korte menstruatie na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by Jikke27, Jan 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden met 8,5 week een miskraam gehad. Nu ben ik na 28 dagen weer netjes ongesteld geworden. Ik heb geen eisprong gehad, dit weet ik door gebruik van ovutesten en tempen.
    Het begon een paar dagen geleden met bruinverlies en een beetje rood, maar het is lang niet zoveel als anders... Ik kan het in principe met een inlegkruisje af zeg maar. Is dit normaal na een miskraam? Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik geen eisprong heb gehad en er daardoor minder af te stoten is? Weet iemand dit?
    Bedankt voor jullie antwoorden. Gr. Jikke

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Na mijn curretage hebben ze wel gezegd dat de eerste ongi minder kan zijn , omdat ze de baarmoeder helemaal schoon hebben gemaakt ...Ik werd ook netjes na een dag of 30 weer ongi , en keek er ook van op dat het zo weinig was , het werd wel elkemaand weer iets meer .............

Als je twijfelt zou ik hetff navragen ,maar ik denk dat het wel normaal is

3. Esli1980

Esli1980 Actief lid

May 2, 2009
    348
    0
    16
    Ook mijn ongesteldheid na de curettage stelde niet zo veel voor. 2 dagen en niet zo veel.
    Veel minder dan normaal. Dus ik denk dat het hoort

4. Hallo,

Dit heb ik zelf ook ervaren.
    Dit is mijn eerste ongi sinds mijn miskraam afgelopen december.

Dus ik denk dat het normaal is na een miskraam.
    Mocht je je zorgen maken zou ik even contact opnemen met je ha of gyn.

5. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

Oct 21, 2009
    853
    32
    28
    Na mijn curretage was mijn eerste menstruatie na 35 dagen, heel erg weinig, met 3 dagen was het al weer over.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb geen curretage gehad maar mijn menstruatie is niet echt minder dan voor de miskraam, dus het tegenovergestelde. Vind het zelfs erg lang duren, nu circa een week en het is nog niet echt voorbij. Maar bij mij kwam het ook pas 7 weken na de miskraam, dus misschien dat het daar aan ligt. Ik hoop in elk geval dat het snel over is.

7. maxine

maxine Lid

Mar 9, 2009
    10
    0
    0
    Omdat je na een miskraam wat heviger en soms wat langer vloeit is je baarmoederslijmvlies (helemaal) weg en is je baarmoeder leeg. Gezien je korte "cyclus", heeft je lichaam waarschijnlijk geen tijd gehad om nieuw baarmoederslijm op te bouwen, waardoor er ook bijna niets hoeft te worden afgestoten aan het eind van je cyclus.

Waarschijnlijk zal je cyclus nu wel weer normaal verder gaan en zal je weer normaal ongesteld worden de volgende keer.

Dus heel normaal en ook heel herkenbaar. Ik was ook maar heel weinig en kort ongesteld na mijn miskraam.

Veel sterkte.

8. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Dames,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben dus niet de enige.
    En Maxine, dat klinkt inderdaad wel logisch wat je verteld. Ben benieuwd, hopelijk even geen volgende menstruatie meer :) en ben ik snel weer zwanger! X Jikke

Share This Page