Dames sinds zaterdag ben ik beginnen tempen. zaterdag: 36,5 (cyclus dag 16) zondag: 36,5 maandag 36,2 Zaterdag had ik ook voor de 1e maal een positieve ovulatietest. Ik hoop enkel dat het geen indrooglijntje is, maar al mijn oude tests heb ik ook nog en er is geen enkele zo donker als die van zaterdag. Maar, in het geval van een eisprong, zou mijn temp dan niet moeten stijgen ipv dalen ? Ik heb vandaag ook een migraine aanval gekregen... kan ik nogal snel hebben met hormonale zaken... zou het kunnen ? of wijst de temp daling erop dat het niets zal zijn? Ik hoopte dat tempen en ov testen, alles wat simpeler zou maken, maar het is precies nog iets ingewikkelder geworden haha. groetjes
Hoi Is het mogelijk om je testen onder elkaar te leggen en een foto te maken, das wat makkelijker bekijken. Je hebt het over een indrooglijntje, is dat lijntje lichter dan de controle streep? In dat geval is je test niet positief. Dat dit lijntje donkerder is dan de andere testen maakt nog geen posi test. De test streep moet echt minimaal net zo donker of donkerder zijn als de controle streep, dan issie posi. Kijk maar eens in mijn album. Ik heb 2 dagen een posi test gehad en vanaf vandaag issie weer negatief (de onderste is van vandaag) Wat de temp betreft. Je kan op de dag van je eisprong een tempdipje hebben. De dag na je eisprong stijgt je temp met minimaal 0.2 graden en blijft deze temp (of hoger) gedurende 3 dagen. Vooral in het begin van tempen en ovutesten lijkt het allemaal heel erg ingewikkeld en twijfel je over alles. Als je hier dagelijks bent en de ontwikkelingen en ervaringen van anderen volgt, zal het snel genoeg een stuk duidelijker worden. Je kan ook eens kijken bij de tempkaartjes van anderen. Ik adviseer je om je in te schrijven op www.fertilityfriend.com dit is wel een engelse site, maar met een klein beetje geduld begrijp je het snel genoeg. Ik vond het in het begin ook niets al die engelse termen, maar het went wel. Deze site (door iedereen hier ook wel FF genoemd) zet aan de hand van je temp ook zelf een rood kruis als je ei is geweest. Hoop dat het allemaal wat duidelijker is voor je en als je vragen hebt, we staan allemaal voor je klaar. Suc6 liefs Kweb
Hey Ik heb geen digitaal fototoestel.. (een idee voor onder de kerstboom ) Maar het teststreepje is wel degelijk even donker (misschien zelfs donkerder) dan de controlestreep. Mijn ovulatietest op zondag en vandaag zijn dan weer een heel stuk lichter. Dus denk ik dat ik waarschijnlijk zaterdag dan mijn eisprong heb gehad ? Of toont die test aan dat je je eisprong zal hebben ?
Hey mijn temp is deze morgen met 0,2 gestegen naar 36,4. Joepie Dus nu is het aftellen geblazen zeker ? Waar moet ik nu op letten ? wat zijn de tekenen ? Temp stijging ? hoe lang ? vanaf wanneer kunnen er zich evt symptomen voordoen ? spannend Bedankt voor de reacties !
Hey wat goed, lekker he? Als je temp de aankomende 2 dagen gelijk blijft of hoger word kan je er zeker van zijn dat je ei is gesprongen. Je temp blijft dan hoog tot aan je NOD. Je kan tussen dag 5 en 10 een tempdipje hebben, dit is dan de evt innesteling. Het hoeft niet, dus als je temp geen dipje krijgt hoef je je nog nergens druk over te maken. Over je temp is verder weinig te zeggen. Hij kan zomaar ineens 1 dag voor je NOD kelderen. Wat symptomen betreft euhmm tja dat is voor iedereen weer anders. De 1 merkt niets, de ander merkt van alles. Het is echt afwachten geblazen nu...dus hup op de wachtbank
Joepie Ik ben blij eindelijk eens op de wachtbank te kunnen zitten. hehe (met een duidelijke positieve ov test + temp kaartje) Bedankt !
Temp is deze morgen naar 36,6 gegaan. Weer een stijging met 0,2 + kheb vandaag de gehele dag last van mijn buik alsk zit. geen pijn, maar een raar gevoel rechts van mijn navel. Ik weet niet hoe het te omschrijven, maar precies alsof mijn buik stijf is. En mijn broek duwt tegen mijn onderbuik en het stoort me... Zou dit al iets willen zeggen denken jullie ? groetjes
hoi hoi, Wat gek dat je geen streepjes krijgt die de balletjes aan elkaar verbind... Als je temp morgen nog zo is, of hoger kan je ervan uit gaan dat je ei is geweest. Zit in hetzelfde schuitje haha Ow en die buikpijn, pfff wat is dat erg zeg. Ik heb gewoon echt pijn. Vanmorgen kon ik niet eens rechtop staan. Als ik ga zitten is het net alsof alles van onder naar boven wordt gedrukt. Hoop dat dit morgen gaat afnemen. Ik denk dat dit toch bij de eisprongpijn hoort... afwachten meid...de wacht bank op
Hey alsk jouw kaartje bekijk, zitten we waarschijnlijk even ver... Hopen dus dat we beiden geluk hebben !
Dames een vraagje: op mijn FF kaartje zie ik mijn temp van deze morgen niet (36,7). Hij is nochtans ingegeven. Hoe kan ik het kaartje vergroten dat de temp boen de 36,6 ook zichtbaar zijn ? Want nu ben ik mijn "zicht" op het kaartje wat kwijt + moet er normaal geen rood kruis komen als de temp 3 gestegen is? groetjes