Ik tempratuurt deze maand voor het eerst in combinatie met ovulatietsten. Heb eerder de tempratuur bijgehouden voor de huisarts toen mij menstruatie na ziekte er ineens mee stopte. Nu weer zelf bezig ivm zwangerschapswens. Extra: de afgelopen 2 weken wel erge verkoudheid gehad, verder niet ziek. Ik heb ovulatietesten gedaan vanaf cd7. Ik zit nu op cd23. Zaterdag op cd17 in de namiddag 2x een beetje/licht slijm met bruin bloed alleen bij afvegen. Minimaal dus. Op cd19 een positieve ovulatietest en cd20 was ietsjes donkerder, vanaf cd21 liep deze weer lichter. Maar het kruis verscheen na het invullen van de tempratuur vanochtend ineens op zondag, cd18. En dat is dus voor de positieve ovulatietesten... Volgens FF zit ik al op 5dpo, bij een vraag bij subgroep over ovulatietesten gaf iemand aan n.a.v de positieve testen dat ik dan vandaag 1dpo zou zijn. Wie snapt er nog wat van?
Het is een stippelkruis, dus FF twijfelt zelf ook. Je moet uitgaan van je donkerste ovulatietest. Je schrijft dat je ovulatietest op dag 19 positief was (dus beide streepjes minstens even donker), maar op CD20 nog donkerder. Dus die van CD20 moet je dan als je LH-PIEK beschouwen. Uiterlijk 2 dagen later vindt je eisprong dan plaats, dus op CD22. Gezien je temperatuur echter, denk ik dat je eisprong op CD21 heeft plaatsgevonden, na de dip op CD20. Ik verwacht dan ook dat FF over een paar dagen het stippelkruis zal verzetten naar een andere dag en dat het dan een definitief kruis zal worden.
Nu je het zegt, stippelkruis, niet eens aan gedacht. Zelf dacht ik ook dat mijn eisprong mogelijk eerder was, tenminste die dag verschil. Ik wacht even de komende dagen af wat FF gaat doen.
Waarom heb je vandaag een open bolletje en gister de temperatuur op discarded (dat denk ik in ieder geval omdat FF hem niet meerekent)? Want maakt nogal uit of deze temperaturen betrouwbaar zijn . Kruis staat mijns inziens in ieder geval niet goed. Even afwachten wat je temperatuur de komende dagen doet.
Ik heb hem gisteren inderdaad op discarded gezet, omdat ik een enorm slechte nachtrust had, veel wakker en net voor tempraturen maar 1 uurtje heb geslapen. Ik begreep dat je hem dan beter daarop kon zetten. En het open rondje heeft hij zelf neergezet, wat ik begrijp omdat hij dan niet zeker weet of dat temperatuurverschil wel klopt. Heb ik dit dan goed gedaan met discarded? Maar ook als ik de tempratuur van gisteren niet op discarded zet blijft alles hetzelfde qua kruis
Ja discarded heb je goed gedaan! Je zult alleen nooit weten wat je temperatuur was geweest als je wel goed had geslapen. En das wel jammer zo rondom een positieve ovulatietest want die temperatuur kan mede bepalend zijn voor FF om het moment van de eisprong vast te stellen zeg maar. Open bolletje is omdat je een afwijkende tijd hebt ingevuld. Heb je wel op het vaste moment getemperatuurd? Zo ja dan zou ik het tijdstip in FF goed zetten. Altijd tijdstip van temperaturen invullen en niet tijdstip van invullen in FF. Als je temperatuur de komende twee dagen net zo is als vandaag dan denk ik dat je eisprong gister is geweest. En dat kan dus prima kloppen met een LH-piek op dinsdag!
Ik had liever ook beter geslapen haha. En ook daar had je weer gelijk, vul hem meestal direct in maar daar dus ietsjes later gedaan. Bolletje is nu gesloten. Dankje voor de goede hulp. Ben nog erg nieuw erin blijkt :-D
Hij heeft hem door de tempratuur vN vanochtend 2 dagen verplaatst en een rood vast kruis van gemaakt. Al staat die nog niet helemaal waar hij eigenlijk moet , toch?
Ben benieuwd wat hij dan gaat doen hierna. Op welke dag (datum) zou ik nu eventueel kunnen gaan testen met een hcg test? En weet jij toevallig wat FF denk gezien hij hem op een andere dag gezet heeft op een positieve ovulatietest dag? Van cd18 met stippellijn naar cd20 met vaste lijn
Dat komt door de dip op dag 20. Als je die nou eens op 35.8 zet , zal hij het kruid vast gaan verzetten. Ik vind jouw basale temp wel enorm laag/koud. Temp je wel dagelijks zelfde tijd en rectaal/via de billen??
Kruis blijft op die manier ook op dezelfde plek. Ja ik tempratuur op die manier, zal even nakijken van 2 jaar geleden met tempraturen, maar toen was hij ook altijd zo laag.
Ondertussen een paar dagen verder, kruis nog altijd op dezelfde plek. Volgens kruis nu 6dpo, vanaf dus mijn beste ovulatietest in de ochtend. Begin steeds meer te begrijpen van kaartjes. Maar bij mijzelf dus niet haha
Ja daar dacht ik toen al van het begin aan. Maar FF blijft het kruis daar houden. Volgens hun ben ik 8dpo. Als ik uitga met pas na de positieve ovulatietesten zou ik ongeveer 6dpo zijn
De tempratuur tot nu toe. Is er al iets uit te lezen? FF vindt dat het kruis nog steeds op dezelfde iets minder logische plek hoort
Iemand die mij meer wijs kan maken over mijn kaartje? Als extra info, misschien niks te betekenen: Dag 32 om 11u wat bruin bloed met wit slijm, 22u ook weer. Dag 33 om 10u bruin bloed. Alles alleen met afvegen.
Niemand die voor mij kan kijken? Begint een dagboek te worden met al mijn berichten achter elkaar haha. Deze is nu met vandaag. Tempratuur gaat alsnog omhoog. Cd36 en volgens FF 16dpo maar meer kans op dat ik 14dpo ben begreep ik.