Doorverwijzing naar het centrum voortplantingsgeneeskunde.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PrinsesBelle, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

30 sep 2014
    112
    0
    0
    Vandaag zijn we bij de dokter geweest en ze heeft ons gelukkig doorgestuurd naar het centrum voortplantingsgeneeskunde. Ik vind het enorm spannend en eng maar ben ook blij dat we een stapje verder mogen.

De afspraak staat over een maand. Ik wilde her eigenlijk gewoon eventjes kwijt. Wellicht dat er wat mensen tips of iets dergelijks hebben?

Liefs

2. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Geen ervaring, dus ook geen tips.
    Maar wil je wel heel veel succes wensen.

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Je krijgt een intake gesprek, en dan gaan ze het zaad van je vriend controleren, en waarschijnlijk krijg jij een cyclusanalyse oftewel kijken wanneer je ei springt, hoe groot die is etc. ;)
    dit hebben wij in elk geval gehad ;)

ff kort samen gevat ;)

4. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb er ook geen ervaring mee.. kan dus ook geen tips geven.

Heel veel succes en top dat jullie een stapje verder zijn gezet. Hopelijk geeft het snel resultaat!

5. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

30 sep 2014
    112
    0
    0
    Bedankt allemaal! Ik heb me wat meer in kunnen lezen over het onderzoek. We vinden het enorm spannend!

6. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ik heb wel ervaring met een doorverwijzing naar het centrum voortplantingsgeneeskunde.
    Ik heb het altijd ervaren als fijne gesprekken en behandelingen. Of ja fijne behandelingen, haha gewoon goede behandelingen. Ik was door verwezen voor mijn extreem lange cyclus. En daar hebben ze geconstateerd dat ik pcos heb en zo ging ik dat traject in.
    Succes!

7. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

30 sep 2014
    112
    0
    0
    Dank je Alou. Mijn cyclus Is normaal volgens mij. Mijn man Is nog zenuwachtiger dan mij op dit moment. We moeten nog een maandje wachten, erg spannend!

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is ook zeker een spannend traject! Aan de andere kant kan het ook wel rust geven, in de zin dat je wel zekerheid hebt of er een oorzaak gevonden kan worden. Zo ja, dan hoef je niet nog maanden zelf te proberen en elke keer een teleurstelling te krijgen als je ongesteld wordt.
    Wij kregen idd een intakegesprek, er werd een inwendige echo gemaakt (om te kijken of er sprake was van PCOS), veel vragen gesteld natuurlijk (wanneer werd je voor t eerst ongesteld, hoe is je cyclus etc), zaadonderzoek en een bloedonderzoek bij mij. Echt belachelijk veel buisjes, ze bekijken van alles o.a. eerdere chlamydia infectie, schildklierproblemen etc.
    Het kan zijn dat als alles goed is en je nog jong bent, ze je naar huis sturen om zelf nog 6-12 maanden te proberen.
    Succes! Mocht je nog vragen hebben, stuur dan ff een pb (ik weet niet of ik nog weer op dit topic terugkom ;))

Deel Deze Pagina