Temperatuur flesje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door penelopea, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    onze kleine man van 7 weken krijgt flesvoeding. Nu warmen wij het water op in de waterkoker. Hij kreeg altijd al vrij warm water, omdat hij dat gewoon lekkerder vind, maar nu hebben we een nieuwe waterkoker gekocht die je op temperatuur kan brengen. 40 graden is echter echt niet warm genoeg. Hij zit een beetje tussen de 40 en 50 graden in met zijn flesje. Als we hem de fles met kouder water geven dan morst hij alles eruit, en is hij niet tevreden, geven we hem zo warm, dan gaat het als zoete koek naar binnen. Maar we krijgen van anderen nogal eens commentaar dat het flesje veel te warm is, en dat we zo de slokdarm van onze zoon kunnen beschadigen. Is dit nu echt zo? Wij gaan er van uit dat hij zelf aangeeft als het water echt te warm is, maar hij geeft echt geen kik bij dat warme water. Wij geloven dus echt dat hij het graag zo warm heeft, maar kan dit kwaad?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    geen idee of het kwaad kan maar ik vind het ook wel erg warm.
    Zo warm drink ik niet eens hahahaha

Maar aan de andere kant.....als hij zijn fles op die manier goed drinkt wat kan ik er dan van zeggen, er vanuit gaande da het geen schade brengt aan zijn organen

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ja ik vind het ook erg warm, maar mijn man is ook zo vuurvast. Als ik het op mijn pols doe dan prikt het, doet hij dat, dan voelt hij niets. Hij houd zichzelf ook heel goed warm, als ik hem met dit weer een jasje aandoe in de kinderwagen komt hij er helemaal bezweet uit, dus misschien kan hij gewoon veel hebben?

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het ook wel erg warm! Finn kan goed tegen hitte met zn eten e.d. maar da is echt te heet voor hem!
    Ik zou het wat kouder doen!
    Wat wij deden met een voeding (zo stond het op de verpakking) de helft van het water echt laten koken en dan de andere helft koud water.
    Voel het verschil eens dan...en als hij dat drinkt zou ik toch dat koelere geven. Je weet nooit of het slecht zou kunnen zijn voor de binnenkant...ook al geeft ie geen kik...wie weet dat het door herhaling wel wat gaat doen...

5. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik ben nu toch maar aan het proberen de voeding iedere keer iets koeler te doen, tot nog toe drink hij het redelijk. Ik ga eerst het CB vragen of deze temperaturen kwaad kunnen.

6. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Volgens mij is het zelfs zo dat als het water te heet is je de voedingsstoffen in de melk kapot maak. Dus een beetje zoals je de groenten te lang kookt zeg maar.
    Weet het niet helemaal zeker hoor, maar kan me er wel iets van voorstellen.

Groetjes Kim

Deel Deze Pagina