Nog even en dan horen mijn man en ik wanneer we morgen beginnen met onze eerst IVF! In ons geval is de reden afgesloten eileiders, verder is alles goed. Ik vraag me af wie nog meer om dezelfde reden IVF/ICSI heeft gedaan/op dit moment doet en wat het resultaat was.
Eileiders heb je helemaal niet nodig als je IVF of ICSI doet. Het verhoogt of verlaagt de kans niet als ze wel of niet doorgankelijk zijn. Je hebt dus een even grote kans op slagen dan ieder ander: Ongeveer 30% bij de terugplaatsing van één embryo, ongeveer 40% kans bij een terugplaatsing van twee embryo's. Heel veel succes alvast!
Ik ook gesloten eileiders.. In 2012 begonnen met ivf, ronde 1 afgebroken ivm overstimulatie, de 2ste echte ronde helaas mislukt.. en de 2de ronde gelukt met als resultaat een tweeling van nu bijna 5. Vorig jaar november begonnen voor een brusje en 2de kerstdag positief getest dus gelijk eerste ronde raak! Succes met wachten erna net de ivf!
Statistisch gezien zou je meer kans hebben als dat de enige reden is waarom het zwanger worden niet lukt. Mochten er nog andere reden zijn dan niet. Hierdoor verklevingen ook ivf gehad, met de eerste cryo zwanger geworden. En nu bezig voor een tweede kindje.
Enige wat ik heb is een grote kans op overstimulatie, ergens denken we dat dat nog wel een probleem kan zijn. Hopelijk valt het allemaal mee. Bedankt voor je bericht!
Wauw, wat goed! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Was bij jou al voor dat het traject begon bekend dat er een kans op overstimulatie is? En had je daardoor minder zware hormonen/ander traject?
Zover bekend zijn er verder geen problemen, dus hoop dat we na ruim 3 jaar eindelijk eens mogen zeggen dat ook wij een kindje krijgen. Zijn jullie al lang bezig voor een 2e kindje?
Ik had toe nog pcos, maar dit hadden we niet verwacht toen. Dus de ronde erna minder gespoten en dat ging goed gelukkig.
Bij ons heeft het ongeveer 3 jaar geduurd, 2 jaar zelf. Na 1 jaar kon ik kiezen of operatie of nog 1 jaar zelf door de vele operaties die ik heb gehad toen ervoor gekozen omdat niet te doen. En toen met ivf was het eigenlijk heel snel. Nu met de tweede 2 cryos terug geplaatst gehad vanuit de poging can onze dochter helaas niet gelukt. Maar stomme was net allebei heb ik de pech gehad dat ik buikgriep kreeg. Nu alweer 2 weken aan de deca voor de eerste punctie poging voor een tweede.
Hier ook een hogere kans op overstimulatie door PCOS. Maar daar houden ze rekening mee wat betreft de dosis van de hormonen. En ze houden het erg goed in de gaten. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Wat is pcos precies? IS dat iets waar ze alleen maar achter kunnen komen tijdens het traject of wat al eerder achterhaald kan worden?
Kan me voorstellen dat je dan niet voor nog een operatie kiest. En dat is in jullie geval goed uitgepakt. Wij hebben na 1,5 jaar proberen wel voor de operatie gekozen. Heb er zelf nooit veel vertrouwen in gehad, maar de arts had er alle vertrouwen in. Na bijna 1,5 jaar proberen na de operatie was ik er klaar mee (emotioneel, elke maand die teleurstelling) aangegeven naar een andere manier te kijken.
Ik ben ook met ivf begonnen ivm afgesloten eileiders. Bij mij is het niet gelijk gelukt. De 1e poging had ik 6 cryo’s waarvan 1 niet goed was ontdooid dus met de verse tp in totaal 7 tps gehad waarvan 1 keer zwanger en dat werd met 4 weken al een miskraam. Daarna overgestapt naar andere ziekenhuis en ben van de verse tp niet zwanger geworden maar de eerste cryo tp wel ben nu 9 weken zwanger. In totaal bijna 2 jaar bezig geweest met ivf
Dat zien ze al eerder op een inwendige echo. Pcos is als je teveel eiblaasjes op je cyclus hebt en daardoor hele onregelmatige cyclussen hebt, mijne cyclussen wisselde tussen de 33 en 60 geloof ik toen.
Dat zien ze bij mij ook, maar mijn cyclus is niet onregelmatig. Maar om die reden hebben ze wel zoiets van je hebt hoge kans op overstimulatie Maar als je cyclus onregelmatig is heet het dus pcos?
Nee teveel eiblaasjes is pcos, maar dan veel te veel waardoor de cyclus onregelmatig word. Ja de kans is dan hoger inderdaad, dan beginnen ze meestal met een lagere dosis, dan kunnen altijd ophogen als het nodig mocht zijn
@Vally85 In ons ziekenhuis zijn follikelmetingen standaard, je wordt gevolgd totdat je eisprong op komst is. Bij PCOS zijn ze extra voorzichtig, omdat het vaak alles of niets is. Dat betekende inderdaad dat ik vaak naar het ziekenhuis moest. Vaak meerdere keren per cyclus, meestal om de dag of één keer in de drie dagen. De metingen begonnen rond dag 10-12, mijn lichaam kwam meestal wat later op gang. Over het algemeen moest ik een keer of 3-4 voor een meting en moest ik daarna nog voor de IUI komen. Wel een intensieve bezigheid...
Hoe vaak je naar het ziekenhuis moet hangt een beetje van het ziekenhuis af. Mijn zkh start pas op dag 10 met de echo's (ook wel follikelmeting, fm genoemd), sommige ziekenhuizen beginnen al eerder daar mee. Normaal krijg je na de eerste keer om de dag een echo, soms met 2dagen er tussen totdat de follikels voldoende gegroeid zijn. Dan spreken ze af wanneer je mag komen voor de punctie. Ik ben in het totaal voor de eerste poging 4x in het ziekenhuis geweest voor behandeling in 9dgn(2fm's, punctie en de terugplaatsing van het embryo).
Aaah oke, dan weet ik niet precies wat mijn situaties is (of meer hoe het heet eigenlijk). Zal er eens naar informeren. Merkte je, door de vele eiblaasjes, meer van het traject (dat ze groeien zeg maar waardoor je pijn hebt of een bepaald gevoel)?