temperatuur en ovulatie hulp gevraagd

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MelZoe, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo allemaal,
    even in het kort wie ik ben, voor ik mijn vraag ga stellen.
    ik ben de mama van Melissa (bijna 17) en Zoe (3) en ik ben 36 jaar.
    sinds 5 maanden proberen wij om nog een wondertje te krijgen.......
    Wat dus niet echt wil lukken, hoewel het bij onze 2 meiden als vanzelf leek te gaan...
    natuurlijk besef ik dat ik al een vreselijke rijkdom heb in vergelijking met andere dames/meiden.

Maar oké dan nu maar mijn vraag.....

Ik ben halverwege mijn vorige cyclus gestart met temperaturen omdat bij mij de ovulatie testen alleen maar vage lijntjes gaven zelfs tot aan mijn menstruatie.
    en deze maand dacht ik ,laat ik nu aan de hand van mijn app en mijn temperatuur voor de grap toch nog eens een test wagen ,en tot mijn grot verbazing was de test gewoon dik gekleurd die hadden ik Nog nooit gezien.

Maar goed wie kan wil mij helpen met mijn temperatuur want die vliegt naar mijn idee alle kanten op.

Dag 1) 36.8
    Dag 2) 36,8
    Dag 3)36.8
    Dag 4) 36,7
    Dag 5) 36,6
    Dag 6) 36,7
    Dag 7) 36,5 einde periode
    Dag 8) 36,6
    Dag 9) 36,6
    Dag 10) 36,6
    Dag 11) 36,5
    Dag 12) 36,8
    Dag 13) 36,5
    Dag 14) 36,7
    Dag 15) 36,5
    Dag 16) 36,8
    Dag 17) 36,6
    Dag 18) 36,4 met positieve ovulatie test
    Dag 19) 36,8
    Dag 20)-----
    Dag 21) 36,7
    Dag 22) 36,7
    Dag 23) 36,9
    Dag 24) 37,0
    Dag 25) 36,8

De 11 de van deze maand moet ik weer ongesteld worden, maar ik vind het wel erg fluctureren. .....

Is er iemand die mij hier een beetje wegwijs in kan maken

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Dat fluctueren is niet raar, dat is zelfs heel normaal, maar ik zie helemaal geen temperatuurstijging van 0,3 graden wat eventueel een eisprong zou indiceren...
    dus raar dat je ovutest een positief geeft, maar je nog niet echt een ovulatie hebt gehad volgens je kaart.
    Hoe laat temp je altijd?

3. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Altijd om en nabij 7 uur

en ik dacht juist dat je temperatuur omlaag moest gaan zo rond je ei :(:(

4. Sunshine1988

Sunshine1988 Actief lid

9 feb 2012
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    na je eisprong stijgt je temperatuur met 0.2 - 0.3 graden en blijft hoog tot je NOD.

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Beste melzoe,
    als ik jou goed begrijp begon jouw ongesteldheid op dag 7? Dat is dus officieel dag 1! De rest daarvoor kun je weggooien. We starten altijd op dag 1.
    Ik denk namelijk als je het eerste rijtje weghaalt wel een eisprong te zien. Voor eisprong rond de 36.6 (paar uitschieters) na eisprong rond de 36.8 (paar dipjes). Kun jij het in een grafiek zetten? Bijvoorbeeld mamasapp of fertility friend. Denk dat het dan beter zichtbaar is.

6. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ga het proberen ik heb het net in fertility friend ingevoerd

7. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik hoop dat hij het doet

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    klopt het ook met de dag va positieve ovutest ??

Klop het trouwens dat je de positieve ovutest er ook in hebt gezet ? op de 30e? wat geeft je kaartje aan als je die eruit haalt ? want zodra je dat erin zet pakt ff dat vaak als eisprong. en als je die eruit haalt en alleen je temp invult zonder symptomen en wanneer je ovutest was akn het zijn dat die wat anders aangeeft.

9. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Ja de 30ste had ik een positieve test maar ook zonder dat ik het invoer in de app van mama_app krijg ik het groen op de 30ste en 31ste.......
    Fertility friend heb ik nog niet geprobeerd. ........zal het even proberen;)

10. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Hij zet hem zonder de test ,op 3 februari dat lijkt mij wel erg ver van de positieve test vandaan, of Is dat wel mogelijk?

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Hy pakt het aan de hand van je temperatuur en dat is betrouwbaarder dan de test. Als je e Positest invult pakt de app dat automatisch als dag eisprong. Zodra je dat eruit haalt doet Hy het en de hand van je temp.

Sorry voor eventuele typefouten. Zit p mijn telefoon

12. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    :( verkeerd geklust dus...... op naar de volgende ronde dus maar weer

13. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nou ik denk dat hij redelijk goed staat, dus zou de ronde nog niet helemaal afschrijven.

14. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Dat geeft toch een klein beetje moed mamalap, ☺Dank je wel!

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk ook dat hij goed staat.

Hoe temp je eigenlijk?? En voordat je je bed uit bent geweest??

16. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Als ik je templijst zo ziet dan zou 3 feb wel moeten kloppen want daarna zie ik pas een duidelijke stijging. Niet alle eisprongen gaan met een duidelijke dip gepaard. Bij mij ging het zelfs vaker niet samen dan wel.
    Je tempt wel voordat je uit bed gaat?

17. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Ik denk dat FF je ei nu goed heeft aangegeven. Maar omdat je direct na je ei een temperatuur later of vroeger hebt ingevuld en je die dag erna mist, verplaatst FF je ei zonder de ovulatietest naar 3 februari.

18. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Tempen doe ik rectaal en zodra mijn oogjes open gaan
    de dag die ik niet heb ingevuld komt omdat ik die nacht heel erg kort en met tussen pozen had geslapen 4,5 uur ongeveer vanwege onze kleine meid.
    Erna nog wel voor de fun geklust maar niet bijgehouden omdat ik dacht dat het niet meer van belang zou zijn. En ik nu dus ook niet meer weet op welke datum dat eigenlijk was. (Ikzelf denken na 3 februari)

19. MelZoe

MelZoe Fanatiek lid

6 feb 2015
    2.136
    330
    83
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb het nog maar even aan mijn man gevraagd,en die zegt dat wel de 4de hebben geklust dat zou dan nog net optijd zijn geweest. .....

20. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    In principe is de dag na de eisprong weinig waard... Zo'n eitje leeft onbevrucht maar ongeveer 12 uur. Gelukkig kunnen zaadcellen wel een paar dagen leven. Dus als je niet te ver van te voren seks hebt gehad maak je sowieso een kans.
    Je tempen klinkt goed, maar probeer inderdaad die tijd goed vast te houden want elke temp die afwijkt kan helaas je kaartbeeld verstoren...

Deel Deze Pagina