Normaal gesproken gaat mijn temperatuur gestaag omhoog na mijn eisprong maar wel met een hele duidelijk stijging. Mijn basale temperatuur voor ei ligt tussen de 36,3 en de 36,5. Over het algemeen blijft ie steken op 36.5. De dag na de eisprong zit ik op 36.7, daarna op 37,0. Maar nu.. Ik had op cd 14 een positieve ovulatietest en een temperatuur van 36.3. Mijn temperatuur lag daarvoor op 36,5. Op cd 15 een temperatuur van 36, 4 en op cd 16 een temperatuur van 36,5. Daarna op cd 17 en 18 (dat is vandaag) een temperatuur van 36,6. Ik begin me nu serieus af te vragen of ik mijn eisprong überhaupt wel gehad heb? Ik zelf zou denken van niet maar FF geeft aan van wel..en wel op cd 15. Dan kan toch haast niet? Ik was van mening dat je temperatuur met minimaal 0,2 moet stijgen na je ei? Ik heb dit niet eerder gehad in mijn cyclus dus snap er helemaal niks meer van! Wie zou met mij mee willen denken?
Ik denk dat je deze keer een slow rising temp hebt. Waarbij hij dus langzaam (graad per keer) stijgt. Je ei zet ik zelf op dag 16 ipv de door ff aangegeven dag 15 Hopelijk zet de stijging morgen nog verder door!
Nooit geweten dat je temperatuur per graad omhoog kan gaan Ik was in de veronderstelling dat je minimaal 2 graden omhoog moest gaan. Dus even voor de duidelijkheid; mocht mijn temperatuur morgen verder stijgen dan mag ik er vanuit gaan dat het eitje dan wel gewoon gesprongen is? En mocht de temperatuur morgen nog steeds 36,6 zijn dan kan het dus betekenen dat ie nog moet springen? Heb ik het zo goed?
Nee hoor. Met een temp van morgen 36.6 kan hij alsnog gesprongen zijn op dag 16. Welke dag springt je ei normaal?
Normaal gesproken heb ik mijn eisprong op dag 16 idd, vorige cyclus een uitzondering, toen was is al op dag 14 gesprongen. Dus morgen zou 36,6 nog prima kunnen zolang de temperatuur wel gewoon blijft stijgen de komende dagen? Ben benieuwd! Domme vraag misschien maar zegt zo'n slow rising ook nog iets over de kwaliteit van het eitje? Dat ie niet goed genoeg is of zo en dat de temperatuur daarom een soort van 'twijfelt'?
Nee dat zegt niets over de kwaliteit van het ei. De tempstijging komt doordat je lichaam na de sprong in een hoog tempo progesteron gaat aanmaken voor een eventuele innesteling. Dat gebeurd dus bij jou nu in een langzamer tempo dan normaal is bij jou. Maar heeft geen nadelig effect. Er zijn zat vrouwen zwanger geraakt met een slow rising temp.
Een heel geruststellend antwoord, dankjewel! Nu hopen dat mijn temperatuur netjes meewerkt de komende dagen. Bedankt voor je tijd en informatie!
Ik heb normaal ook altijd een wat grotere stijging maar nu ineens ook maar 1 graad per keer. (Zie kaartje) Nog maar 2e cyclus na stoppen met de pil dus regelmaat is nog ver te zoeken En erg regelmatig ben ik toch niet. Tot nu toe wel altijd rond de 36,9 na mijn eisprong, nu nog niet. Twijfel dus ook of mijn ei al geweest is.
Dag dames, Niet twijfelen over een slow rise!! Had ik ook en ben nu 7,5 week zwanger. Zie mijn kaartje onder m'n banner. Succes!