Beste allemaal, Ik heb waarschijnlijk een hele domme vraag, maar mijn vriend en ik willen heel graag een kindje, maar ik vroeg me af of je ook iets moet regelen qua verzekering e.d. voor het geval ik zwanger raak? (voor de echo's en bevalling e.d.) of zit dit al standaard bij je verzekering in?
Hoi meiss.. voor de bevalling ligt het eraan .. als je in het ziekenhuis wil bevallen kost dit geld, of je moet een medische indicatie van bijv je gynecoloog hebben, maar anders kost het je wel geld..( paar honderd euro geloof ik, maar weet het niet zeker) en echo's, verloskundige,etc zit gewoon in je ziekenfonds als ik me niet vergis.. is hetzelfde als wanneer je bijv een rontgenfoto moet hebben als arm gebroken is, dit zit ook gewoon standaart in je ziekenfondspakket..
Wij zaten allebei bij een andere zorg verzekeraar en via mijn vriend ze werk konden korting krijgen als we naar ohra gingen dus nu zitten we daar per 1 jan... En daar kan je kiezen tussen singele nog iets en jonge gezinnen en daar hebben wij voor gekozen zodat alles geregeld is voor mij en die kleine