Hoe herken je harde buiken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lillibit, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik had even een vraagje over harde buiken. Ik lees er elke keer veel over en vorige week was ik bij de VK, omdat ik veel bandenpijn heb, en die vroeg ook al of ik harde buiken heb. Nu weet ik eigenlijk niet goed hoe ik deze moet herkennen en wanneer ik aan de bel moet trekken. Ik voel soms wel een harde plek in mijn buik, op de momenten dat ik ook veel pijn heb.

Vandaag trok de "bandenpijn" opeens van voren door naar de zijkant en de onderrug, aan de rechterkant. Is dit dan nog steeds bandenpijn? Het werd zo heftig dat ik er bijna van moest spugen en helemaal naar werd.
    Blijf er nu buikpijn van houden en pijn in mijn zij. De steken nemen af en aan en blijven dus terugkomen!

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Een harde buik is een samentrekking van de baarmoeder, je baarmoeder word dan helemaal hard als een bal. Het is normaal dat een baarmoeder samentrekt, het is een groter spier die opgerekt word die af en toe moet oefenen om samen te trekken. Maar indien deze samentrekkingen pijnlijk zijn en het zijn er meer dan 5 per uur dan is dat zeker een reden om aan de bel te trekken.
    Sommige vrouwen voelen de groei van de baarmoeder heel nadrukkelijk ook kan het zijn dat het een blaasonsteking is dat zit te plagen. Bij ongerustheid altijd bellen!

Imke

Deel Deze Pagina