Temperatuur kaartje en ovulatie testen. Wil er iemand even meekijken?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Rebelleflower, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

Deze ronde ben ik begonnen met temperaturen, elke ochtend zelfde tijd en rectaal dus alles via de boekjes haha.
    Daarnaast heb ik ovulatie testen gebruikt.
    Ik zit nu op CD 20 en ik denk dat ik gisteren mijn ovulatie gehad heb.
    Mijn temperatuur had nog een extra dipje (gelezen dat dat kan wijzen op een ovulatie, of dat voor mij zo is moet nog uitwijzen want dit is de eerste rond dat ik temp.), de test was redelijk donker (langer na niet positief maar daar kom ik zo op), heb de hele dag rond gelopen met hoofdpijn (heb ik altijd rond mijn ovulatie), duidelijk vruchtbaar slijm en s'middags kreeg ik toch opeens steken!! Echt duidelijk in mn baarmoeder, later op de middag weer.

Maar ik had geen positieve ovulatie test..
    Hij was wel donkerder dan de vorige en smiddags liep die af dus ik dacht dat ik hem dan gemist had (S'nachts piek gehad ofzo) mijn piek is namelijk heel kort heb ik gemerkt in vorige rondes dat ik testen gebruikt heb. Enkele keer vond ik het wel en die was die paar uur later weer minder.
    Maar nu.. Vanmorgen is mijn temperatuur dus weer iet gestegen maar niet aanzienlijk maar deed ik een test (ochtend urine deze keer, kon niet anders) en die was weer donkerder dan gisteren middag. Kan dit komen doordat het deze keer met ochtend urine was?
    Ik heb gisteren voordat ik de testen deed minimaal 2 uur niets gedronken.

De symptomen komen mij allemaal bekend voor, ondertussen ronde 8 dus leer mezelf steeds beter kennen en ik hoop met temperaturen dat ik het nog beter leer kennen en hopelijk dan nu zwanger wordt.
    Ik ben de afgelopen maanden er niet mee bezig geweest (ovulatie geschat op symptomen) en heb zelfs mijn oude account verwijderd hier. Maar nu mag het toch wel een keertje komen..
    Dus mijn moeder zei dat ze toen ze van mijn zusje zwanger wou worden en dat wat langer duurde ze begon met temperaturen. En als we eventueel naar de huisarts moeten dan heb ik dit in ieder geval al gedaan een paar maanden.

Maar als iemand aub even met mij mee wil kijken naar de testen en temperatuur kaart zou dat heel lief zijn!

Ik weet niet hoe ik een link moet plaatsen van mijn FF kaartje dus heb even een screenshot gemaakt.
    20151027_070358.jpg
    Laatste test is nog wat donkerder ook omdat die nog net gedaan was toen ik de foto maakte.

Screenshot_2015-10-27-08-44-39.jpg

2. loveisuss

loveisuss Actief lid

7 nov 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie nog niet echt een positieve ovulatietest..maar je laatste test zegt wel dat ie er aan komt.ik zou gewoon doortesten en tempen ..dan zie je hem vanzelf :)

3. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Nee ik zie dr ook nog geen positieve test in idd.
    Heb nu nog 1 test liggen voor vanmiddag en dan zijn ze op...

4. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Aan je ovulatietesten te zien en je eggwhite slijm denk ik dat je ei er aan zit te komen een dezer dagen. In je kaartje nu is nog geen eisprong af te lezen.

5. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Ik zie nog geen eisprong, al zit hij er volgens mij wel aan te komen. Het is niet de bedoeling om een ovulatietest met ochtendurine te doen, deze kan daardoor vals positief worden.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Geen eisprong te zien in je temp.
    Ik persoonlijk hecht meer waarde aan tempen dan aan ovutesten ;)

Lekker blijven doortempen. Hij zal vast een dezer dagen gaan komen ;)
    Zodra je temp op 36 6 of hoger komt en 3 dagen zo blijft is je ei (op de dag voor de eerste 36.6) geweest.

7. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Vanmorgen 36.4 (moet vandaag heel vroeg opstaan dus was om 3:25 uur)
    Gisterenmiddag was de test bijna positief te noemen. Helaas nu vandaag geen testen meer.
    Kan het dat je je eisprong hebt gehad voordat je die meet met de LH piek?
    Ik ben benieuwd wat mijn temperatuur morgen doet.

Bedankt allemaal voor het meekijken in ieder geval :D

8. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Nee, 24-48 uur na een positieve ovulatietest springt je eitje. Niet er voor. Dus als je test gisteren bijna positief was, dan zul je waarschijnlijk morgen of overmorgen een mooie stijging in je temperatuur gaan zien.

Maar als je vandaag veel vroeger was dan normaal, dan is dat geen betrouwbare temp.waarde.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Door het veel vroeger tempen van vandaag is je temp niet betrouwbaar.
    Morgen weer op je normale tijd tempen.

Je temp kan idd niet stijgen vanwege ei vóór je lh piek.
    Die stijging krijg je pas een dag of 3 na je lh piek ;)

10. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Bedankt! Vanmorgen normale tijd gemeten en was idd weer 36,3
    We wachten netjes af tot er een stijging komt!
    Had vandaag wel heel veel last van crème witte afscheiding dus denk dat vandaag of gisteren mn eisprong is geweest.
    We gaan het zien!

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Hopelijk morgen dan de befaamde stijging die blijft aanhouden :D

12. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Als je temp vanochtend 36.3 was, is je eisprong niet gisteren of vanochtend voor het opmeten van je temp geweest. Want na je eisprong stijgt je temp en 36.3 is voor jou een normale waarde.

13. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    En..? Al een mooie stijging in je temp te zien?

14. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Vanmorgen temperatuur van 36,7!!
    Dus ben benieuwd wanneer FF mijn eisprong aangeeft.
    Ik denk zelf zaterdag want ik had toen opeens z'n pijnlijke steken en krampen die straalde helemaal door naar achteren (om maar even netjes te zeggen haha).
    Heb ze nog nooit zo erg gehad dus hoop op een goed teken maar dat kan je toch niet zeggen he haha.
    Het is afwachten :) Gaan nu de spannende weken in.
    Helaas wel een lange cyclus weer...
    Screenshot_2015-11-02-08-16-06.jpg

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Dat ziet er mooi uit. Ik denk ook zaterdag eisprong. Succes met wachten ;) :)

16. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Heb sinds vanmorgen een rood kruis op mn FF kaartje!!
    Eindelijk haha! Idd op zaterdag.
    Verklaart de verschrikkelijk kramp die ik had!
    Alleen hebben we die avond niet gevreeën, laatste keer was 2 dagen ervoor (donderdagavond)..
    Het zou dus redelijk op tijd zijn maar ik vrees van niet omdat mn vent z'n sperma wat minder in massa is.. Hoeveelheid zaadcellen die erin zitten en bewegelijkheid is allemaal goed maar, even makkelijk gezegd, zijn totale sperma hoeveelheid als hij klaarkomt is wat weinig.
    Ben al lang blij dat ik nu mijn eisprong heb gevonden en nu dus weet dat die totaal vereerd ligt met wat ik altijd dacht...

17. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Meiden willen jullie weer even meekijken?
    Link van mijn kaartje staat in mn handtekening. Weet niet hoe ik hier een foto krijg.

Ik zag net bij het toilet bezoek dat ik bruin had met afvegen en een bruine spot in m'n slipje met afscheiding... zo begint m'n menstruatie altijd...
    Kan FF er naast zitten qua eisprong?

18. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Ik ben het met ff eens, denk dat de eisprong wel goed staat.
    Op zich zou het vroeg zijn voor een naderende menstruatie, dan heb je wel een korte luteale fase. Het zou ook iets anders kunnen betekenen, bijv. innestelingsbloeding.
    Het is altijd maar weer afwachten.. :)

19. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Temperatuur blijft dalen.. Vanmorgen 36,2 dus zal 1 deze dagen wel komen...

Deel Deze Pagina