poeh ik durf het je echt niet te vertellen.
    Je temp gaat niet hoog zijn door de provera als je in de ochtend tempt en daarna pas de provera voor het eerst inneemt.

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    De eerste keer was mijn kaartje wel echt heel schommelend, maar was mijn temperatuur wel hoger dan daarvoor. 2e keer was ik te teleurgesteld en heb ik niet getemperatuurd.

4. Pollewop86

Pollewop86 Actief lid

Nov 18, 2016
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh lastige, ik denk dat het beide kan..
    Provera is progesteron en verhoogt inderdaad je temperatuur. Die 1e hoge meting kan toeval zijn aangezien je wel vaker naar die hogere temp schommelde.
    Maar je weet natuurlijk nooit of je lijf zelf ineens wat is gaan doen en ovuleerde, al zou dat wel heeel toevallig zijn na meer dan 100 dagen

5. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

Feb 20, 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Daarom twijfel ik nu ook zo. Ik heb vaker uitschieters in de temperatuur, misschien is mijn 1e Provera dag daar 1 van geweest en de rest echt het effect van de Provera.
    Zelf vind ik het eigenlijk ook te toevallig dat ik dan net op die dag ervoor een eisprong gehad zou kunnen hebben.
    Vandaag laatste pil gehad dus nu maar afwachten op menstruatie!

Share This Page