Hoe moet ik nu mijn cyclus gaan tellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dianne76, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dianne76

Dianne76 Lid

8 nov 2007
    9
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje over m'n cyclus...hoop dat iemand er mij wat over weet te vertellen.
    Voorheen was mijn cyclus 23 dagen. Op een goed moment werd het 28 dagen en dit best lang zo. Nu dacht ik allerlei voorbodes te hebben van een zwangerschap.
    Ik kreeg donkere afscheiding/oud bloed. Uiteindelijk ook echt ongesteld, op dag 34...mits ik zo door moet rekenen. Toch getest en negatief.
    Vanaf welke dag moet ik nu weer gaan tellen?
    Vanaf het 'oud bloed', wat ik overigens voorheen niet had, of toch vanaf de dag van echte ongesteldheid.
    Wel lastig, omdat ik vanaf dag 30 elke dag wel wat van die donkere afscheiding gehad hebt.
    Vast bedankt voor de reacties.

Dianne.

2. wolly

wolly Niet meer actief

Vanaf de dag dat je echt rood bloed hebt moet je gaan tellen, want bruin is oud bloed.

Liefs wolly :)

3. Dianne76

Dianne76 Lid

8 nov 2007
    9
    0
    0
    Hee hoi,

Nu net sprak ik m'n buuf en zij had vanuit het zkhs gehoord, juist weer wel vanaf de dag dat je oud bloed hebt te tellen. Dat had zij van haar gyneacoloog gehoord...ik heb ook het idee dat weer een anderen arts, weer wat anders zal zeggen, dus wel lastig zo...
    Ik zal er ook tegen die tijd een ovulatietest tegenaan gooien...hihi...

4. wolly

wolly Niet meer actief

Hier op de site zeggen ze ook dat je moet tellen vanaf de eerste dag dat je rood bloed hebt.

Maar zoals je zelf ook zegt de 1 zegt dit en de ander weer dat ;)

Heel veel succes.

Liefs wolly :)

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

T is wel een interessante vraag. Want waarom zou er weken na je ongesteldheid opeens oud bloed loskomen? Is dat niet je nieuwe ongesteldheid begint?

6. Dianne76

Dianne76 Lid

8 nov 2007
    9
    0
    0
    Een vriendin van mij gaf weer aan, dat doordat je er toch onbewust/bewust zo mee bezig bent dat je ongesteldheid tegen gehouden wordt. Dus ja...ik denk dat ik de cyclus moet bijstellen op de dag dat ik 'oud bloed' ging verliezen.
    Dacht eigenlijk al dat mijn vraag al lang en breed een keer voorbij is gekomen. Ben hier pas nieuw en heb al heel wat gelezen op deze site. Vindt de site erg prettig.

Doeidoei :)

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ach, vrouwen stellen deze vragen waarschijnlijk al duizenden jaren, dus een paar keer meer of minder op dit forum maakt ook niet uit :D

8. Dianne76

Dianne76 Lid

8 nov 2007
    9
    0
    0
    Hahaha...heel fijn hihi...

9. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

hi.

wat is het nou precies, tellen vanaf de dag dat je helder rood bloed ziet of de eerdere dagen vooraf waar je bruinig bloed verliest.

:confused: :confused: :confused:

10. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    mijn gyn zegt helder rood bloedverlies

11. wolly

wolly Niet meer actief

Die van mij ook

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

helderrood bloed wat ook echt doorzet!

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Dianne,

Ik heb een tijdje terug een soortgelijke vraag gesteld hier.
    Mijn menstruatie zet altijd op woensdag echt door terwijl ik vanaf maandag bij het plassen al een beetje bloed heb altijd.
    De meiden hier zeiden allemaal dat ik moest tellen vanaf de dag dat het echt doorzet met helder bloed de woensdag is dat dan dus dat doe ik nu maar ik heb wel de calculator hier gebruikt en ook een berekening gemaakt met die maandag als eerste dag en toch genoteerd wat in dat geval mijn vruchtbare dagen zijn.

Groetjes!

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

je cycls kan ook heel goed veranderen he...

hoeft echt niet steeds hetzelfde te lopen...

15. Dianne76

Dianne76 Lid

8 nov 2007
    9
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Ik doe inderdaad beide dagen in de gaten houden, net als jij Delilah. Zowiezo heb ik hier thuis ook ovutesten...dus die zal ik gaan inzetten.
    Het gekke is dat een aantal van jullie gyneacologen zeggen, bij helderrood en de gyn van mijn buuf zegt vanaf de 1e dag dat je ook al oud bloed ziet...
    Toch wel gek he?...Dat maakt het zo lastig.
    We merken het wel...hihi...

Groetjes, Dianne.

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

meeste stemmen gelden ;)

Deel Deze Pagina