Temperatuur en ovulatietest komen niet overeen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door laura85, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Help! De titel zegt het al. Op dag 13 had ik 's ochtends een positieve ovulatietest (van CB). 's Avonds weer getest, maar toen was hij alweer negatief. Ik zal mijn eisprong dan waarschijnlijk dag 14 hebben gehad of misschien dag 13 al. Een aantal dagen later gaf het temperatuurkaartje echter aan dat ik op dag 12 al mijn ovulatie zou hebben gehad! Heeft iemand een idee waar dit verschil door kan komen en waar ik maar vanuit moet gaan? Ook voor eventueel de komende maanden.

Bijgevoegde bestanden:

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ben je op dag 13 begonnen met ovu testen? Of had je ze de dagen ervoor ook al gedaan?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Temperatuur je rectaal/billen, elke ochtend op dezelfde tijd, direct na het wakker worden en voor je je bed uitkomt??

Hoelang ben je al van de pil oid af?
    En hoelang waren je vorige cyci?

Fertility friend twijfelt overigens ook, vandaar het stippelkruis.

4. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    #4 laura85, 15 jan 2017
    Laatst bewerkt: 15 jan 2017
    Ik ben op dag 10 begonnen met de ovulatietesten. Je ziet de streepjes wat oplopen en die avond wel een lijn, maar al lichter.

En temperaturen doe ik rectaal 's ochtends voor het opstaan. Ik heb alleen begin deze cyclus wat open bolletjes, omdat ik die dagen later was met temperaturen (uurtje later). We hadden vakantie, dus ik wilde er geen wekker ervoor zetten.maar op een aantal dagen dat ik wel op tijd was, heb ik de meting een uur later ook gedaan en het scheelde 0,1. Dus ik heb de dagen dat ik te laat was de temp 0,1 lager gezet uiteindelijk. Maar dat bleek ook niks uit te maken!

Ik ben in augustus gestopt met de pil en mijn cyclussen zijn nu redelijk regelmatig (27 - 31 - 29 - 27 - 29 - 27). Ik ben vorige cyclus begonnen met temperaturen en dat was een mooier plaatje. Zie hieronder. Ik merk alleen dat mijn temperatuur niet ontzettend veel stijgt. De afgelopen maanden heb ik ook testen gebruikt, maar altijd negatief! Heb testen gehad van de Action, dipsticks van matcare en een soort cassettes, ik weet dat merk niet meer. Dus volgens mij heb ik ook niet veel lh in mijn lijf. Want heb de afgelopen hele lange periodes getest.ik twijfelde zelfs of ik wel een eisprong had.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Hoelang waren je vorige cycli? En hoelang ben je van de pil oid af?

Ikzou trouwens de te laat gemeten waardes niet zomaar gaan verlagen.
    Heb je die inmiddels al weer teruggezet naar de oorspronkelijke waardes?

Frieke vindt dit leuk.
  6. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja ik heb ze weer gelijk terug gezet! Was benieuwd of het verschil zou maken, maar niet. Zie hieronder.

Ik ben in augustus gestopt met de pil en mijn cyclussen zijn 27 - 31 - 29 - 27 - 29.

Bijgevoegde bestanden:

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Laura ik ben nog wel even benieuwd wat FF doet als je de positieve ovulatietest weg haalt, blijft het kruis dan staan?

En wat voor ovulatietesten heb je gedaan want in je openingspost spreek je over CB maar later over lijntjes? Had je de digitale CB met de smiley? Want zou het anders nog kunnen zijn dat het toch geen positieve ovulatietest is geweest?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Als ik je kaartje zo zie dan denk ik dat je ei nog niet is geweest.
    Heb je na de posi ovu nog verder getest??
    Ik denk dat de kans groot is dat hij niet na de posi ovu is gesprongen namelijk.

9. laura85

laura85 Lid

13 jul 2015
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik heb alle gegevens eruit gehaald en dan geedt hij bij dag 12 een stippellijn. Ik had bij een aantal dagen aangegeven dat ik eiwitachtig slijm had. Toen gaf hij echt een heel kruis. Vulde ik vervolgens mijn ovulatietesten weer in, werd het weer een gestippeld kruis!
    Ik heb de smiley testen van CB gedaan, maar als je de stick uit het apparaat haalt zie je de lijnen en die liepen op totdat de lijnen even donker waren en ik een smiley had. Omdat de test 's avonds weer negatief was ben ik vervolgens niet meer gaan verder testen, aangezien ik dacht dat dat er niet weer een piek zou komen en dag de wel kon kloppen met mijn eerdere cyclussen.
    Ik had op de dag van de smiley ook veel last van mijn onderbuik en rug en die dag en dagen ervoor eiwitachtig slijm, dus ik dacht dat ik eindelijk eens wat voelde in mijn lijf wat met de eisprong te maken had!

Deel Deze Pagina